Sivu 1/1

Hei!Minulla on vm.-89 Jeep Cherokee

Lähetetty: 11.06.2011. 19:59
Kirjoittaja Hakapaja
Hei!
Minulla on vm.-89 Jeep Cherokee, 4littran kuutoskoneella. Ajoin sillä tuollaista "karstanpolttoa" moottoritiellä, ja kuinka ollakaan öljynpaineet meni kovin alas reissun jälkeen. Mittasin paineen liittimestä, ja se on todella lähellä nollaa kuumana ajon jälkeen. Ei mekaanisia ääniä eikä muita ongelmia. Suodatin on myös uusittu.
Onko jotakin tyypillistä hajoamiskohtaa; öljypumppu (sen paineventtiili), laakeri kk. kauloilta tai joku muu?
Moottoreita korjanneet ehkä tietää tyyppivika paikkoja.
Voisiko olla rakennettavissa alakautta ilman koneen nostoa?

Auto on alkuperäinen USA ostos, tuotu Suomeen ja ajeltu maanteillä 150 000 mile.
Odottelen vihjeitä niiltä jotka tietää, en niiltä jotka luulee!

Lähetetty: 13.06.2011. 9:04
Kirjoittaja A-V
Millos olet vaihtanut öljyt/filtterin ja mitä öljyjä käytät?

Mikäli öljyt/filtteri on kunnossa niin toki tuon 4.0L motin öljypumppu ei ole mitenkään pomminvarma laite, mulla on ollut samanlaista vikaa jo kahdessa koneessa (öljypaine kylmänä melko ok, kuumana tippuu alas) ja ongelma poistui pumpun vaihdon jälkeen. Vaihto onnistuu alakautta, suosittelen Mellingin tehopumppua. http://www.quadratec.com/products/51004_02.htm

Mulla on Wranglerissä 4.0L HO:ssa 258cidin rautanen pumppu jossa mm. tuo päätylevy on tuplasti paksumpi kun 4.0L orkkispumpussa. Pitänyt paineensa paremmin hiukan väljälläkin moottorilla paremmin kuin alkuperäinen pumppu. On muuten bolt-on muutos.