WH:n turbon ilmanottoputki ja laturin suoja
WH:n turbon ilmanottoputki ja laturin suoja
Onkohan kukaan jo vaihtanut 3.0CRD:stä tuota ilmanottoputkea, josta vuotavan öljyn aiheuttama imukanavan katkaisumoottorin tuho tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus? Tarkoitus olisi korvata keväällä nykyinen putki versiolla 53013672AE, jossa tiivistyksen pitäisi olla kunnossa.
Toinen projekti olisi laturin roiskesuoja (04801798AA). Sehän menee napsauttamalla paikoilleen, mutta onko kellään kokemusta, miten helppoa tuota on paikoilleen työntää?
Toinen projekti olisi laturin roiskesuoja (04801798AA). Sehän menee napsauttamalla paikoilleen, mutta onko kellään kokemusta, miten helppoa tuota on paikoilleen työntää?
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
- Paikkakunta: Rovaniemi
Juuri viimeviikolla polttoainesuodatinta vaihtaessa mietin tuota putken öljyvuotohommaa ja ajattelin että silikonilla....kumpi liitos siinä vuotaa, huohotinputki vai turbon liitos? Onko uudessa putki versiossa jotain muuta muutosta kuin paremmat tiivisteet?Mistähän kyseisen putken saisi hankittua---ei tarvis aina sen silikonin kanssa leipoa,kun käyttää putkea poissa.
Kiitos tiedosta. Mukava kuulla, ettei vaihdossa pitäisi tulla yllätyksiä vastaan.
Turbon liitos on se, joka vuotaa. Vanhassa putkessa tiiviste on oranssi, uudessa versiossa musta. Maailmalta on kuulunut tosin uutisia, että swirli on mennyt hajalle myös tuolla mustalla tiivisteellä, mutta ilmeisesti ongelmien synty nopeutuu DPF:n kanssa (jota itselläni ei onneksi ole). Ei hirveästi hymyilyttänyt, kun myös Mersun varaosatiskillä tiedettiin ongelman koskettavan Jeeppiä.
Marmorilla halusivat putkesta 187,-. Taidan ottaa omani Jenkeistä alle puoleen hintaan. Toistaiseksi mennään putken alla olevalla foliosuojalla.
Turbon liitos on se, joka vuotaa. Vanhassa putkessa tiiviste on oranssi, uudessa versiossa musta. Maailmalta on kuulunut tosin uutisia, että swirli on mennyt hajalle myös tuolla mustalla tiivisteellä, mutta ilmeisesti ongelmien synty nopeutuu DPF:n kanssa (jota itselläni ei onneksi ole). Ei hirveästi hymyilyttänyt, kun myös Mersun varaosatiskillä tiedettiin ongelman koskettavan Jeeppiä.
Marmorilla halusivat putkesta 187,-. Taidan ottaa omani Jenkeistä alle puoleen hintaan. Toistaiseksi mennään putken alla olevalla foliosuojalla.
Vanha putki on vuotanut minulla joka raosta, myös huohotinputken liitoksesta, uusi on pysynyt kuivana. Tilasin jenkeistä http://www.mopar-wholesale.com maksoi 70$.
WH -06, QDII, OME-korotus, GDE Eco
Nyt on molemmat laitettu. Ilmanottoputken vaihto oli tosiaan aika triviaali toimenpide, joskin jostain syystä sen sähköliittimen irrottamisessa tuhraantui luvattoman kauan aikaa. Lukituksen nosto ei jostain syystä vapauttanutkaan liitintä, mutta irtosihan se pienen suostuttelun jälkeen. Laturinsuoja napsahti myös lopulta oikealle paikalleen, mutta aika sormituntumalta tuon joutuu tekemään - näkyvyys paikkaan on olematon.
Samalla tuli vaihdettua pitkien 9005:ien tilalle 9011:t. Lumeneita pitäisi tulla hieman lisää, vaikka virrankulutus pysyykin entisellään, mutta tämä jää nähtäväksi syksymmälle iltojen pimetessä.
Samalla tuli vaihdettua pitkien 9005:ien tilalle 9011:t. Lumeneita pitäisi tulla hieman lisää, vaikka virrankulutus pysyykin entisellään, mutta tämä jää nähtäväksi syksymmälle iltojen pimetessä.
Muistaakseni siihen liittimen jumittamiseen ei löytynyt mitään kummallisempaa syytä, vaan se vain oli jämähtänyt paikoilleen. Lukituskynnen avaamisen jälkeen se vain vaati sinnikästä nitkuttamista irrotakseen.
Mutta eikös sinulla ollut swirlikin jo vaihdettu? Oliko liike jättänyt vanhan putken vaihtamatta samassa yhteydessä? Lisäksi tuon uuden putken olisi pitänyt tulla vakioksi jo 2009, joten jos autosi on -10 vuosimallia, siellä pitäisi jo olla mustatiivisteinen putki.
Mutta eikös sinulla ollut swirlikin jo vaihdettu? Oliko liike jättänyt vanhan putken vaihtamatta samassa yhteydessä? Lisäksi tuon uuden putken olisi pitänyt tulla vakioksi jo 2009, joten jos autosi on -10 vuosimallia, siellä pitäisi jo olla mustatiivisteinen putki.
Sain vaihdettua putken. Vaihto tuli tarpeen, huohotinletku oli hikoillut melkoisesti.
Jep, reilu vuosi sitten mulla oli eka WH, jonka kanssa ei löytynyt yhteistä säveltä, eli vikoja oli riittämiin ja kaikkia ei saatu mun omistuksen aikana edes selville. Siihen autoon vaihdettiin mm swirl ja imuputki.
Tämä nykyinen on nyt ollut viikon verran. Auto on käyttöönotettu 1/2010, mutta on vuonna 2008 valmistettu, viimeisiä oranssitiivisteellä varustettuja.
Jep, reilu vuosi sitten mulla oli eka WH, jonka kanssa ei löytynyt yhteistä säveltä, eli vikoja oli riittämiin ja kaikkia ei saatu mun omistuksen aikana edes selville. Siihen autoon vaihdettiin mm swirl ja imuputki.
Tämä nykyinen on nyt ollut viikon verran. Auto on käyttöönotettu 1/2010, mutta on vuonna 2008 valmistettu, viimeisiä oranssitiivisteellä varustettuja.
"2010" palautui myyjälle, mutta uusi osa meni siinä mukana, joten nyt palattiin alkuruutuun, kooska tilalle tuli 08 oranssin tiivisteen kera.
Oliko niin, että ns takaisinkutsua ei ole putken suhteen, se vain vaihtui tuotantosarjaan kesken vuotta 2008? Vai vaihdettiinko niitä mustilla tiivisteillä oleviin takuuaikana?
Oliko niin, että ns takaisinkutsua ei ole putken suhteen, se vain vaihtui tuotantosarjaan kesken vuotta 2008? Vai vaihdettiinko niitä mustilla tiivisteillä oleviin takuuaikana?
Juuri noin, eli takaisinkutsua ei ole olemassa vaan putkelle on vain tehty "normaalia tuotekehitystä" kesken elinkaarta. Takuuseen menee, jos takuuaikana vuotaa, mutta kaksi vuotta ei taida tuohon riittää.codemk kirjoitti:Oliko niin, että ns takaisinkutsua ei ole putken suhteen, se vain vaihtui tuotantosarjaan kesken vuotta 2008? Vai vaihdettiinko niitä mustilla tiivisteillä oleviin takuuaikana?
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuota putki asiaa miettinyt;itsellä ei vuoda ulos päin kun olen liimannut sen tiivisteen kiinni siihen muoviputkeen(oranssi tiivisteet). Siis vuoto korjattu.Mutta ongelmahan ei ole se vuoto vaan se öljyn siirtyminen siihen imuputkeen.Imuputkella ja imujärjestelmällä ei ole MITÄÄN teknista tarvetta siirtää moottori öljyä imukanavaan.Siis öljy siirtyy putkeen huohottimen kautta.Onko tiedossa jotain joka estää öljysumun huohottimesta siirtymään siihen putkeen,esim.öljy laatu,merkki,viskositeetti.Tai jopa huohotin järjestelmään tehty muutos?Huohotinputkeenhan voisi tehdä "sykloonin"keräämään öljyn pois niin ei siirtyisi imukanavaan.TAI JOTAIN MUUTA?
Jenkeissä ovat laittaneet keräyssäiliötä tai ohjanneet huohotuksen kokonaan sivuun. Voi hakea termeillä "oil catch can" tai "elephant hose mod".
Näillä ilmanaloilla en moista kuitenkaan lähtisi tekemään, koska uudet putkitukset jäävät väistämättä viimalle alttiiksi, ja kun putkessa oleva öljytöhnä jäätyy ja koko putki menee umpeen, kone alkaa huohottamaan sieltä mistä sen vain pystyy tekemään.
Näillä ilmanaloilla en moista kuitenkaan lähtisi tekemään, koska uudet putkitukset jäävät väistämättä viimalle alttiiksi, ja kun putkessa oleva öljytöhnä jäätyy ja koko putki menee umpeen, kone alkaa huohottamaan sieltä mistä sen vain pystyy tekemään.