Sivu 1/1
APUVA! L6 258 cid automaatti, montako erilaista starttia on?
Lähetetty: 27.01.2014. 0:11
Kirjoittaja 28CRDKJ
vaihdoin vetolevyn ja eihän nykyinen startti yllä uuden vetolevyn hammaskehään!
Montako erilaista starttia tuollaiseen oikein on?
Nyt startin asennus pinnasta vetolevyn hammaskehälle on matkaa noin 20mm. siitä siis alkaa vasta hammaspinta.
Vuosimalli on 1987 ja 258 ja automaatti.
Näköjään vetolevy vaihtuu -87 ja -88 erilaiseen ja entinen oli -88-> ja uusi on alkuperäinen ja tarkoitettu vm-87, mutta nyt on startti uudempaa mallia

Mistäs tuohon startt löytyy? Ei millään jaksaisi alkaa purkamaan....
Lähetetty: 27.01.2014. 6:57
Kirjoittaja JAMANT
Lähetetty: 27.01.2014. 9:52
Kirjoittaja 28CRDKJ
Paljonkos tuossa rotanloukussa on mitta kiinnitystasosta hammaspyörään kun se on startti asennossa?
Tarviihan tuohon rotanloukkuun vielä erillisen solenoidin?
Mites tuleeko piuhat starttireleeltä ->solenoidille ja siitä startille vai mitenkä tuollainen kytketään?
Lähetetty: 27.01.2014. 10:03
Kirjoittaja JAMANT
28CRDKJ kirjoitti:
Paljonkos tuossa rotanloukussa on mitta kiinnitystasosta hammaspyörään kun se on startti asennossa?
Tarviihan tuohon rotanloukkuun vielä erillisen solenoidin?
Mites tuleeko piuhat starttireleeltä ->solenoidille ja siitä startille vai mitenkä tuollainen kytketään?
Ei vetoa, kiinnityspisteestä rattaan etureunaan 20mm ja veto päällä about 13mm lisää. Tarvii erillisen solenoidin, eli tuon:
http://www.jamant.fi/solenoidi-cro3235898-p-1187.html ja piuhat suoraan samat kuin startille, se mikä nyt menee virtalukolta solenoidin hetätteeks, uuteen solenoidiin herätteeks (nastaan S) ja akulta paksu johto toiseen ruuviin ja toisesta ruuvista paksu johto starttiin... Ei siinä mitään ihmeellistä...
Lähetetty: 27.01.2014. 11:52
Kirjoittaja 28CRDKJ
Nyt siellä on tämännäköinen starttirele:
Siitä lähtee piuhat solenoidille.
Jääkös tämä rele vielä väliin vai korvaako se solenoidi tämän?
EDIT: eikös tuo minun kuvassa ole solenoidi?
Lähetetty: 27.01.2014. 12:03
Kirjoittaja JAMANT
Toi on just solenoidi ja kun vaihdat vanhemman mallisen startin, jätä sen nyt startille menvän ohuen piuhan pois, se tarvitsee vain sen paksun johdon...
Lähetetty: 27.01.2014. 12:45
Kirjoittaja 28CRDKJ
JAMANT kirjoitti:Toi on just solenoidi ja kun vaihdat vanhemman mallisen startin, jätä sen nyt startille menvän ohuen piuhan pois, se tarvitsee vain sen paksun johdon...
jees, mää otan noi ohkaset punaset piuhat jotka menee nyt startin solenoidille ja akulle veke. Laitan tilalle päävirtakatkaisjalta tulevan paksun piuhan ja uuden paksumman piuhan solenoidin ja startin välille.