Sivu 1/1
VM 2.5td ongelmia
Lähetetty: 14.12.2014. 19:09
Kirjoittaja Jouni_S
Ongelmat alkoi eilen. Noin 100km/h vauhtia ja tuntu nykäsy/ rykäsy ja alkoi kuulua naputus ja ravistusta. Ja vedot hävisi alakierroksilta.. Ajoin tuon jälkeen noin 60 kilsaa rauhallisesti, sillä alakierroksilla ei ollut vetoja yhtään.
Eilen sitä ihmettelyn eikä mitään ulkoista näkynyt. Nyt töin sen ajamalla kotiin ja tallissa huomasin, että yksi venttiilikopan kiinnikepultti puuttuu ja öljyä roiskunut.
Venttiilikoppa irti ja 4. Pyryn päältä löytyi se venttiili keinoja kettu irtonaisena. Pultit juuresta poikki.
Kone on ollut reilu viikon Hiukka huono lähteen käyntiin.
Kysymys kuuluu: kaivanko poikkinaiset pultit pois ja uudet tilalle. Vai pitäisikö jotain muutakin tehdä? Työntötangot oli silmämääräisesti tarkasteltuna suorat.
Mikäköhän tuon rikkoutumisen on aiheuttanut?
Lähetetty: 14.12.2014. 19:38
Kirjoittaja JAMANT
Siis keinun studit poikki?? Eikä esim nousseet kierteiden kanssa ylös?? Näyttääkö orkkis studeilta, kun a. mikä tahansa stud-aine ei kestä, b. tyyppivikana tulee studit ylös kansista kierteiden kanssa ja helicoilit ei sitten kestä, joutuu vaihtamaan kannet (just kaksi kuukautta sitten vaihdoin yhdet kannet, kun olivat kokeilleet, vaikka kerroin että ei kestä, kun noutivat uudet VM:n studit)!!
Lähetetty: 14.12.2014. 19:47
Kirjoittaja Jouni_S
Juu poikki oli mennyt. Alkuperäisistä en osaa sanoa. Toinen näytti ainakin kiristetty tiukemalle, kuin muut. Muissa näkyy mutterien päällä, reilu kierros kierrettä näkyvissä, niin yhdessä näkyy reilu kolme kierrosta.
Lähetetty: 01.01.2015. 16:53
Kirjoittaja Jouni_S
Onko ylä- vai alakautta helpompi ottaa kone pois? Taidan ottaa sen pöydälle ja tutkia / huoltaa sen perinpohjin.
Lähetetty: 01.01.2015. 17:01
Kirjoittaja JAMANT
Yläkautta, muuten pitää ottaa mm etuakseli pois tieltä...
Lähetetty: 01.01.2015. 17:30
Kirjoittaja Jouni_S
OK. Siispä hakeen kaverilta nostinta lainaan. Tuleeko laatikoitten kanssa ylös?
Lähetetty: 01.01.2015. 18:30
Kirjoittaja JAMANT
No tuleehan se, mutta ottaisin kyllä pelkän koneen ylös!! On melko epätasapainoinen paketti nostaa koko pakettina...
Lähetetty: 01.01.2015. 19:37
Kirjoittaja Jouni_S
Aivan.
Lähetetty: 03.01.2015. 19:48
Kirjoittaja Jouni_S
Onko koneen puolella laatikon kiinnitys pultteja? Muuten olisi laatikot lattialla , mutta ne kaksi ylintä torx-kantasta jäi viä paikoilleen. Huomenna ostaan oikeanlainen hylsysarja.
Mitään erikoista huomioitavaa laatikkojen irrotuksessa?
Lähetetty: 03.01.2015. 19:58
Kirjoittaja JAMANT
Jouni_S kirjoitti:Onko koneen puolella laatikon kiinnitys pultteja? Muuten olisi laatikot lattialla , mutta ne kaksi ylintä torx-kantasta jäi viä paikoilleen. Huomenna ostaan oikeanlainen hylsysarja.
Mitään erikoista huomioitavaa laatikkojen irrotuksessa?
Ei mitään mielikuvaa, onko koneen puolella pultteja... Uudemmissa CRD-koneissa on, just otin kuukausi sitten JK-Wranglerista 2.8CRD:n takaa automaatin pois ja siellä oli useampi ruuvi moottorin puolelta!!
Ne yläruuvit vaatii E-hylsyn, kokoa en osaa sanoa!!