Grand cherokee 2.7 crd 2013

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Grand cherokee 2.7 crd 2013

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 15.01.2014. 21:01

Tuttua asiaa,mutta laitan kuitenkin uudel aiheen. Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Kolme päivää sitten aamulla pakkasta yli 10 ja auto normaalisti käyntiin. Oli tunnin lohkolämmittimessä, mikä oikeasti on alavesiletkuun kytketty. Seuraana aamuna -18 pakkasta ja taas tunnin lämmitys. Tähän mennessä hehkutus kestänyt noin viisi sekunttia, mutta nyt hehkutus kesti melkein kolmekertaa kauemmin. Pyörittää, mutta ei yritäkkään. Uusi hehkutus ja taas kestää tosi kauan,pyörittää muttei käy. No vaihdoin uuden akun 100/800. Akku kiinni apuvirtaa ja käyntiin. Eilen aamulla -18 taas pitkä hehkutus aika, eikä käyntiin. Hehkut tuli irtopiuhalla räpättyä ja toimii. Releet toimii. Sulakkeet ehjät. Sitten imuputki auki ja kuumailmapuhaltimella lämpöä sisään. Tätä ennen pari suutinputkea auki ja löpöä tuli. Pitkä hekutus ja käyntiin. Auto toimii päivä ajan normaalisti. Helposti kuusi tuntia parkissa ja käyntiin kun palmun alta. Tänään aamulla -14 Pitkä hehkuaika ei käyntiin. Imupuolelle lämpöä, suutinputki auki, pikkustartti, putki kiinni ja käyntiin ja pelaa taas koko päivän. Kolmella testerillä mitatattu, vikakoodit 0. Huomenna merkkiliikkeen testeriin aamulla. Olisikohan kellään mitään viisaita ajatuksia?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.01.2014. 21:36

Äkkiseltään veikkaus hehkureleen/hehkujen ohjainlaitteen suuntaan.
Tai sitten sen virransyötössä huono kontakti.
kozel@ircnet

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 0:05

Hehkun releet mitattu ja ok. Mitä tarkoitit noilla muilla tarkemmin???

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 16.01.2014. 6:27

Nois mersun koneissa o monesti sellanen hehkujen ohjainlaite niin se o tyyppivika että simahtelee välistä. viimeistään kun hehku hajoaa.
Joskus niissä on myös hapettumaa tai kiinnitys löystyny virransyötössä hehkulle. Välillä toimii ja välillä ei.
kozel@ircnet

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 16.01.2014. 7:27

Huomenta
Minä esittäisin näitä polttoainepuolen vikoja, joita on setvitty 2.7 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat topikissa.
suutimien paluuvuototesti kannattaisi tehdä, koska ohivuoto oireilee kovasti kylmällä ja ei anna riittävästi railpainetta käynnistyäkseen.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 11:12

Hello

Amusella -14 ja käyntiin taas samoilla kikoilla, eli puhaltimella ilmaa. Merkkiliikkeen testeri sanoo nokan asentotunnistimen olevan rikki. Uuden saan vasta maanantaina. Elikkäs sitten jatketaan harjoituksia.

Ja noi hehkut on ehjät ja releet myös.

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 16.01.2014. 14:54

Moron
Juuri railpaineen puute antoi minulla ilmon nokka- ja kampiakselin tunnistimen viasta. Kumpikin oli lopulta ehjä, eli käsiin jäi nämä tunnistimet.
Minulla ei käynnistynyt kunnolla ja syy oli suuttimen paluuvuoto kylmänä ja lopulta myös lämpöisenä.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 16:55

Dieselkorjaamokos noi mittaa vai...

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 17:45

Tai siis mihin ajat ton romun, että joku sen korjaisi ja pian. Eteläsuomen alueelta. Ei hirveesti kiinnosta rassata tota vehettä.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 19:13

Eikö kukaan tiedä kuka homman tekisi vai eikö kiinnosta.

Avatar
apupoika
Viestit: 102
Liittynyt: 14.09.2011. 19:33
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja apupoika » 16.01.2014. 19:42

Oletkos kysynyt MR JAMANTILTA onko hänellä aikaa syventyä asiaan..?
Ainakin löytyy melkoisen eteläsuomesta (ESPOO) :D
http://www.jamant.fi/index.php
97 zj 4.0
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa) :mrgreen:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.01.2014. 19:53

Sorry, ei oo semmoista testeriä, jolla pääsis 2.7CRD:n sielunelämään kiinni!! 3.0CRD:n sielunelämään pääsen ja niitähän tuossa on nyt kaksikin työnalla/jonossa!! Muutenkin on töitä 1.5 kuukauden jonoksi...

Mutta katsotaan korjaamomessujen jälkeen, miten konekanta uudistuu/lisääntyy...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 20:48

Ei kai sitten muuta kun tulevalla viikolla tunnistin vaihtoa...

Jeeppi-topi
Viestit: 29
Liittynyt: 14.12.2013. 20:03
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Jeeppi-topi » 16.01.2014. 21:00

Luulis olevan etelä suomessa enemmänkin autoliikkeitä/korjaamoja jotka tuota autoa pystyvät testerillä katsomaan? Ei muuta kuin soittelemaan liikkeisiin. Kuka tai ketkä myy Jeeppejä, siellä varmaan korjaavatkin. Täälläpäin ainakin on Jeep, chrysler ja datsuni saman katon alla.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 16.01.2014. 22:06

Tuusulas voin lukee vikakoodit ja tehdä ohivuotomittauksen.. Muutenkin kurkkia pellin alle.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus