KJ CRD 2005 tehot katosi ja meteli nousi

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

KJ CRD 2005 tehot katosi ja meteli nousi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.10.2013. 18:01

No niin, nyt ilmeni KJ:n kanssa moinen, ohitin kuorma-autoa ja yhtäkkiä alkoi kuulua kova ääni kiihdyttäessä. Oletin, että se viereinen kuorma-auto piti sen äänen mutta ei.

Nyt kun kiihdyttää niin kova hurina, niin kuin isommassakin autossa ja tehot tuntuivat vähenevän oleellisesti.

Nyt pitäisi alkaa etsiä vikaa.

Suuntaan ensin katseeni turbon suuntaan ja siihen liittyviin letkuihin mutta otan vastaan näöyränä kaikki ehdotukset mistä vikaa etsiä tai kenties jollain toisella voisi olla vastaavia kokemuksia?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.10.2013. 19:10

Ahtoputkea veikkailisin. Kannattaa myös katsoa ettei EGR korkannu ja päästää ahtopaineita pakoputkistoon.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.10.2013. 19:26

Tai EGR -putki, joka kulkee koneen takaa EGR-venttiililtä imusarjaan, ettei ole poikki, niitä välillä ruostuu poikki...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.10.2013. 20:40

Tutkittuani hieman asiaa niin metelin selittää ainakin osittain se jäähdyttimen rupelli. Siinä tuntuu olevan visko jumissa ja se tohoottaa koko ajan kierrosten mukana. Kuulostaa ihan lentokoneelta.

Täytyy tarkistaa EGR: putki ja ahtoputki kun pääsee paremmin tiirailemaan.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.10.2013. 21:28

Joo se viskon jumiminen pitää aika veikeet äänet. mersun sprintterissä o kans samaa välistä tullu vastaan..
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viskon vaihto

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 19.10.2013. 15:31

Nyt ois vaihtovisko käsillä mutta mutta...
Onko tosiaan irroitettava syyläri pois, että saa mutkiteltua tuulettimen suojan pois?
Suoja on siinä niin pahasti eessä, että ilman sen irroittamista ei tuu mitään.
No se miltei lähtee jo nyt mutta ilmeisesti se syyläri on vain irroitettava, että suojan saa pois?

Viskokin sitten sopivasti aukes kun tuli korvaava tilalle mutta nykyinen klenkkasee akselin suuntaisesti pyörii kevyesti, eli ei liene huono ajatus vaihtaa se kuitenkin.

NaftaKJ
Viestit: 8
Liittynyt: 06.04.2012. 22:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja NaftaKJ » 21.10.2013. 9:31

Ei tarvitse ottaa irti syyläriä, tai ainakaan itse en ottanut.. Propelli ja suojus piti muistaakseni nostaa samalla kertaa yhdessä pois.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.10.2013. 18:54

Joo se propelin suojus ja propeli samaa tahtia nostamalla sieltä pois.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus