2.5 VM-Diesel sammuu..???

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Abe
2.5 VM-Diesel sammuu..???

Viesti Kirjoittaja Abe » 25.09.2011. 12:05

Oisko kellään kokemusta.? Kun auto sammuu kun vaihtaa vaihdetta tai moottorijarruttaa.Skanneri ilmoittaa viaksi..Ruiskutuksen määrän säädin.
Niin , että pitääkö viedä diesel-huoltoon tai maahantuojalle...vai voiko tolle tehdä itse jotain..niin ei se kokoajan sammu, mutta kun sammuu , niin juuri vaihtaessa tai moottorijarrutuksessa...ja aina silloin kun ei pitäisi tietty..

kozel

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.09.2011. 21:45

ilmeisesti se vanhempi jakajapumpulla oleva 2.5 eikä CRD.

Asialle ei oikein voi muuta tehdä kuin vaihtaa/korjata se määränsäädin sieltä pumpusta. Taitaa siinäkin olla ihan Bosch pumppu. Itse veisin auton ihan dieselpajalle. Tosin kannattaa aina vertailla merkkiliikeenkin hintaa. Joskus yllättää. :)

Tosin ei ne jakajapumput niin rakettitiedettä ole etteikö tavan tallukka (teknisesti osaava) pysty tekemään mutta ammattilainen saa joskus vaihdettua joitain osia ilman että purkaa pumppua irti autosta yms.. ja pääsee näin edulliseen lopputulokseen.

Tämä siis jos nyt sattu mun arvaus oikeaan ja on tuo jakajapumppu kyseessä..

JiiPee
Viesti Kirjoittaja JiiPee » 28.09.2011. 9:25

Mulla taitaa olla sama ongelma päällä. Joku ehdottanut kampiakselin tunnistimen säädintä vaihtoon tai kaasupolkimen säädintä.

Korjautappa tuo pumppuhomma niin katotaan oliko siinä vika?

:lol: :lol:

Abe
Viesti Kirjoittaja Abe » 28.09.2011. 13:20

No joo...scanneri ilmoitti kyllä ruiskutuksen säädin vika..
Just kävin kysäsemässä yhdestä liikkeestä ja kustannusarvio +1500e.
Pumppu pitää kuulemma jokatapauksessa irroittaa jne..

kozel

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.09.2011. 13:35

http://www.holysmoke.fi/

Tuol on volkkaripuolella väki saanu hyvää palvelua. Foorumilla on kanssa osaavaakin väkeä jos haluaa itse projektia yrittää. Tosin moisen remontin jälkeen pumpun penkitys voi olla ihan hyvä idea..

Kirjoita vastaus