KJ 3.7 V6 O2-anturit
KJ 3.7 V6 O2-anturit
CHEn CheckEngine syttyi, koodiksi tulee P0157, eli Cat-Back-O2. Mutta kumpi? Niitä on tässä autossa kaksi, koska kattejakin on kaksi, V-koneen molemmin puolin yksi. Toinen on helppo vaihtaa, mutta toinen sojoittaa ikävästi ylöspäin ilman työtilaa...
Sitten ilmeni viikonloppuna uutena myös tyhjäkäyntiongelma, käy epätasaisesti heiluen välillä 500-1000 rpm. Koodiksi löytyi P0122 eli TPS. Throttle Position Sensor. Avasin, putsasin, voitelin, ei auttanut, täytynee vaihtaa sekin... Onneksi tää on sentään helppo paikka.
Sitten ilmeni viikonloppuna uutena myös tyhjäkäyntiongelma, käy epätasaisesti heiluen välillä 500-1000 rpm. Koodiksi löytyi P0122 eli TPS. Throttle Position Sensor. Avasin, putsasin, voitelin, ei auttanut, täytynee vaihtaa sekin... Onneksi tää on sentään helppo paikka.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Tarkista ensin johdotuksen kunto, yhteen olen vaihtanut toisen, kun herjas samalla lailla ja tutkin sitten johtosarjat liittimen ja happianturin väliltä, oli yksi johto hiertänyt itsensä laatikon särmään puhki...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Nyt löysin JKn selkokielisestä listasta, että P0157 on O2 Sensor 2/2 Circuit Low. 2/ on siis takapuolella, mutta /2 onkos se oikea vai vasen kylki? Voisi veikata, että oikea...
Onkos noi koodit kuin standardoitu, et KJ ja Defekin antais saman koodin samaan syyhyn?
Onkos noi koodit kuin standardoitu, et KJ ja Defekin antais saman koodin samaan syyhyn?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
On ne aika pitkälle standardisoitu!!mace kirjoitti:Nyt löysin JKn selkokielisestä listasta, että P0157 on O2 Sensor 2/2 Circuit Low. 2/ on siis takapuolella, mutta /2 onkos se oikea vai vasen kylki? Voisi veikata, että oikea...
Onkos noi koodit kuin standardoitu, et KJ ja Defekin antais saman koodin samaan syyhyn?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Eipä korjaantunut antureiden johtoja siirtelemällä, eikä näkynyt piuhojen nirhautumia, aroissa paikoissa oli jopa metallisukkaa suojana. Ja toi oikeapuolinen on just se vaikeesti vaihdettava, tietysti... katti kyllä antureneen irtoo, jos irtoo kolmesta mutterista löysäten tai "löysäten"... Siis oikee vai vasen, ennenkuin voimaton momentti on kehässä???
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Kj:n oikeanpuolen katti
Omassani juuri jumppasin sitä oikeanpuolen pakoputkea, kun vuotaa hieman pakosarjan liitoksesta.
Etukardaanin irroitus tuopi käsille lisätilaa jotta saapi pitkillä jatkovarsilla ylä pannan mutteria kierettyä, ahdasta on. Sen pannan takasin paikoilleen asentaminen sitten jo kikkailua onkin. Parilla vahvalla rautalanka koulkulla alapuolelta vetämällä ja välillä pitkällä ruuvvarilla avittamalla ja pitkän ähellyksen jälkeen sain paikalleen ja tein homman kun auto oli nosturilla.
Itse sähköliittimen irroittaminenkin oli jo aikamoinen väsytystaistelu kun ei meinaa käsi yltää siihen vaikka oli panssari pois edestä.
Pukkejen päällä tulee varmasti vaikeuskertoimia lisää.
t. Ismo Ämmä
Etukardaanin irroitus tuopi käsille lisätilaa jotta saapi pitkillä jatkovarsilla ylä pannan mutteria kierettyä, ahdasta on. Sen pannan takasin paikoilleen asentaminen sitten jo kikkailua onkin. Parilla vahvalla rautalanka koulkulla alapuolelta vetämällä ja välillä pitkällä ruuvvarilla avittamalla ja pitkän ähellyksen jälkeen sain paikalleen ja tein homman kun auto oli nosturilla.
Itse sähköliittimen irroittaminenkin oli jo aikamoinen väsytystaistelu kun ei meinaa käsi yltää siihen vaikka oli panssari pois edestä.
Pukkejen päällä tulee varmasti vaikeuskertoimia lisää.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Autch, mä kun kattelin, että sen oikean katin yläpuolisen pannan saisi avattua jatkovarsin ja katin takapää on helppo irroittaa, kaksi pulttia, jos vaan pyörähtävät... Sittenhän happitunnistimen liittimeenkin pääsisi käsiksi ihan helposti. Onkohan meillä erilainen rakenne? Vai sä et ottanut kattia pois?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla