Sivu 1/1

KJ CRD 2005 tehot katosi ja meteli nousi

Lähetetty: 14.10.2013. 18:01
Kirjoittaja erauspentu
No niin, nyt ilmeni KJ:n kanssa moinen, ohitin kuorma-autoa ja yhtäkkiä alkoi kuulua kova ääni kiihdyttäessä. Oletin, että se viereinen kuorma-auto piti sen äänen mutta ei.

Nyt kun kiihdyttää niin kova hurina, niin kuin isommassakin autossa ja tehot tuntuivat vähenevän oleellisesti.

Nyt pitäisi alkaa etsiä vikaa.

Suuntaan ensin katseeni turbon suuntaan ja siihen liittyviin letkuihin mutta otan vastaan näöyränä kaikki ehdotukset mistä vikaa etsiä tai kenties jollain toisella voisi olla vastaavia kokemuksia?

Lähetetty: 14.10.2013. 19:10
Kirjoittaja kozel
Ahtoputkea veikkailisin. Kannattaa myös katsoa ettei EGR korkannu ja päästää ahtopaineita pakoputkistoon.

Lähetetty: 14.10.2013. 19:26
Kirjoittaja JAMANT
Tai EGR -putki, joka kulkee koneen takaa EGR-venttiililtä imusarjaan, ettei ole poikki, niitä välillä ruostuu poikki...

Lähetetty: 14.10.2013. 20:40
Kirjoittaja erauspentu
Tutkittuani hieman asiaa niin metelin selittää ainakin osittain se jäähdyttimen rupelli. Siinä tuntuu olevan visko jumissa ja se tohoottaa koko ajan kierrosten mukana. Kuulostaa ihan lentokoneelta.

Täytyy tarkistaa EGR: putki ja ahtoputki kun pääsee paremmin tiirailemaan.

Lähetetty: 14.10.2013. 21:28
Kirjoittaja kozel
Joo se viskon jumiminen pitää aika veikeet äänet. mersun sprintterissä o kans samaa välistä tullu vastaan..

Viskon vaihto

Lähetetty: 19.10.2013. 15:31
Kirjoittaja erauspentu
Nyt ois vaihtovisko käsillä mutta mutta...
Onko tosiaan irroitettava syyläri pois, että saa mutkiteltua tuulettimen suojan pois?
Suoja on siinä niin pahasti eessä, että ilman sen irroittamista ei tuu mitään.
No se miltei lähtee jo nyt mutta ilmeisesti se syyläri on vain irroitettava, että suojan saa pois?

Viskokin sitten sopivasti aukes kun tuli korvaava tilalle mutta nykyinen klenkkasee akselin suuntaisesti pyörii kevyesti, eli ei liene huono ajatus vaihtaa se kuitenkin.

Lähetetty: 21.10.2013. 9:31
Kirjoittaja NaftaKJ
Ei tarvitse ottaa irti syyläriä, tai ainakaan itse en ottanut.. Propelli ja suojus piti muistaakseni nostaa samalla kertaa yhdessä pois.

Lähetetty: 21.10.2013. 18:54
Kirjoittaja kozel
Joo se propelin suojus ja propeli samaa tahtia nostamalla sieltä pois.