Sivu 1/1
Hydrauli nostajien vaihto 258 L6 koneeseen
Lähetetty: 15.05.2013. 0:20
Kirjoittaja 28CRDKJ
Onkos kuin työläs operaatio vaihtaa hydrauliset nostimet 258 koneeseen?
Tuli vaihdettua liika hyvät ölpät ja alkoi wrangleri nakuttamaan!
Vai vaihdanko koneen tuosta -84 cherokeesta?
Käykö heittämällä wranglerin automaatin perään?
Lähetetty: 15.05.2013. 7:16
Kirjoittaja kozel
Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Lähetetty: 15.05.2013. 8:09
Kirjoittaja JAMANT
Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata

, mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Lähetetty: 15.05.2013. 8:52
Kirjoittaja 28CRDKJ
JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata

, mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
Lähetetty: 15.05.2013. 9:07
Kirjoittaja JAMANT
28CRDKJ kirjoitti:JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata

, mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Lähetetty: 15.05.2013. 9:09
Kirjoittaja 28CRDKJ
kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
Lähetetty: 15.05.2013. 9:10
Kirjoittaja 28CRDKJ
JAMANT kirjoitti:28CRDKJ kirjoitti:JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata

, mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Sellaista työkalua ei taida löytyä jamantiltakaan

Lähetetty: 15.05.2013. 9:15
Kirjoittaja JAMANT
28CRDKJ kirjoitti: JAMANT kirjoitti: 28CRDKJ kirjoitti:
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Sellaista työkalua ei taida löytyä jamantiltakaan

No eipä löydy

, vaikka sellaista olisin itsekkin välillä tarvinnut, neloskoneisiin olen nostajia magneetilla vaihtanut, mutta kuutosessa joutuu kannen irroittamaan...
Lähetetty: 15.05.2013. 10:03
Kirjoittaja Jolli
28CRDKJ kirjoitti:kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
Älä mitään fortea tms, löpöä puoli litraa koneeseen ja hetken pyörittää tyhjäkäynnillä, laskee öljy/löpöseoksen pois, tämän jälkeen huuhtelee jollakin kuraöljyllä, lähtee nimittäin paskaa liikkeelle! Sen jälkeen vasta kunnon öljyt.
Lähetetty: 15.05.2013. 22:27
Kirjoittaja 28CRDKJ
Jolli kirjoitti:28CRDKJ kirjoitti:kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
Älä mitään fortea tms, löpöä puoli litraa koneeseen ja hetken pyörittää tyhjäkäynnillä, laskee öljy/löpöseoksen pois, tämän jälkeen huuhtelee jollakin kuraöljyllä, lähtee nimittäin paskaa liikkeelle! Sen jälkeen vasta kunnon öljyt.
STP:tä pari pulloa koneeseen ja 20 minuuttia käyntiä.
Karmeen mustat oli vasta vaihdetut öljyt!!!
Oli siihen paskaa liuennut ja kolke koneesta loppui.

Lähetetty: 27.05.2013. 12:13
Kirjoittaja WinChester
Jotkut suosittelevat laittamaan koneeseen vain hyvät öljyt ja paljon ajoa. Moskat liukenee pikkuhiljaa pois ja kolinat sun muut moskan aiheuttamat oireet häviää samalla. Silloin ei tule riskiä saada massiivista paskamäärää liikkeelle kerralla ja särjettyä jotain vähäpätöistä paikkaa, kuten kuin esim. laakereita, jos joku kanava menee tukkoon.
Olikos se muuten niin, että puoli litraa löpöä + loput öljyä vai 50% löpö/öljy-seos, jolla omatoiminen huuhtelu piti tehdä...?