Sivu 1/1

Vikakoodi P1189

Lähetetty: 25.11.2014. 10:40
Kirjoittaja Sentti
Moikka,
Minulla on Jeep Liberty CRD 2.8 vm 2006 ja ajettu 130tkm.
Siihen tehtiin noin kk sitten suuttimien kärkien vaihto sekä samalla ohivuotomittaus, joka oli 14%, saisi kuulemma olla korkeintaan 10%. Tuon korjauksen jälkeen oli vieläkin "omituinen" ja tätä palstaa tutkiessani, päätin vaihtaa MAP ja MAFF-anturit. Kun tuo MAP-anturi oli vaihdettu, heitti se koodin P1189, josta googlettamalla sain oman käännökseni jotenkin niin, että öljypaine laskenut, öljypumppu / laakerivika?
Niin ja autosta tuli ihan tehoton. Nyt se seisoo pihassa ja mietin mitä tehdä.

Yksi korjaaja veikkasi, että öljysihti voisi olla tukossa tai pohjatiivistevuoto?
Miten nyt lähden tätä asiaa selvittelemään?
Onko tuo ohivuoto sen merkki, että vika onkin moottorissa? sen korjaaminen lienee aika kallista, katselin jo vaihtokoneitakin.
Pyydänkin teiltä apuja ja ehdotuksia.

Lähetetty: 25.11.2014. 11:12
Kirjoittaja kozel
Mulla tuossa 2.5 korkkas öljynpaineanturi. Vaihtaa sen tai jos intoo niin kantsii mitata öljynpaineet. Tuossa omassa myös moottorin maadoituksen parantaminen lopetti monen anturin kiukuttelun.

Lähetetty: 25.11.2014. 11:27
Kirjoittaja Sentti
Kiitos, tarkistetaan tuo juttu seuraavaksi.

Lähetetty: 25.11.2014. 12:01
Kirjoittaja kozel
P1189 is for the intake pressure sensor open circuit.

Tuo kopsattu lost jeep foorumilta.
eli map anrurilla katkos. Eli liitin huonosti kiinni tai kontakti huono tms yms.. voi olla että ei poistu ennen kuin nollaa koodit kun vika on ensin korjattu..

Lähetetty: 25.11.2014. 12:42
Kirjoittaja Sentti
No tuo on helpoin tarkistaa (ehkä) tässä vaiheessa. Putsattiin sen vanha MAP-anturi varovaisesti, mutta ei tuo tuntunut toimivan ja siksi hankin uuden. Ei ollut varmaan koskaan tuota puhdistettu. Nollaamaan pääsen kyllä.

Lähetetty: 01.12.2014. 13:00
Kirjoittaja Sentti
Löytyykö keltään nopeasti sitä johtosarjakaaviota, joka lähtee MAP-anturista?

Lähetetty: 01.12.2014. 17:24
Kirjoittaja kozel

Lähetetty: 04.12.2014. 10:52
Kirjoittaja Sentti
Vika löytyi. MAP-anutrin kanssa samoissa piuhoissa on jokin muu anturi, josta oli se pistoke irti / rikki. Vanha MAP-anturi oli ehjä ja nyt on uusi sitten paketissa odottamassa, jos vaikka hajoaa :D
Vikakoodi nollaantui ja auto alkoi muutenkin käymään ja kukkumaan.
Autosähkössä tuumasivat, että on voinut siinä suutinhuollossa rikkoutua ja sen jälkeenhän tuo vikakoodi / tehottomuus tuli esiin.
Kiitos teille avusta ja vinkeistä!