Sivu 1/1
Ei ota kierroksia kylmänä, vika vai ominaisuus?
Lähetetty: 29.12.2014. 11:16
Kirjoittaja Sittana
Terve,
Loppukesästä ostin tuollasen -93 grand cherokeen 5.2 kasilla. Kelien kylmettyä on alkanut ihmetyttään, et onko ihan normaalia ettei autolle voi antaa kierroksia kylmänä? Paikoillaan kiertää n.1500 ja kaasupoljin pysähtyy kuin seinään. Eli onko tuossa joku rajotin vai jäätyykö joku paikka jumiin? Koneen lämmöt saa olla kauan normaalissa ennen kun suostuu ottaan kaasua. Plussa keleillä toimii täysin moitteetta.
Lähetetty: 29.12.2014. 11:37
Kirjoittaja Timo L
Jotain on jäässä/ tai rikki. Kyllä sen kierrosten määrän valitsee näissä vain kuljettaja, ei auto

Lähetetty: 29.12.2014. 11:37
Kirjoittaja JAMANT
No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Lähetetty: 29.12.2014. 12:05
Kirjoittaja Sittana
JAMANT kirjoitti:No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Ei pysty koneen päästäkään antaan enempää kaasua. Vika alkoi jo syksyllä, kun pikkupakkasia alko ilmaantuun. Jossain on sit tosiaan kosteutta.. autolla on kyllä ajettu suhteellisen paljon eli luulis pikkukosteuksien kuivuneen.
Lähetetty: 29.12.2014. 12:27
Kirjoittaja JAMANT
Sittana kirjoitti:JAMANT kirjoitti:No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Ei pysty koneen päästäkään antaan enempää kaasua. Vika alkoi jo syksyllä, kun pikkupakkasia alko ilmaantuun. Jossain on sit tosiaan kosteutta.. autolla on kyllä ajettu suhteellisen paljon eli luulis pikkukosteuksien kuivuneen.
Ei pitäis olla mitään rajoitinta, joka sen läppäakselin rajoittaa aukeamasta!!
Lähetetty: 29.12.2014. 12:37
Kirjoittaja Sittana
Mittari näyttää sopivasti -22, joten täytyypi mennä pihalle kuumailmapuhaltimen kans kokeileen mitä kohtaa lämmittämällä kaasu vapautuu.
Lähetetty: 29.12.2014. 13:02
Kirjoittaja Sittana
Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.
Lähetetty: 29.12.2014. 13:08
Kirjoittaja JAMANT
Sittana kirjoitti:Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.
Eli konehuoneesta pystyy kääntämään läpät auki??
Lähetetty: 29.12.2014. 13:50
Kirjoittaja Sittana
JAMANT kirjoitti:Sittana kirjoitti:Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.
Eli konehuoneesta pystyy kääntämään läpät auki??
Joo nyt kun paremmin sitä tutkailin ja sain vaijeriin sen verran löysää, et pysty kaasuvipua vääntään.
Lähetetty: 29.12.2014. 19:15
Kirjoittaja Mizku
Tuttu juttu viimetalven pakkasilta ,kun ZJ oli vähemmän käytössä.Korjaantui aina "riittävällä" tyhjä/kaasuttelulla 20-50min...