Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.02.2017. 18:09

Vaihda suosiolla se kampuran asennontunnistin... Seitsemänkympin osa ja 90% vika poistuu. Just vaihdoin viimeviikolla yhteen Renixiin, joka tuli hinurilla ja ei lähteny käyntiin....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jorma » 05.02.2017. 19:04

Mulla on aikaa olla vähän itsepäinen ja seurata tuota temppuilua koska leipä ei ole tästä kiinni.
Pääsen kyllä töihin muullakin kyydillä, eli tutkimus jatkuu...

Jos manuaalia on uskominen, ruiskutuksen ja kipinän aloitus on yhtäaikainen tapahtuma. ECU 'n pitäisi aloittaa ne aina yhdessä.
Ellei CPS-signaalia tule, kumpikaan ei ala, ei kipinä eikä ruiskutus.

Tässä tapauksessa ECU avaa suuttimet, joten asennontunnistin ei ole minun listalla vaihtovuorossa vielä.
Voin olla väärässäkin mutta katsotaan.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.02.2017. 19:30

Kyllä se tuossa viimeviikon hinurin tuoneessa antoi bensaa, vaikka ei antanu kipinää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jorma » 05.02.2017. 20:57

No siinä tapauksessa minäkin kokeilen seuraavaksi CPS 'ää, jos tuo vielä temppuilee. Oireethan ovat samat.

Nyt se kulkee toistaiseksi toisella ECU 'lla koska minusta se alkuperäinen ei toiminut kuten manuaalissa sanotaan.
Mutta ehkä niiden ei sitten kuulukaan toimia siten.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.02.2017. 21:38

Onhan sinulla koneella "Renix fuel injection manual"? Jos ei, niin minulta löytyy, voin lähettää sähköpostissa :idea:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jorma » 06.02.2017. 19:53

Joo juuri sama taitaa olla: 100 sivua, tosin asia loppuu jo sivulle 95..?

Sitä minä kyselinkin tuossa ketjussa moottori>>pitkä "veto" joitain vuosia sitten (3/2011), mutta luulen että meillä on koko ajan ollut sama manuaali.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jorma » 23.04.2017. 19:55

Taas mennään, ei ole ollut mitään ongelmaa tuon jälkeen. Toinen ECU jäi paikalleen kun ei niitä ihan huvikseen vaihtele, niskat menee solmuun. Kaikki muut osat on edelleen alkuperäisiä. Saa nähdä kuinka kauan tällä kertaa. Viime kerralla pelasi 2 vuotta vaikka en edes korjannut mitään.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

OlVi
Viestit: 58
Liittynyt: 09.09.2014. 19:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja OlVi » 23.04.2017. 23:18

Tommone manuaali tuli renixiin liittyen vastaan, kaverilta joka jenkeis väsää noita lukijoita renixiin

https://drive.google.com/file/d/0B7LSvS ... FsbEE/view
Jeep Grand Cherokee WJ 2,7CRD
#288

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fault B 1014 - Renixin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jorma » 24.04.2018. 19:54

No niin, toinen vuosi jo hyvän matkaa menossa tällä ECU 'lla ja täysin ilman ongelmia. CPS 'ää ei vieläkään ole tarvinnut vaihtaa, eikä muitakaan antureita. Autoa on hitsattu niin paljon vuosien varrella että epäilen sen alkuperäisen ECU 'n saaneen tällin jossain vaiheessa ja sitten se pikkuhiljaa rupesi pettämään. Melkein kaikki muut osat kun oli jo tarkistettu/mitattu ja oikeissa arvoissa. Jos kaikki muu on kunnossa, ohjausboksi on sitten se viimeinen lenkki koska sen kuntoa ei enää mittaamalla selvitetä.

Kiitos nimimerkille OlVi hyvästä linkistä. Tuostahan se minunkin löytämä sivu taitaa olla peräisin.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus