Vikakoodi P1189
Vikakoodi P1189
Moikka,
Minulla on Jeep Liberty CRD 2.8 vm 2006 ja ajettu 130tkm.
Siihen tehtiin noin kk sitten suuttimien kärkien vaihto sekä samalla ohivuotomittaus, joka oli 14%, saisi kuulemma olla korkeintaan 10%. Tuon korjauksen jälkeen oli vieläkin "omituinen" ja tätä palstaa tutkiessani, päätin vaihtaa MAP ja MAFF-anturit. Kun tuo MAP-anturi oli vaihdettu, heitti se koodin P1189, josta googlettamalla sain oman käännökseni jotenkin niin, että öljypaine laskenut, öljypumppu / laakerivika?
Niin ja autosta tuli ihan tehoton. Nyt se seisoo pihassa ja mietin mitä tehdä.
Yksi korjaaja veikkasi, että öljysihti voisi olla tukossa tai pohjatiivistevuoto?
Miten nyt lähden tätä asiaa selvittelemään?
Onko tuo ohivuoto sen merkki, että vika onkin moottorissa? sen korjaaminen lienee aika kallista, katselin jo vaihtokoneitakin.
Pyydänkin teiltä apuja ja ehdotuksia.
Minulla on Jeep Liberty CRD 2.8 vm 2006 ja ajettu 130tkm.
Siihen tehtiin noin kk sitten suuttimien kärkien vaihto sekä samalla ohivuotomittaus, joka oli 14%, saisi kuulemma olla korkeintaan 10%. Tuon korjauksen jälkeen oli vieläkin "omituinen" ja tätä palstaa tutkiessani, päätin vaihtaa MAP ja MAFF-anturit. Kun tuo MAP-anturi oli vaihdettu, heitti se koodin P1189, josta googlettamalla sain oman käännökseni jotenkin niin, että öljypaine laskenut, öljypumppu / laakerivika?
Niin ja autosta tuli ihan tehoton. Nyt se seisoo pihassa ja mietin mitä tehdä.
Yksi korjaaja veikkasi, että öljysihti voisi olla tukossa tai pohjatiivistevuoto?
Miten nyt lähden tätä asiaa selvittelemään?
Onko tuo ohivuoto sen merkki, että vika onkin moottorissa? sen korjaaminen lienee aika kallista, katselin jo vaihtokoneitakin.
Pyydänkin teiltä apuja ja ehdotuksia.
Vika löytyi. MAP-anutrin kanssa samoissa piuhoissa on jokin muu anturi, josta oli se pistoke irti / rikki. Vanha MAP-anturi oli ehjä ja nyt on uusi sitten paketissa odottamassa, jos vaikka hajoaa
Vikakoodi nollaantui ja auto alkoi muutenkin käymään ja kukkumaan.
Autosähkössä tuumasivat, että on voinut siinä suutinhuollossa rikkoutua ja sen jälkeenhän tuo vikakoodi / tehottomuus tuli esiin.
Kiitos teille avusta ja vinkeistä!

Vikakoodi nollaantui ja auto alkoi muutenkin käymään ja kukkumaan.
Autosähkössä tuumasivat, että on voinut siinä suutinhuollossa rikkoutua ja sen jälkeenhän tuo vikakoodi / tehottomuus tuli esiin.
Kiitos teille avusta ja vinkeistä!