Sivu 1/2
2.7crd
Lähetetty: 26.02.2011. 23:15
Kirjoittaja viikinki
Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.
Lähetetty: 28.02.2011. 13:32
Kirjoittaja JAMANT
Ei ole läppiä, ei ole mersun kone tuo!!
*EDITTIÄ* lukihäiriö vaivaa, sotkin 2.8:iin

!! On se Mersun kone ja käsittääkseni samanlaiset läpät on kuin varsinaisissa Mersuissakin!! Sorry, my mistake

Lähetetty: 28.02.2011. 15:31
Kirjoittaja Messier
Kyllä 2.7 crd kone on mersun tekele...

Re: 2.7crd
Lähetetty: 28.02.2011. 15:48
Kirjoittaja JAMANT
viikinki kirjoitti:Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.
Mitään en mesen moottoreista kyllä tiedä, mutta kyllähän ne pitäis olla auki, silloin kun ilmaa pitäis koneen saada, muutenhan se tukehtuu... Käsittääkseni niitä ohjataan jollain askelmoottorilla....
Lähetetty: 28.02.2011. 15:57
Kirjoittaja viikinki
Aika samoilla tiedonjyvillä ollaan liikenteessä

Käsittääkseni nuo läpät liittyy jotenkin tuohon egr systeemiin, eli kun egr päästää pakokaasuja niin läpät kuristaa ilmaa imupuolelta...kai???
Lähinnä tieto mitä etsin on se että kun kaasun nostaa ylös niin sulkeutuuko läpät, vai jatkuuko ilmanvirtaus koneeseen kuten perinteisissä dieseleissä.
Lähetetty: 28.02.2011. 21:36
Kirjoittaja docjones
Moi,
Läpät ovat koneessa päästöjen optimointia varten. Imusarjassa on jokaiselle sylinterille kaksi "kurkkua" joista lyhyempää kontrolloidaan läpillä. Kone siis hengittä täysin normaalisti riippumatta ovatko läpät kiinni vai auki ja ainoa todellinen erotus lieneekin päästöissä. Teoriassa kai tuolla on jotain vääntöjä lisäävää vaikutustakin, mutta eipä todellisessa elämässä varmastikaan ole mitään eroa koska muualla vetolinjassa tapahtuvat häviöt ovat moninkertaisia.
-
DJ
Lähetetty: 28.02.2011. 22:13
Kirjoittaja MikkoP
Hakusanalla swirl flaps löytyy netistä monenlaista tarinaa. Tosiaan noilla läpillä ei ole käytännön moottoriominaisuuksiin juuri mitään vaikutusta. Bemareista ovat noita poistaneet sen takia, että ovat vanhemmiten ja nokeutuessaan irtoilleet ja päätyneet moottoriin aiheuttaen suurempaa tuhoa. En tiedä miten lie mersun koneissa.
Itselle on jäänyt sellainen kuva, että nuo läpät yhdessä EGR:n ja hiukkasloukkujen kanssa kuuluvat nykydieseleiden vitsauksiin. Maailmanlopun keksintöjä. Kaikkea sitä päästömääräyksien takia pitääkin tehdä..
Lähetetty: 01.03.2011. 8:28
Kirjoittaja JAMANT
Joo, ainakin paikallinen dieselkorjaamo aikoinaan näytti mulle noita mesen imusarjoja, joista läpät oli jo menneet imukanavaan ja aika tuhon olivat saneet aikaan!! Aina vaan paremmin pysyn tuossa -89 bensakrematoriossa....
Lähetetty: 06.03.2011. 18:57
Kirjoittaja viikinki
Noissa mersun koneissa ei ainakaan läpät pääse koneeseen asti jos akselit katkeaa.. toki jäävät hänksäämään imusarjaan.
Re: 2.7crd
Lähetetty: 06.07.2018. 13:12
Kirjoittaja Jouni_S
Onko noihin saatavana läppiä erikseen? Tai jos jollain on ehjä imusarja niin saa tarjota?
Re: 2.7crd
Lähetetty: 08.07.2018. 22:57
Kirjoittaja Jouni_S
Kertokaas voiko noi läpät vain poistaa ja jättää sen askelmoottorin paikoilleen? 1600€ uudesta imusarjasta tuntuu aika pahalta.
Re: 2.7crd
Lähetetty: 09.07.2018. 16:31
Kirjoittaja JAMANT
Vaikea reikiä tukkia, mutta muuten kyllä voi, SWIRL:in tilalle ohituspalikka (löytyy hyllystä)...
Re: 2.7crd
Lähetetty: 09.07.2018. 18:27
Kirjoittaja Jouni_S
Ok.minkä hintainen palikka?
Re: 2.7crd
Lähetetty: 09.07.2018. 20:51
Kirjoittaja JAMANT
Jouni_S kirjoitti:Ok.minkä hintainen palikka?
Ai hitsi, puhuttiin 2.7CRD:n SWIRL:istä, siihen ei mun palikka sovi, sopii 3.0CRD:hen (en ole tosin kokeillut vaikka sopis siihenkin)...
Onko sulla siis SWIRL ehjä, mutta vivustossa/läpissä ongelmaa?? Ei selvinnyt tuosta ylempää asia...
Re: 2.7crd
Lähetetty: 09.07.2018. 21:34
Kirjoittaja Jouni_S
Siis läpät on hajalla.