Sivu 1/1
4 litraisen kylmäkäynnistys vaikeeta!!!
Lähetetty: 09.04.2013. 14:23
Kirjoittaja TeHo
Kaverin Chero-91 4 litrainen lähtee tosi vaikeesti kylmäna käyntiin,saa joskus sahata minuutin ennenkuin lähtee ja aluksi ei pysy tyhjäkäynnillä lainkaan,hetken kun pitää 2000kierrosta niin käy sitten moitteettomasti...mistähänpäis vois alkaa vikaa hakemaan,akku on uusi,samoin tulpat,oisko bensapuolella häikkää,onko noissa joku cold start valve tms???
Lähetetty: 09.04.2013. 15:54
Kirjoittaja kozel
Moottorin lämpötila-anturia veikkaisin..
Lähetetty: 09.04.2013. 21:56
Kirjoittaja rane
Liekö HO-moottori vai ei? Omassa HO:ssa teki sontainen ja auki juuttuva IAC juuri tuota. Selvisin putsaamalla.
http://www.jamant.fi/iacventtiili-xjmj- ... p-787.html
tai
http://www.jamant.fi/iacventtiili-xjmjy ... -1369.html
Lähetetty: 11.04.2013. 20:35
Kirjoittaja TeHo
HO on,tarkistetaampa toi IAC hetkohta,tänks!
Lähetetty: 12.04.2013. 11:56
Kirjoittaja Timo L
Kannattaa tosiaan tarkistaa IAC ja tsekata PCM:lle jäähdytysnesteen lämpöä mittaava anturi. Jos älyboksi saa väärää tietoa lämpötilasta niin ei välttämättä tajua herätellä konetta sen mukaan että on kylmä.. Kuutosen pitäisi herätä henkiin melkein kelissä kuin kelissä, harvemmin monipisteruiskut köhii kunhan vain perusasiat on kunnossa.
Omat on lähteneet käyntiin ilman lohkolämppäriä vielä -30° pakkasellakin ihan hienosti, tosin se ei enää ole ihan terveen kuuloista hommaa 5W-30 öljyillä..
EDITTIÄ: JAMANT siis korjasi ton astemerkin tonne, se tehdään painamalla ALT ja sivunumeroilla 248 ja päästä ALT-nappi ylös!!!
^- Kiitos, olinkin jo unohtanut aika pitkälti miten joskus vuonna kirves ja miekka näpyteltiin ascii- merkkejä "alt + xxx" systeemillä ja mistä mitäkin tuli

Itse asiassa en edes tiennyt että ne toimii vielä Win7:llakin..

Lähetetty: 12.04.2013. 14:28
Kirjoittaja Sikli
Niinpä kyllä. Omassa ZJ:ssä oli tuon IAC-venttiilin paikalle joku vaihtanut sellaisen nokipalasen.. mistä kyllä hetken puhdistamisella kuoriutui ihan oikea osa. Silti katsoin viisaammaksi vaihtaa koko osan. Ja kaiken päälle irrottelin vielä koko läppärungon mikä olikin sitten hyvä ajatus, siellä venttiilin pesässä oli sitä nokea enemmänkin. Voisi sanoa että läppärungon + IAC:n puunaus ja puhdistus kannatti, käynnistäminen sujui samaan tyyliin mitä Timo_L kuvasi, pakkasta sai olla ihan reilusti ja silti vaan lähtee. Käyntiin vaikutti myöhemmässä vaiheessa omalta osaltaan uusi TPS ja imusarjassa olevan lämpötila-anturin vaihtaminen. Pienestä se on joskus kiinni.
Lähetetty: 10.05.2013. 23:43
Kirjoittaja motoman
Selvisikö TeHolle mistä vika johtui?
Itellä samanlaisia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa aina hetken aikaa käynnistyksestä. IAC on vaihdettu viime syksynä, vaikka silloin vika oli polttoainepumpussa,mikä myös vaihdettiin.
Anturit on ollu mielessä. Kun kylmänä myös ei vaihda kolmoselle vasta kun noin minuutin ajon jälkeen. Tiedä sitten liityykö noi yhtään toisiinsa. Toi vaihteisto ongelma on ollu jo pitemmän aikaa. Tyhjäkäynti ongelma tuli lopputalvesta.
Lähetetty: 12.05.2013. 13:20
Kirjoittaja TeHo
No ei oikeestaan vielä,IAC putsattiin mut ei se ihmeitä vaikuttanut,kylmänä saa sahata tovin ennenku hörähtää...nyt Jeeppi on ammattimiehellä hoidossa,moottori/vaiht.öljyjen ja suodattimen vaihdossa ja STARTIN myös,sekin perkule tilttasi...katotaan sitte sitä lämpötila-anturia...
Kuin palmun alta...
Lähetetty: 08.01.2015. 16:48
Kirjoittaja rane58
Omassa Jeepissä parani lämpötila-anturin vaihdolla....
-Ja lisänä hörähtää käyntiin nopeammin!
Ps. Justiin päivällä hain JAMANTilta, täytyy seurata vielä kovilla pakkasilla mutta nyt tuli taas joku lämpöaalto ja loskakeli...
Pss. Kiitos taas JAMANT nopeasta palvelusta/korjauksesta!

Lähetetty: 09.01.2015. 10:47
Kirjoittaja knowledge
Joo lämpötila-anturia veikkaisin kans, aikasemmassa zj 4,0 oli sama ongelma ja poistui anturin vaihdolla