ZJ 4.0 äänenvaimennin
ZJ 4.0 äänenvaimennin
Äänenvaimennin alkaa olla sen verran risa&lommoilla kolhuista että sisuskalut helisee eikä enää jaksa kursia putkia kokoon. Ehdotuksia otetaan vastaan uudesta vaimentimesta, ajatellaan nyt silläkin tavalla että ainakin minulla se tahtoo saada osumaa eikä kiinnosta joka katsastukseen ostaa mitään kallista kapinetta. Sekin on käynyt mielessä että kasaisi jostain Motonet/ Biltema putkista toimivan kokonaisuuden, äänimaailmalla ei ole niin merkitystä kuuluuko sieltä kuminaa vai pärinää..
ZJ 4.0 -96
Änkkäri.
Itse olen niistä rakentanut mitä tallinnurkista on löytynyt ja viimeksi vaihdoin halkasialtaan isomman tilalle pienemmän vaan pidemmän sillä seurauksella että tulikin aika mukvan möreä äänimaailma.
Kannattaa hitsata äänenvaimentimen eteen ja taakse lattaraudan pätkät vinoon niin ei irtoa niin helposti kiviin ja kantoihin.
Tossa videon ekassa nousussa vähän kuulee höpinää.
https://www.youtube.com/watch?v=KZ-yOf89LG8
t. Ismo Ämmä
Kannattaa hitsata äänenvaimentimen eteen ja taakse lattaraudan pätkät vinoon niin ei irtoa niin helposti kiviin ja kantoihin.
Tossa videon ekassa nousussa vähän kuulee höpinää.
https://www.youtube.com/watch?v=KZ-yOf89LG8
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Tuo lattaraudan hitsaaminen suojaksi olikin hyvä vinkki, kiitos. Minä kun en mitään offia harrasta niin jotkut tuon tyyppiset ideat ei juolahda mieleen. Tulee vaan välillä ajettua aika huonoissa paikoissa mutta ei sitä offiksi voi kuitenkaan sanoa. Näissä tilanteissa se pakoputki, jos kohta moni muukin paikka ottaa sitä osumaa.
Ratkaisin ongelman hieman samalla tavalla eli kasaan pakoputkiston niistä palikoista mitä on käsillä, en näe mieltä panostaa satoja euroja kun ensi lumiin mennessä se putkisto on taas mutkalla ja kolhuilla..
Ratkaisin ongelman hieman samalla tavalla eli kasaan pakoputkiston niistä palikoista mitä on käsillä, en näe mieltä panostaa satoja euroja kun ensi lumiin mennessä se putkisto on taas mutkalla ja kolhuilla..

ZJ 4.0 -96
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Onko tuo ZJ:n putki tosiaan kahdesta osasta tehty alunperin?
Pakosarja -takapönttö väli on yhtä putkea ja siinä on myös katti. Sitten on se takaputki.
Pitäs äänenvaimennin vaihtaa Ja mietin että pätkäsenkö putken katin jälkeen ja siihen liitos? Vai pitäskö se ihan hitsata?
Pakosarja -takapönttö väli on yhtä putkea ja siinä on myös katti. Sitten on se takaputki.
Pitäs äänenvaimennin vaihtaa Ja mietin että pätkäsenkö putken katin jälkeen ja siihen liitos? Vai pitäskö se ihan hitsata?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Jeepistäni tippui katalysaattorin alapuolelta semmoinen hapertunut-alumiini?-pellinläpyskä, yläpuolen puolikas jäi vielä paikalleen tai oli kun viimeksi kurkkasin.
-Tartteeko siinä olla ne pellit ympärillä? Taitavat olla liian pitsiä hitsata kasaan...
-Tartteeko koko katalysaattoria auto vm-95?
-Ja jos tarvii niin mikä olisi hyvä ettei "ahista" koneen henkäyksiä...?

-Tartteeko siinä olla ne pellit ympärillä? Taitavat olla liian pitsiä hitsata kasaan...
-Tartteeko koko katalysaattoria auto vm-95?
-Ja jos tarvii niin mikä olisi hyvä ettei "ahista" koneen henkäyksiä...?

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
No ei niin, ensin on pakosarjalta lähtevä etuputki (ihan erillinen osa), sitten on katalysaattori (taas ihan erillinen osa), sitten on vaimennin joka on tehtaan kuvien ja osan varaosakuvien mukaan yhtäpuuta takaputken kanssa, mutta sen paikalleen saaminen on hankalaa, siksi mulla on myynnissä vaimentajaa erikseen ja takaputkea erikseen....Machist kirjoitti:Onko tuo ZJ:n putki tosiaan kahdesta osasta tehty alunperin?
Pakosarja -takapönttö väli on yhtä putkea ja siinä on myös katti. Sitten on se takaputki.
Pitäs äänenvaimennin vaihtaa Ja mietin että pätkäsenkö putken katin jälkeen ja siihen liitos? Vai pitäskö se ihan hitsata?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Lämpökilpiä ne on, ei ne kovin tärkeitä ole.rane58 kirjoitti:Jeepistäni tippui katalysaattorin alapuolelta semmoinen hapertunut-alumiini?-pellinläpyskä, yläpuolen puolikas jäi vielä paikalleen tai oli kun viimeksi kurkkasin.![]()
-Tartteeko siinä olla ne pellit ympärillä? Taitavat olla liian pitsiä hitsata kasaan...
-Tartteeko koko katalysaattoria auto vm-95?
-Ja jos tarvii niin mikä olisi hyvä ettei "ahista" koneen henkäyksiä...?
-91 lähtien kaikki paitsi maastohenkilöautot on vähäpäästöisiä ja -92 lähtien kaikki henkilöautot on myös vähäpäästöisiä ja niissä pitää olla katalysaattori, jos menee päästömittauksesta läpi tyhjänä, pelkät kuoret riittää, tosin Jeepit ei mene tyhjällä katilla läpi mittauksesta....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Kiitos taas JAMANTILLE neuvoista. 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Eli mulla on silloin omatuotantoa oleva putki.. mitenhän tuo on saatu paikoilleen vai liekkö hitsattu auton alla?JAMANT kirjoitti:No ei niin, ensin on pakosarjalta lähtevä etuputki (ihan erillinen osa), sitten on katalysaattori (taas ihan erillinen osa), sitten on vaimennin joka on tehtaan kuvien ja osan varaosakuvien mukaan yhtäpuuta takaputken kanssa, mutta sen paikalleen saaminen on hankalaa, siksi mulla on myynnissä vaimentajaa erikseen ja takaputkea erikseen....Machist kirjoitti:Onko tuo ZJ:n putki tosiaan kahdesta osasta tehty alunperin?
Pakosarja -takapönttö väli on yhtä putkea ja siinä on myös katti. Sitten on se takaputki.
Pitäs äänenvaimennin vaihtaa Ja mietin että pätkäsenkö putken katin jälkeen ja siihen liitos? Vai pitäskö se ihan hitsata?
Saakohan noihin mitenkään pitävää liitosta jos katkaisen putken ja laitan uuden takapöntön?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Machist kirjoitti:Eli mulla on silloin omatuotantoa oleva putki.. mitenhän tuo on saatu paikoilleen vai liekkö hitsattu auton alla?JAMANT kirjoitti:No ei niin, ensin on pakosarjalta lähtevä etuputki (ihan erillinen osa), sitten on katalysaattori (taas ihan erillinen osa), sitten on vaimennin joka on tehtaan kuvien ja osan varaosakuvien mukaan yhtäpuuta takaputken kanssa, mutta sen paikalleen saaminen on hankalaa, siksi mulla on myynnissä vaimentajaa erikseen ja takaputkea erikseen....Machist kirjoitti:Onko tuo ZJ:n putki tosiaan kahdesta osasta tehty alunperin?
Pakosarja -takapönttö väli on yhtä putkea ja siinä on myös katti. Sitten on se takaputki.
Pitäs äänenvaimennin vaihtaa Ja mietin että pätkäsenkö putken katin jälkeen ja siihen liitos? Vai pitäskö se ihan hitsata?
Saakohan noihin mitenkään pitävää liitosta jos katkaisen putken ja laitan uuden takapöntön?

Eli tuosta poikki ja millanen liitos tehtään? Ideoita?
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Muhviliitos tai teet laipat tai ihan hitsaamalla päikseen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Itse olen todennut laipat parhaiksi, tosin on niissä vähän enemmän hommaa tehdä. Pitää hitsata kasaan..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Meinasin että jos uusisi koko pöntön, mutta vanhoja kommentteja lukiessa tulin siihen tulokseen, että motonetin pöntöt jätän hyllyyn.
Taidan nyt tyytyä korjaamaan tuon vanhan kun ei vielä niin huono ole mutta saumassa on muutama reikä joista vuotaa ikävästi.
Kyllä tuo menee muutaman vuoden kun vähän liimaa. Katotaan sitten kammiopönttö kun budjetti sallii..
Mistäs tuohon löytys laipat?
Katin puolen putki ulkohalkaisija 65mm
Pöntön takaputki halkaisija 55mm
Taidan nyt tyytyä korjaamaan tuon vanhan kun ei vielä niin huono ole mutta saumassa on muutama reikä joista vuotaa ikävästi.
Kyllä tuo menee muutaman vuoden kun vähän liimaa. Katotaan sitten kammiopönttö kun budjetti sallii..
Mistäs tuohon löytys laipat?
Katin puolen putki ulkohalkaisija 65mm
Pöntön takaputki halkaisija 55mm
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: ZJ 4.0 äänenvaimennin
Tuosta: http://www.jamant.fi/laippa-xjmjyj-l4l6 ... -3730.htmlMachist kirjoitti:Mistäs tuohon löytys laipat?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1