Moro. auto on siis zj 5.2. ja 11 -96 rullannu ulos tehtaalta.
eli paineet häviää tosi nopeesti johonki kun auton sammuttaa... paineita en ole mitannu ku en mittaria omista mutta pumppu pitäs kyllä toimia normaalisti koska kun auton saa käyntiin nii pelaa hyvin. ku laittaa virrat päälle nii pumppu hurraa vain muutaman sekunnin (normaalia?) eli sillehän on olemassa rele sillon jossain...
uskaltaako ensiapuna hyppyjoholla laittaa releen pois toiminnasta että ei tarvis tehä 4-5 kertaa virrat päälle virrat pois sulkeisia jotta saa pumpulla pyöritettyä paineet putkiin... (alkaa pikkuhiljaa vit...taan ja kai se ennenpitkää jotain lisää hajottaa eli pakkohan tuo on kuntoon laittaa)?
auto ei laske alleen eli sillonhan putkisto saa jostain ilmaa tai joku päästää bensan väärään suuntaan (pumppu, säädin, takaiskuventtiili...?) ja bensa katoaa takas tankkiin? iac-venttiilin otin viikko sitte irti ja putsasin mut tuskin se linjasto tuotakautta ilmaa saa?
pumppuhan on tankissa mutta onko autossa paineensäädin missä? ja onko grandissa jonkunäköstä takaiskuventtiiliä missään? jos ei niin voiko sinne tankin lähelle sellasen "letkunväliin" mallin laittaa?
tuohon on saatavissa joko -96 mallin fuel pump assemblyä tai -97 - -98 mallin fuel pump assemblyä... kuvista päätellen saman näkösiä mutta erinnäkösiä. (näkyvin ero on kumppuhässähän tankin ulkopuolella olevassa osassa) pystyykö ilman tankin irrottamista näkeen mistään kumpikohan tuossa omassa autossa on?
vkloppuna on ehkä enempi aikaa tutkia autoo. mut jos sitä pumppua ei mistään näe niin kai se tankki pitää käyttää pois et osaa ostaa oikeen pumppu kokoonpanon.
kiitokset tulevista vastauksista...
zj polttoaine paineet häviää
Aika monta kysymystä
, mutta yritetään vastata:
Kun laitat virrat päälle, pumppu suorittaa normaalin esi paineistuksen, sitten kun starttaat, pumppu käy taas, ei pitäisi tarvita montaa esi paineistusta!! Rele on relerasiassa konehuoneessa, kannessa on relekartta, lukee "FUEL PUMP". Älä tee hyppyjohtoa, jossain on vikaa jos ei lähde...
IAC-venan kautta järjestelmä ei saa ilmaa, koska polttoaineet menee suoraan imusarjaan suuttimista ja niissä suuttimissa tavara kulkee vain yhteen suuntaan...
Pumppu on tankissa, joo, erot tulee siitä, että -96 asti polttoaineregu on fuel railissa koneen luona ja -97 se on tankin päällä!!! Eli fuel rail-regu, ei mulla näköjään olekkaan kasin reguu, mutta se -97 uudemman regu on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjtjz ... -3051.html . Ilman tankin irroitusta tuskin näkee, ainoa ero saattaa olla se, että uudemmassa ei ole paluulinjaa fuel raililta, kun se regu on tankin päällä!!!
Jos se ei lähde ensimmäisellä starttauksella käyntiin, niin vikaa on jossain, ensin etsisin vikakoodeilla ja testerillä varmistaa että järjestelmät on kunnossa ja sitten polttoaineenpaineen mittaus, jos ei ole mittaria, hanki tai vie johonkin, missä on ja osataan mitata paineet...

Kun laitat virrat päälle, pumppu suorittaa normaalin esi paineistuksen, sitten kun starttaat, pumppu käy taas, ei pitäisi tarvita montaa esi paineistusta!! Rele on relerasiassa konehuoneessa, kannessa on relekartta, lukee "FUEL PUMP". Älä tee hyppyjohtoa, jossain on vikaa jos ei lähde...
IAC-venan kautta järjestelmä ei saa ilmaa, koska polttoaineet menee suoraan imusarjaan suuttimista ja niissä suuttimissa tavara kulkee vain yhteen suuntaan...
Pumppu on tankissa, joo, erot tulee siitä, että -96 asti polttoaineregu on fuel railissa koneen luona ja -97 se on tankin päällä!!! Eli fuel rail-regu, ei mulla näköjään olekkaan kasin reguu, mutta se -97 uudemman regu on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjtjz ... -3051.html . Ilman tankin irroitusta tuskin näkee, ainoa ero saattaa olla se, että uudemmassa ei ole paluulinjaa fuel raililta, kun se regu on tankin päällä!!!
Jos se ei lähde ensimmäisellä starttauksella käyntiin, niin vikaa on jossain, ensin etsisin vikakoodeilla ja testerillä varmistaa että järjestelmät on kunnossa ja sitten polttoaineenpaineen mittaus, jos ei ole mittaria, hanki tai vie johonkin, missä on ja osataan mitata paineet...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitokset vastauksesta! Eipä ole kerenny autoa tutkia ku on menny kaikki aika puimurin tai rattorin hytissä... Kävin tankkaan auton täyteen ja yhellä pellolla jätin auton parkkiin vähän keula alamäkeen päin... Aattelin et nyt bensa ei pääse takas tankkiin ja kappas ku 4 tunnin päästä lähti tosi nätisti ekalla käyntiin ilman kikkailuja. Taidan hakee sen takaisku venttiilin ja lyödä sen mahollisimman lähelle tankkia nii jos se auttais. 8mm ja 10mm letkukoolle löytys nätisti ne venttiilit mut mikähän tuossa grandissa on bensaletkun koko??? Päivittelen tätä sitte ku pääsen joskus tuon auton kimppuun.
Ei tietoa, kun se ei ole letkua, se on jotain PCV-muovia!!bulldozer kirjoitti:Kiitokset vastauksesta! Eipä ole kerenny autoa tutkia ku on menny kaikki aika puimurin tai rattorin hytissä... Kävin tankkaan auton täyteen ja yhellä pellolla jätin auton parkkiin vähän keula alamäkeen päin... Aattelin et nyt bensa ei pääse takas tankkiin ja kappas ku 4 tunnin päästä lähti tosi nätisti ekalla käyntiin ilman kikkailuja. Taidan hakee sen takaisku venttiilin ja lyödä sen mahollisimman lähelle tankkia nii jos se auttais. 8mm ja 10mm letkukoolle löytys nätisti ne venttiilit mut mikähän tuossa grandissa on bensaletkun koko??? Päivittelen tätä sitte ku pääsen joskus tuon auton kimppuun.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1