Sivu 1/4
3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Lähetetty: 12.07.2011. 21:49
Kirjoittaja Ilikka
Moro!
Pari öljy kymysystä on askarruttanut paskarruttanut pientä mieltä.
1. Öljynpaine ei tyhjäkäynnilläkään tipu alle 4 kilon, keskimäärin huitelee neljän ja viiden välillä. Anturi rikki vai normaalia?
2. Öljyä vuotaa. No sehän on ostettu ominaisuus, eikä sinänsä ongelma, öljyähän saa lisää kaupasta.
Vuoto lienee minullakin jossain lohkon, adapterin ja turbiinin välissä.
Miten on (Jari?) tarvitseeko / kannattaako tälle ruveta tekemään mitään, vai lisäilläänkö öljyä?
Vuoto on vielä hyvin kohtuullista.
Lähetetty: 13.07.2011. 0:45
Kirjoittaja kozel
1. hyvä että on öljynpaineita.. mut ensiksi sellasta et mitä öljyä on koneessa? Luokitukset ja viskositeetti ja kenen valmistamaa yms..
2. Luultavasti kampuran takastefa.. Tuntuu olevan näiden VM koneiden ominaisuuksia. Kaverin 3.1 grandiin vaihdettiin lootaremontissa tuo. Toinen odottelee motivaatiota. Tuntuu porsivan noi automaatit samihin aikoihin noissa kun se takastefa.. noi 2 o ajettu 190tkm ja 265tkm kun loota alkanu reistaamaan ja takastefa vaihtokunnossa.. Mut ei tuo takastefan vuoto automaatissa haittaa muuten kuin sotkee ja öljyä menee.
katsastuksessa voi tietty joskus tulla hylsy ympäristöhaittana tms..
Hyvähän tietty paikat on ajoissa korjata jos haluaa moisen pikkuprojektin punnertaa kun näin hyvät kelitkin on.

Lähetetty: 13.07.2011. 11:27
Kirjoittaja JAMANT
Kozel, editoin sun postausta, sulla oli tuplatekstit!!
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Lähetetty: 13.07.2011. 11:30
Kirjoittaja JAMANT
Ilikka kirjoitti:
1. Öljynpaine ei tyhjäkäynnilläkään tipu alle 4 kilon, keskimäärin huitelee neljän ja viiden välillä. Anturi rikki vai normaalia?
2. Öljyä vuotaa. No sehän on ostettu ominaisuus, eikä sinänsä ongelma, öljyähän saa lisää kaupasta.
Vuoto lienee minullakin jossain lohkon, adapterin ja turbiinin välissä.
Miten on (Jari?) tarvitseeko / kannattaako tälle ruveta tekemään mitään, vai lisäilläänkö öljyä?
Vuoto on vielä hyvin kohtuullista.
1. Mites, ennenkuin kylmänä käynnistää, mitä mittari silloin näyttää?? Jos näyttää muuta kuin nollaa, on anturivika tai mittarin kalibrointi pielessä!!
2. Itsestäshän se on kiinni, koska korjautat!! Tai viimeistään katsastusmiehestä

!! Pahimmillaan noista halkeaa se adapterilevy, joka on lohkon ja turbiinikotelon välissä, tosi herkkä halkeamaan ja silloin öljyvuoto vaan lisääntyy...
Lähetetty: 13.07.2011. 17:20
Kirjoittaja Ilikka
Neljää näytti kun virrat laitto päälle, tosin kone oli lämmin. Ei silti liene anturi ihan ok...
Lähetetty: 13.07.2011. 18:18
Kirjoittaja JAMANT
Ilikka kirjoitti:Neljää näytti kun virrat laitto päälle, tosin kone oli lämmin. Ei silti liene anturi ihan ok...
No ei tosiaan!! Mutta tostahan pystyy arvioimaan paineet, jos sammuksissa on 4, niin kaikki siitä ylöspäin on hyvää
Tai sitten vaan uutta anturia, tuosta:
http://www.jamant.fi/oljynpaineanturi-w ... -2790.html , ja jos treffeille olet tulossa, kulkeutuu ilmatteeks sinne (siis rahtivapaasti, toki osa maksaa)!!!
Lähetetty: 12.08.2011. 22:41
Kirjoittaja SimoS
Ilikka kirjoitti:Neljää näytti kun virrat laitto päälle, tosin kone oli lämmin. Ei silti liene anturi ihan ok...
Mulla nousee kans sinne reilusti puolen välin yli olevaan pykälään pelkästään kun virrat laittaa päälle. Tuskin ne kuitenkaan on sellaista takaiskua tohon anturiin keksinyt joka jättää paineet päälle(4,7V8). Elikäs olettaisin että on sama vika anturissa?
Lähetetty: 14.08.2011. 17:50
Kirjoittaja JAMANT
Anturiviat on tosi yleisiä, sen tunnistaa just siitä, että kylmän koneen ollessa sammuksissa ja laitat virrat päälle, viisari pompsahtaa puoleen väliin asteikkoa...
Lähetetty: 30.08.2011. 17:42
Kirjoittaja dr_ink
4 kiloa ilman, että pumppu pyörii. Ei huonosti

Lähetetty: 30.08.2011. 18:03
Kirjoittaja JAMANT
Lähetetty: 30.08.2011. 21:13
Kirjoittaja Ilikka

Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Lähetetty: 30.08.2011. 23:05
Kirjoittaja dr_ink
Ilikka kirjoitti:
Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Lähetetty: 31.08.2011. 9:25
Kirjoittaja JAMANT
dr_ink kirjoitti:Ilikka kirjoitti:
Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Kyllä ne samalla öljynpaineanturilla toimii!! Tosin se ECU:lle menevä tieto on vain ei painetta/painetta tieto, osaa sammuttaa koneen jos öljynpaineet katoaa (öljynpainevahti)!!
Ja kyllä se anturi kannattaa vaihtaa, vielä kun A. se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä, B. jos ei vielä valuta öljyjä anturin läpi pihalle, sen se kumminkin seuraavaksi tekee ja sitten onkin jo kiire!!
Lähetetty: 01.11.2011. 21:57
Kirjoittaja Division
JAMANT kirjoitti:dr_ink kirjoitti:Ilikka kirjoitti:
Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Kyllä ne samalla öljynpaineanturilla toimii!! Tosin se ECU:lle menevä tieto on vain ei painetta/painetta tieto, osaa sammuttaa koneen jos öljynpaineet katoaa (öljynpainevahti)!!
Ja kyllä se anturi kannattaa vaihtaa, vielä kun A. se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä, B. jos ei vielä valuta öljyjä anturin läpi pihalle, sen se kumminkin seuraavaksi tekee ja sitten onkin jo kiire!!
Itselläni sammuu heti, kun kylmänä käynnistää. Hörähtää käyntiin ja heivaa nopeasti kierrokset alas, hyvin lyhyt hörpötys ja sitten sammuu. Tokalla startilla lähtee kunnolla tulille. Vuotaa myös öljyä jostain (tai sitten joka paikasta...), laitoin siitä tossa toisessa threadissa kyselyäkin juuri sinulle.
Pitäis saada talveksi ajokuntoon tuo kosla.
Lähetetty: 16.07.2012. 23:10
Kirjoittaja Jeepp
Aiheuttaako karstaset öljy kanavat korkeaa öljyn painetta? Mulla kylmänä +20 käy korkeimillaan 6 ja muullon kuin tyhjä käynnillä vähän yli 4.
Voiko 10k km ajetut öljyt vaikuttaa?
Auto siis WJ 3.1TD 230tkm ajettu.
Ps. Mistä oulun alueella halvimmat, öljyt,suodattimet ja jarrupalat?