Vaimo kävi pidemmän reissun ajamassa viime sunnuntaina, ja takaisin tullessa muutama kilometri kotoa oli alkanut hyytymään ja nykimään. Pääsi kuitenkin kotiin, ja kun itse kävin kokeilemassa myöhemmin, toimi niinkuin pitääkin.
Eilen kävin töissä Jeepillä, aamulla 40 kilometriä ongelmitta. Illalla takaisin, ja kun yritin kiihdyttää 80 -> 100km/h polkaisemalla kaasun pohjaan, alkoi hirveä rytkytys ja ei ottanut kierroksia. Päästin kaasupolkimen ja ihan pintakaasulla toimi, ja pystyi ajamaan rajoitusten mukaan. Vähän myöhemmin tossa kylätiellä ajaessa ei voinut yhtään kiihdyttää rajummin. Heti kun painoi kaasupoljinta enemmän, meno hyytyi niin kuin bensa loppuisi. Pihassa sitten kokeilemaan ja läppärungosta käänsin kierroksia niin jopa alkoi rötäämään ja pätkimään.
Vaimo lähti pari tuntia sitten kauppaan, ja ainakin toistaiseksi toimi normaalisti.
Eilenhän oli kohtalaisen kuuma päivä, että olisiko bensa (E10) lämmennyt niin paljon että se olisi aiheuttanut ongelmia?
Pitää nyt ekaks vaihtaa suodatin ja mitata paineet. Mikä sen mittaliittimen kierre on?
Niin ja ainakaan vilkkuvalo vikakoodeja ei ollut kun tarkistin.
Ei kesää ilman nykivää Jeeppiä
Ei kesää ilman nykivää Jeeppiä
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Voi olla bensa.. Asiakkailta on kuulemma oireita lähteny ja vikakoodit (Sylinder missfire) yms ei ole uusinu kun bensan kanssa vähän uudelleen katsoneet asioita. Olen vaan ohjeistanu jos ajaa paljon lyhyttä ajoa niin itse ajelisin 98E5/muutenkin välillä vaikka olisi pitkääkin ajoa ja sitten pitkille matkoille sitten mahdollisesti 95E10.
Palaute jota ovat sanoneet uudelleen käydessään että meinaavat jatkossakin tehdä niin kun tuntuu moottori pelaavan paremmin.
Tuolle ohjeelle ei ole mitään tieteellistä tutkimusta tarjota.. On vaan noin perstuntumalta heitetty ja mielipiteitä ja kokemuksia on monia. Väittelyn ehkäisemiseksi kukin tehköön tyylillään
Palaute jota ovat sanoneet uudelleen käydessään että meinaavat jatkossakin tehdä niin kun tuntuu moottori pelaavan paremmin.
Tuolle ohjeelle ei ole mitään tieteellistä tutkimusta tarjota.. On vaan noin perstuntumalta heitetty ja mielipiteitä ja kokemuksia on monia. Väittelyn ehkäisemiseksi kukin tehköön tyylillään

Omassa XJ:ssä samaa ropleemaa lyhyillä reissuilla, kun nm.4x4-76, jos ajaa e10.. Välillä lähtee oudosti käyntiin, ja kiihdyttäessä röveltää.
Asia hoituu yleensä "hapettamalla" konetta, eli reilusti vaan jenkaa kun mahollista. Asiaa myös helpotti Crc:n injector cleanerilla.
Kyseistä ropleemaa ei ilmene e5 ajaessa..
Asia hoituu yleensä "hapettamalla" konetta, eli reilusti vaan jenkaa kun mahollista. Asiaa myös helpotti Crc:n injector cleanerilla.
Kyseistä ropleemaa ei ilmene e5 ajaessa..
Kauppakassi : XJ 4.0 H.O -92 / AW4 / NP242
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Mulla aikoinaan sama oire TJ 4.0-koneessa. Eikä tahtonut käydä tyhjäkäyntiäkään. Iski päälle keskellä Venäjän korpea Uhtualla. Takaisin tultiin pintakaasulla isoilla vaihteilla. Vialliseksi osoittautui ilmaläpän asennontunnistuspotentiometri. Tämä vanhan-ajan bensoilla.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Lauantaina vaimo kävi kaupoilla, ja takaisin tullessa oli alkanut nypyttää, mutta kevyemmällä kaasulla kulki. Sunnuntaina yhtä pitkä reissu, mutta ei oireita vaikka oli ihan yrittänyt saada vian päälle. Sunnuntai ei ollut ihan niin lämmin päivä kuin kaksi edellistä, joten taitaa ne bensat kiehahtaa.
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Oma ZJ V8 tekee samaa rytkytystä kun TPS anturi on sökö. Meinaa ukko lentää jakkaralta kun painaa kaasun pohjaan. Liittyy siihen että antaa väärää singnaalia PCM:lle ja sitä kautta turbiinilukolle. Näin muistelen joskus lukeneeni kun ei meinannut vika alkaa korjaantumaan. Anturin vaihdolla korjaantui sitten..