Kampiakselin laakerit ja stefa?
Kampiakselin laakerit ja stefa?
Millaiset nuo on vaihtaa -91 4.0l Cherokeehen? Onko hankala rasti ja mitä pitäisi huomioida?
Runkolaakerit vai kiertokangenlaakerit?? Öljypohja pois ja yksi kerrallaan kiertokanki alaasentoon (tai kaksihan niitä on yhtä aikaa alhaalla) ja pukki pois ja liuskat pois ja uudet voideltuina paikoilleen ja pukki kiinni. Runko menee vähän samalla lailla, paitsi ei tartte pyörittää ja lohkon puoleinen on vähän hankalampi, mutta kai sekin onnistuu ja kun takapukki on poissa, stefa tuli puoliksi jo mukana, yläosa pujotetaan pois ja uusi tilalle, etu stefa vaatii damperin poiston ja stefa pois ja uusi lyömällä sopivalla holkilla tai tekee sopivan holkin ja käyttää damperin pulttia vetäjänä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ainiin, miksi pitäis laakerit vaihtaa?? Jos on laakerit huonona, saattaa olla kampuran kaulakin huonona ja sen irrottaminen vaatiikin moottorin irroituksen!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Lämmetessään pitää nakuttavaa ääntä tyhjäkäynnillä ja öljynpaineet laskee jonkin. Rajummassa kiihdytyksessä pitään hentoista, "metallista" vinkkunaa.
Jeeppiforumin ihmemaailmasta vaan tavasin kovin samankaltaisia oireita tuohon vaivaan
Laakerithan ei kauhean tyyriitä ole joten kannattaisiko motukkaa koittaa elvyttää tuollaisella vaihtoprojektilla? Kuinka tiukassa laakerit mahtavat rungon puolelta istua, lähteneekö sovinnolla vai kiroamalla? ja kuinka todennäköisesti kampiakseli on sökönä?
Jeeppiforumin ihmemaailmasta vaan tavasin kovin samankaltaisia oireita tuohon vaivaan

Laakerithan ei kauhean tyyriitä ole joten kannattaisiko motukkaa koittaa elvyttää tuollaisella vaihtoprojektilla? Kuinka tiukassa laakerit mahtavat rungon puolelta istua, lähteneekö sovinnolla vai kiroamalla? ja kuinka todennäköisesti kampiakseli on sökönä?
No tuskin on laakerivikaa, ennemminkin männäntapin pesät männissä on soikeat!! Nimittäin laakerivikaisena aika äkkiä alkaa kolina kun laakerimateriaali poistuu ja välys kasvaa... Noilla kiertokangenlaakereilla on kumminkin painevoitelu, kun taas männäntappi saa voitelunsa vain roiskevoiteluna ja jos on paljon seisty tyhjäkäynnillä ruuhkassa, ei ole välttämättä roiskunut tapeille... Ja jos on laakerivikaa, niin kyllä siellä on kaulatkin huonona....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kaks vaihtoehtoo, joko ei tehdä mitään tai sitten tehdään jotain ennenkuin on sitten isompi vika, yhden koneen olen nähnyt sen jäljiltä, kun on mäntä sitten antautunut, männäntappi löi sylinteriputkeen reiän....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No jos männäntapin pesä on väljä, niin mäntien vaihto on edessä ennemmin kuin myöhemmin!! Siellähän se pesä on, kun tappi on prässätty kiertokankeen kiinni ja mäntä ui tapin varassa!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Elikkäs avaan simmut uutta "käytettyä" HO-konetta varten..JAMANT kirjoitti:On, koko kone kannattaa sitten jo panna osiks ja uusia kaikki kuluva...
Amerikan pojat ainakin foorumillaan sanovat ajelleensa tuon nakutuksen kanssa melkoisia määriä ennenkuin on äitynyt pahaksi. Tuurin kauppaa toki...
Kuinkas hyvin nuo moottorit sopivat ristiin vuosimallista riippuen? Tuo on siis -91 HO, automaatissa kiinni ja 242 jakolaatikolla.
91-99 sopii suoraan, kunhan ei ole WJ:stä (99-04), siinä on korvakkeiden kiinnityspisteet eri paikassa, 00-> sopii myös, mutta se on suorasytytyskannella, mutta sopii se silti, kuutosta on tehty vuoteen 2006 asti...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tossahan niitä on kaksikin kappaletta takapihallajaskau kirjoitti:Paljon kiitoksia näistä tiedoista. Eli sitten vaan varaosajeepin etsintään


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1