Sivu 1/1

Jäähdytinkennon irroitus

Lähetetty: 14.09.2012. 20:04
Kirjoittaja Jmax
Jeep zj-4.0 -94 Jäähdytin rupesi vuotamaan.Nesteet laskin jo pois.Vielä pitäisi saada kenno irti autosta.Miten irtoaa alempi laatikon(automaatti)putki jäähdyttimestä.Autossa myös ilmastointi.Kenno ei taida olla alhaalta kovin kummoisesti kiinni.Kun saisi irti,niin tietäisi pystyykö korjaamaan,vai menikö uuden ostamiseksi.

Lähetetty: 15.09.2012. 10:42
Kirjoittaja JAMANT
Hitsi kun ei muista, oliskohan se ollu pikaliittimellä?? Täytyy tarkistaa pihalta jommastakummasta ZJ:stä (tai molemmista, ne on molemmat kuutosella)...

Lähetetty: 15.09.2012. 12:06
Kirjoittaja Jmax
Pikaliittimet siellä oli.Kenno taitaa olla entinen.Lieneekö alumiinikenno,putkien välissä olevat lamellit paikoin hävinneet kokonaan.Onko jamantilla purku autoissa minkä kuntoiset jäähdyttimet.Uusia sinulla näyttäisi olevan.

Lähetetty: 17.09.2012. 9:37
Kirjoittaja JAMANT
Jmax kirjoitti:Pikaliittimet siellä oli.Kenno taitaa olla entinen.Lieneekö alumiinikenno,putkien välissä olevat lamellit paikoin hävinneet kokonaan.Onko jamantilla purku autoissa minkä kuntoiset jäähdyttimet.Uusia sinulla näyttäisi olevan.
No enpäs ole kerennyt käydä katsomassa edes sitä liitintä!! Uusia löytyy (jos ei oo jo myyty) ja käytetty täytyy tarkistaa, mutta veikkaan että käytettyjä ei kannata harkita, sulla on jo sellainen!!!

Lähetetty: 17.09.2012. 18:33
Kirjoittaja Jmax
Tuleeko uuden kennon mukana laatikonöljyputkien liittimet.Se alempi liitin on pikaliitin,ylempi on kartioliitin johon putki kierretään suoraan.Jamantilta kysyisin.

Lähetetty: 17.09.2012. 19:12
Kirjoittaja JAMANT
Jmax kirjoitti:Tuleeko uuden kennon mukana laatikonöljyputkien liittimet.Se alempi liitin on pikaliitin,ylempi on kartioliitin johon putki kierretään suoraan.Jamantilta kysyisin.
No nyt täytyy sanoa, että ei mitään mielikuvaa asiasta, aina niissä jotain liitimiä on mukana, mutta täytyy tarkistaa, kunhan itse tavaran saan käsiini....

Lähetetty: 17.09.2012. 19:30
Kirjoittaja Jmax
Kiitän tiedosta,miksi se laatikon öljy ensin lämmitetään kennossa ja sitten se kiertää lauhduttimen kautta.Joskus tehtiin että jätettiin se kennonkierto,ja laitettiin keulalle jäähdytin.

Lähetetty: 17.09.2012. 20:21
Kirjoittaja JAMANT
Jmax kirjoitti:Kiitän tiedosta,miksi se laatikon öljy ensin lämmitetään kennossa ja sitten se kiertää lauhduttimen kautta.Joskus tehtiin että jätettiin se kennonkierto,ja laitettiin keulalle jäähdytin.
No ensinnäkin se ei ole lauhdutin, koska öljy pysyy kyllä nestemäisenä koko ajan!! Jos ei pysy, niin on kyllä myöhäistä lauhduttaa sitä öljykaasua enää... :wink: :wink: :wink:

Ja käytännössä se öljy on kyllä kuumempaa kuin jäähdyttimessä jäähdytysneste, eli kyllä siitä hyötyä on, öljyn liika lämpö jää jäähdytysnesteeseen! Automaattivaihteistoöljy on aina jo jonkun kilometrin jälkeen lämmintä ja aika äkkiä yli 80°:ista ja jäähdyttimessä ei pitäis olla missään vaiheessa yli 80°:ista jäähdytysnestettä, kannessa kyllä on yli sen, mutta jäähdyttimessä ei!!

Lähetetty: 17.09.2012. 21:14
Kirjoittaja Jmax
Nyt olen täydellisesti valaistunut,aina sitä viisastuu.Nyt jään odottamaan jäähdytintä.

Lähetetty: 18.09.2012. 20:08
Kirjoittaja JAMANT
No nyt se jäähdytin on tossa lattialla, huomenna lähtee (täytyy vielä tarkistaa ne liittimet, tänään ei enää jaksa, 11.5 h töitä takana (eilen sama juttu) ja nyt ei oikeesti enää jaksa, katsotaan aamulla)!!

Lähetetty: 19.09.2012. 10:56
Kirjoittaja JAMANT
Jmax kirjoitti:Tuleeko uuden kennon mukana laatikonöljyputkien liittimet.Se alempi liitin on pikaliitin,ylempi on kartioliitin johon putki kierretään suoraan.Jamantilta kysyisin.
On siinä ylemmässä kartiosovite, johon putki/letku kierretään kiinni ja alemmassa on kuparinen yhde, johon se pikaliitin tökätään!!

Lähetetty: 19.09.2012. 17:50
Kirjoittaja Jmax
Juuri luin sähköpostin,kiitos.Huomenna se on varmaan jo täällä.Pitkiä on nuo sinunkin päivät.

Lähetetty: 19.09.2012. 19:09
Kirjoittaja JAMANT
Jmax kirjoitti:Pitkiä on nuo sinunkin päivät.
On ne, tänään tulee 12 h täyteen... Tosin nyt jo rupeaa olemaan aivot tyhjät....