Sivu 1/1

KJ 3.7 V6 O2-anturit

Lähetetty: 26.09.2011. 9:50
Kirjoittaja mace
CHEn CheckEngine syttyi, koodiksi tulee P0157, eli Cat-Back-O2. Mutta kumpi? Niitä on tässä autossa kaksi, koska kattejakin on kaksi, V-koneen molemmin puolin yksi. Toinen on helppo vaihtaa, mutta toinen sojoittaa ikävästi ylöspäin ilman työtilaa...

Sitten ilmeni viikonloppuna uutena myös tyhjäkäyntiongelma, käy epätasaisesti heiluen välillä 500-1000 rpm. Koodiksi löytyi P0122 eli TPS. Throttle Position Sensor. Avasin, putsasin, voitelin, ei auttanut, täytynee vaihtaa sekin... Onneksi tää on sentään helppo paikka.

Lähetetty: 26.09.2011. 10:41
Kirjoittaja JAMANT
Tarkista ensin johdotuksen kunto, yhteen olen vaihtanut toisen, kun herjas samalla lailla ja tutkin sitten johtosarjat liittimen ja happianturin väliltä, oli yksi johto hiertänyt itsensä laatikon särmään puhki...

Lähetetty: 26.09.2011. 17:27
Kirjoittaja mace
Nyt löysin JKn selkokielisestä listasta, että P0157 on O2 Sensor 2/2 Circuit Low. 2/ on siis takapuolella, mutta /2 onkos se oikea vai vasen kylki? Voisi veikata, että oikea...

Onkos noi koodit kuin standardoitu, et KJ ja Defekin antais saman koodin samaan syyhyn?

Lähetetty: 26.09.2011. 17:34
Kirjoittaja JAMANT
mace kirjoitti:Nyt löysin JKn selkokielisestä listasta, että P0157 on O2 Sensor 2/2 Circuit Low. 2/ on siis takapuolella, mutta /2 onkos se oikea vai vasen kylki? Voisi veikata, että oikea...

Onkos noi koodit kuin standardoitu, et KJ ja Defekin antais saman koodin samaan syyhyn?
On ne aika pitkälle standardisoitu!!

Lähetetty: 26.09.2011. 22:45
Kirjoittaja mace
Eipä korjaantunut antureiden johtoja siirtelemällä, eikä näkynyt piuhojen nirhautumia, aroissa paikoissa oli jopa metallisukkaa suojana. Ja toi oikeapuolinen on just se vaikeesti vaihdettava, tietysti... katti kyllä antureneen irtoo, jos irtoo kolmesta mutterista löysäten tai "löysäten"... Siis oikee vai vasen, ennenkuin voimaton momentti on kehässä???

Kj:n oikeanpuolen katti

Lähetetty: 26.09.2011. 23:05
Kirjoittaja ImacInnes
Omassani juuri jumppasin sitä oikeanpuolen pakoputkea, kun vuotaa hieman pakosarjan liitoksesta.

Etukardaanin irroitus tuopi käsille lisätilaa jotta saapi pitkillä jatkovarsilla ylä pannan mutteria kierettyä, ahdasta on. Sen pannan takasin paikoilleen asentaminen sitten jo kikkailua onkin. Parilla vahvalla rautalanka koulkulla alapuolelta vetämällä ja välillä pitkällä ruuvvarilla avittamalla ja pitkän ähellyksen jälkeen sain paikalleen ja tein homman kun auto oli nosturilla.

Itse sähköliittimen irroittaminenkin oli jo aikamoinen väsytystaistelu kun ei meinaa käsi yltää siihen vaikka oli panssari pois edestä.


Pukkejen päällä tulee varmasti vaikeuskertoimia lisää.

t. Ismo Ämmä

Lähetetty: 27.09.2011. 7:50
Kirjoittaja mace
Autch, mä kun kattelin, että sen oikean katin yläpuolisen pannan saisi avattua jatkovarsin ja katin takapää on helppo irroittaa, kaksi pulttia, jos vaan pyörähtävät... Sittenhän happitunnistimen liittimeenkin pääsisi käsiksi ihan helposti. Onkohan meillä erilainen rakenne? Vai sä et ottanut kattia pois?