Sivu 1/1
Jeep sammuu?
Lähetetty: 23.05.2013. 23:37
Kirjoittaja jak35
Mikäs on Jepukkaa alkanu vaivaamaan
kun esim. aamulla starttaa niin lähtee kyllä hyvin käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä, lähtee kyllä käyntiin kun vaan starttaa uudestaan, tosin joutuu hiukan aikaan pyörittämään!
Varsinkin noin käy jos on nokka johonkin päin kallellaan?
Lähetetty: 24.05.2013. 7:59
Kirjoittaja kozel
Ilmavuotoa epäilen...
Lähetetty: 24.05.2013. 8:27
Kirjoittaja JAMANT
Komppaan Kozelii, ilmavuoto polttoainejärjestelmässä... Tyhjentää suodattimen ja letkut tankkiin, eli ehkä suodattimessa??
Lähetetty: 24.05.2013. 21:27
Kirjoittaja kozel
Oma 2.5crd on saanut sähköisen nostopumpun konehuoneeseen ja tuosta omasta samalla liimasin kaikki korkit ja nupit kiinni suodattimen jalasta kun pumpun asennuksen jälkeen oli ihan dieselistä märkä tuo suodattimen jalka.
Oireita:
-Tankki täynnä tai yli puolet, ei oireita
-Tankki puolet tai alle ja keula ylöspäin reippaaseen mäkeen, sahaamista
-Tankki neljännes tai alle, sahaamista lähes aina
Tosiaan toi että keula ylämäkeen niin ongelmia oli mut vaati sen että päivän tai yön yli oli parkissa.
Lähetetty: 24.05.2013. 23:40
Kirjoittaja jak35
Tänään tuo vekotin teki jo saman tasamaallakin kun oli seissyt 8h.
Ulospäin ei vuotoja näy, suodatin vaihdettu viime syksynä.
Lähetetty: 25.05.2013. 10:28
Kirjoittaja kozel
Mulla oli 8h jälkeen rykimistä sun muuta mutta käynnissä pysyi yms. Mutta oireet teki myös tasamaallakin
Tuossa -02 ei ainakaan ole siirtopumppua ennen suodatinta joten ei yleensä ulospäin vuoda koska linja alipaineistettu. Mullakin oli täysin kuiva ennen kuin siirtopumpun laitoin ennen suodatinta. Sen jälkeen oli parissa päivässä aivan märkä se suodattimen jalka.
-03/-04 on jo releet sun muut paikallaan ja ilmeisesti menee takapenkin alle jo sähköt valmiiksi mutta pumppu puuttuu edelleen.
-05 on jo netin mukaan siirtopumppua tankissa.
Itse olen siinä käsityksessä että siirtopumpullisen tunnistaa suodattimen jalasta. Jossa pumppua ei ole niin käsipumppu on sellainen ruuvattava ja anturit yms. on irroitettavassa pohjassa pumpullisessa on sellainen "tatti" jota vaan painellaan ja anturit on siinä edessä.
Mutta tuo tosiaan on salakavala kun siirtopumppu on esim. tuos -02 mallissa siellä Korkeapainepumpun kyljessä kiinni ja jos vuoto on niin se on ulkoa sisäänpäin ennemmin kuin ulospäin ja tämä on PAHA koska dieseli voitelee nuo pa-järjestelmän osat ja ilma tekeetuhoja. Siksi paineistin tuolla pumpulla tuon suodattimen jalan ja siitä eteenpäin koska pienempi paha dieseliä ulos kuin ilmaa sisään. Vuodot huomatessani vedin kaikki korkit ja sen käsipumpun siitä suodattimen jalasta moottorisilikonilla ja sen käsipumpunkin vedin pihdeillä kiinni.
Periaatteessa paras olisi laittaa pumppu tankkiin mutta tuumasin että siinä on turhan paljon askartelua niin laitoin tuonpumpun ennen suodatinta koska siinä on akku vieressä ja ECU/PCM samaten josta otin ohjauksen pumpun releelle.
Lähetetty: 25.05.2013. 19:04
Kirjoittaja jak35
Kiitos ohjeista Kozelille, nyt vaan ei pysty tekemään yhtään mitään. Vetäsin puukolla etusormen puoliks irti

Lähetetty: 16.11.2013. 17:40
Kirjoittaja jak35
Noniin, sormi parantunut ja vaihdoin nyt suodattimen uuteen, eka tankillisen jälkeen ei ainakaan ole oireillut em. tavalla.

Lähetetty: 22.11.2013. 21:12
Kirjoittaja jak35
Ilo olikin ennenaikaista, sama v....n vaiva jatkuu
Mistäs seuraavaksi vikaa aletaan ettimään, edelleenkään ei ulospäin vuoda mistään.
Lähetetty: 23.11.2013. 8:17
Kirjoittaja kozel
Oletko kokeillu sitä pa-pumppua laittaa. Eipä se ulos välttämättä vuodakkaan. Tuo kun ei ole ylipaineistettu pa-linja crd pumpulle vaan alipaineistettu. Eli menee ennemmin ilmaa sisään kuin että dieseliä ulos.