WH 3.0CRD Vikakoodi P0670

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

WH 3.0CRD Vikakoodi P0670

Viesti Kirjoittaja JussiP » 30.01.2014. 11:31

Hei,

2008 Grand Cherokee 3.0CRD starttailee pakkasella todella nihkeästi. Vikakoodit luin ja siellä oli yksistään P0670 -- Glow Plug Module Control Circuit. Tuohan siis viittaisi hajonneeseen hehkumoduuliin? Tuosta on sitten vaihtelevaa tietoa, että onko syytä vaihdella hehkut vai tuo moduuli vaiko molemmat. Ja kannattaako suosiolla alkaa vaihtelemaan vai onko mahdollista, että ongelma johtuu jostain muusta kuin viallisesta osasta?

Jamantilla näyttää olevan moduulia tyrkyllä noin 300€ hintaan. Jotkut ovat ilmeisesti ostaneet noihin myös Mersun vastaavia tai sitten tarvikemalleja. Onkohan tuolla jotain väliä, minkä sinne hankkii?

Olisiko kokemusta/neuvoja tuon suhteen?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.01.2014. 12:51

Jos ei herjaa hehkuja, ei tartte vaihtaa... Tai sitten vaihdat hehkut suosiolla, itse vaihdan sen hehkun jonka se herjaa ja modulin, jos on rikki!! Mutta jos vaihdat pelkän modulin, niin tarkista vikakoodit ennen ensimmäistä starttausta (siis modulin vaihto, vikakoodien nollaus ja virrat pois, virrat päälle ja vikakoodit, jos sitten herjaa hehkua, älä starttaa, vaan vaihda hehku joka viallinen ja uudestaan vikakoodien nollaus kuten edellä...)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.01.2014. 19:18

Itse olen duunissa ottanu sen käytännön että jos moduli vialla niin vaihdetaan samalla hehkut. Eipähän ole riskiä että viallinen hehku hajottaa uuden hehkuboxin. Mutta kannattaa katsoa se hehkuboxin virransyöttö. Yhden kerran tullu vastaan että vikakoodia pukkasi vain sen takia että huono kontakti. Liitännän korjaus ja on pelannu jo pidemmän aikaa samalla boxilla.
kozel@ircnet

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 30.01.2014. 21:07

Selvä homma. Täytyypä tarkistaa ensin liitännät. Onkos tuossa helposti mitattavissa virrantulo, jos ihan mittarilla katsois?

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 03.02.2014. 12:33

Käytin moduulia irti ja ei ainakaan silmämääräisesti liitännöissä vikaa.
Moduuli näytti olevan tämmöisellä numerolla: A 642 153 20 79.

Pitää nyt tilailla tuo uusi moduuli ja katsoa, mitä se sanoo vaihtamisen jälkeen.

Mielekiintoinen nyanssi tuon tilaamisessa, kun kysyin muiden asioiden yhteydessä Pörhöltä moduulin hintaa niin kertoi hinnaksi vajaat 300€, mutta osan olevan halvempi Mersun varaosamyynnin kautta. Sinänsähän tuo on asiakkaan kannalta ihan positiivista toimintaa.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 03.02.2014. 12:59

Löytyy myös tarvikkeena.

Startaxin numero 1100-03047 jolla voi esim. kysyä tarviketukkurilta
kozel@ircnet

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 03.02.2014. 18:49

Jes, kiitos.

Kyselin jo muutamasta MB-osia myyvästä liikkeestä:
MB-Osa (Oulu): 234€
Veho (Oulu): 227€
KL-Varaosat (Jyväskylä): Jotain reilut 230€

Ja Veholta ilmoittivat samalla, että osa on korvautunut numerolla A 642 900 58 01.

Voisi melkeen ottaa ja kilauttaa paikalliseen tarvikeliikkeeseen ja kysyä tuon tarvikemallin hinnan. Tosin, jos ei tule reilusti halvemmaksi, niin taidan käydä tuolta Veholta koppaamassa moduulin kyytiin. Kuulosti olevan hyllyssä osaa.

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 09.02.2014. 8:27

Tarvikeliikkeessä kympin kalliimpi kuin Veholla. Hain siis osan Veholta ja vaihdoin paikoilleen. Vikakoodit kattelin Jamantin ohjeen mukaisesti. Moduulin vaihdon jälkeen ei ole tullut mitään koodeja (pari ajokertaa vaihdon jälkeen). Jospa se ois tuo ongelma siis historiaa.

Kiitokset molemmille neuvoista.

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 28.02.2014. 11:49

Lainataan tätä topicia kun osuu aika lähelle..

Auto kävi täyshuollossa viikko sitten ja eilen sitten tuli lukaistua vikakoodit ihan vaan harrastusmielessä ja sieltä löytyi, että kolme hehkua on pimeänä. Noin kuukausi sitten ei tullut noista mainintoja koodeja lukiessa.

Toisessa topicissa oli juttua, että hehkujen ohjausmoduulin maadoitus oli jäänyt irti polttoaineensuodattimen vaihdon yhteydessä ja siitä aiheutui harmeja, mutta tässä on lienee eri tilanne kun itse ohjausyksiköstä ei virheilmoitusta tule.

Mikähän hehkut (3 kpl) on rikkonut kuukauden sisään? Ei liene todennäköistä, että huoltotoimenpiteiden vuoksi?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.02.2014. 12:41

Uutta hehkua vaan. Varmaan tasalaatuiset hehkut ja ovat tulleet tiensä päähän. CRD koneissa täytyy muistaa että hehkuttelevat muutenkin kuin vain käynnistyksissä joten hehkujen kesto ei ole kiinni käynnistyskerroista.
kozel@ircnet

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 17.04.2014. 12:46

Kaikki hehkut on nyt vaihdettu, mutta nähtävästi ohjainboksi kaipaa myös vaihtoa. Varsinaista vikakoodia ei boksista tule, mutta #2 hehkusta tulee vikakoodi ja mitaten hehku on kuitenkin kunnossa.

Auto seisoo eräällä pajalla alapallonivelen takia, ja he antoivat vaihtotöineen hinnan boksin vaihdolle, mutta olenko oikeassa, että tuon boksin pystyy vaihtamaan ihan itsekin?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.04.2014. 14:15

codemk kirjoitti:Kaikki hehkut on nyt vaihdettu, mutta nähtävästi ohjainboksi kaipaa myös vaihtoa. Varsinaista vikakoodia ei boksista tule, mutta #2 hehkusta tulee vikakoodi ja mitaten hehku on kuitenkin kunnossa.

Auto seisoo eräällä pajalla alapallonivelen takia, ja he antoivat vaihtotöineen hinnan boksin vaihdolle, mutta olenko oikeassa, että tuon boksin pystyy vaihtamaan ihan itsekin?
Pystyy vaihtamaan ihan itse, viisi ruuvia irti ja kaksi töpseliä ja kasaus päinvastoin!!

Mikäs siinä alapallossa on vaikeutena, tunnin homma!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 17.04.2014. 19:28

JAMANT kirjoitti:Pystyy vaihtamaan ihan itse, viisi ruuvia irti ja kaksi töpseliä ja kasaus päinvastoin!!

Mikäs siinä alapallossa on vaikeutena, tunnin homma!!
Ok, mistäpäin tuota osaa etsiä, onko jossain keulan suunnalla?
Alapallosta, selitin hiukan huonosti, hakuvaikeus, ei muuta :)

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 17.04.2014. 22:42

codemk kirjoitti:Ok, mistäpäin tuota osaa etsiä, onko jossain keulan suunnalla?
Aiheesta löytyy aivan video
http://www.youtube.com/watch?v=6lTHsyjuquE

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.04.2014. 22:43

codemk kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Pystyy vaihtamaan ihan itse, viisi ruuvia irti ja kaksi töpseliä ja kasaus päinvastoin!!

Mikäs siinä alapallossa on vaikeutena, tunnin homma!!
Ok, mistäpäin tuota osaa etsiä, onko jossain keulan suunnalla?
Alapallosta, selitin hiukan huonosti, hakuvaikeus, ei muuta :)
Siinä se on pelkääjän puolen kannen edessä, vähän ehkä keskemmällä, tuonnäköinenhän se on: http://www.jamant.fi/hehkutuksen-moduli ... -3750.html

Mistäs ne sitä yrittää hakea?? Mulla on niitä hyllyssä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus