Diesel patriot 08 tehot häviää

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Samb0o
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 16:08
Paikkakunta:

Diesel patriot 08 tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Samb0o » 04.11.2013. 15:02

Moi, mulla sellainen ongelma patriootin kanssa että nopeuden kun nostaa yli 100 ja kierrokset pnousee yli 2500 niin turbo tipahtaa toiminnasta. Koneen sammutus ja käynnistäminen auttaa asian ja taas pelaa kunnes.. Yleensä kylmänä kone ei tätä tee vaan vähän pitää olla ajettuna ekana. Minkäänlaista vika ilmoitusta tuosta ei tee eikä olla saatu luettua vikoja?

Kellään tälläistä vikaa tai tietoa missähän vika? Meinasin kyllä ensitöikseni egr:n putsaa ja varmaa putket katsottava ettei halkeamia.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 04.11.2013. 18:41

Kurkkaisin ekana vikakoodit ni näkee vähän suuntaa..
kozel@ircnet

Samb0o
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 16:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Samb0o » 04.11.2013. 18:48

Siinähän se on kun ei anna vikakoodia. Ku pitäis saada auto vika päällä luettavaksi ja arvatkaa vaan onko onnistunut. Kokeiltu kyllä on.

Samb0o
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 16:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Samb0o » 20.11.2013. 16:32

P0234: Turbo/Super Charger Overboost Condition(P)


Tuossa vikakoodi?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.11.2013. 17:34

Tuo vikakoodihan tuon kertoo.. ahtaa liikaa. Syitä voi olla sitten useita vaihtoehtoja tai jopa kaikki vaihtoehdot.
VAG eli volkkarikonsernin koneissa tyypillinen vika pääosin VNT eli muuttuvasiipisen turbon kanssa kun siivet alkaa turbossa jumittamaan. Yleensä meinaa uutta turboa mutta kyllä niitä jotku putsailee ja herkistelee.

Myös turbon ohjainsolenoidi/venttiili reistaa usein ja näin turbo ei toimi oikein vaan ahtopaineet pääsee karkaamaan liian ylös.
En muista ulkoa oliko tämmöisessä patriotissa alipaineella ohjattu turbo vai sähköisesti.
MAP eli imusarjan paineanturi on tyyppivikojen listalla VAG puolella.

Itse selvittelisin seuraavalla tavalla
-Ahtopaineen ohjausventtiili uusiksi. Hankala testata luotettavasti. yleensä kuluu ja alkaa jumittamaan. Paljon lie kilometrejä jo jeepissä.
-Alipainepumppu tarkistamaan että tuottaa riittävästi alipainetta
-MAP anturi vaihtoon tai ainakin testerin ja ylipainepumppu kaveriks jossa mittari ja vertailemaan molempien näyttöjä.
-Turboa seuraamaan.
kozel@ircnet

Samb0o
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 16:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Samb0o » 20.11.2013. 20:08

Oon tuota wastegate actuatoria itsekin pohtinu että näinköhän ongelmana. Nyt pitäis vaan löytää jostain uus sellainen ja vaihtaa.

Kirjoita vastaus