Nestettä pukkaa pihalle?
Nestettä pukkaa pihalle?
Missähän mahtaa sijaita ylivuotoletku? Ainakaan paisarin puolella sitä ei ole?
Nyt on helteillä, joita on kahtena päivänä jopa ollut, vuotanut nestettä ajon jälkeen syylärin vasemmasta laidasta (edestä katsottuna).
Onko siellä nyt yksinkertaisesti ylitäyttöä vai miksihän se noin tekee?
Lämmöt on mittarin mukaan hieman alle 100, mutta sitä se on näyttänyt viileämmäläkin kelillä.
Nyt on helteillä, joita on kahtena päivänä jopa ollut, vuotanut nestettä ajon jälkeen syylärin vasemmasta laidasta (edestä katsottuna).
Onko siellä nyt yksinkertaisesti ylitäyttöä vai miksihän se noin tekee?
Lämmöt on mittarin mukaan hieman alle 100, mutta sitä se on näyttänyt viileämmäläkin kelillä.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
WJ:ssä puski nestettä ulos alaletkun ja syylarin välisestä kiinnityspisteestä. Tavallaan siis letkun juuresta. Homma loppui kun kiristin hiukan letkunkiristintä. Vuotoa syntyi erityisesti hetkellisissä lyhyissä ajoissa kun nesteen lämpötila ei ollut vielä aukaissut termostaattia.
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
on niin paljon kaikkea tavaraa edessä että ei näe mistä se tulee..
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Kyllä siellä on oltava joku ylivuoto letku tms? ei näytä letkut ainakaan vuotavan.
Helteellä on nyt vain tuo ilmiö tullut ja paisarissa nesteet alarajassa, josta tänän aamuna ilmoittikin.
Syyläri oli täysi, mutta paisari vajaa vaikka viime kerralla lisäsin nestettä ylärajaan. Tämän jälkeen on kerran tullut nestettä ulos ja se on melkein aina sammuttamisen jälkeen
Helteellä on nyt vain tuo ilmiö tullut ja paisarissa nesteet alarajassa, josta tänän aamuna ilmoittikin.
Syyläri oli täysi, mutta paisari vajaa vaikka viime kerralla lisäsin nestettä ylärajaan. Tämän jälkeen on kerran tullut nestettä ulos ja se on melkein aina sammuttamisen jälkeen

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Melkein kuukausi päästy ja nesteet pysyneet ylärajassa eikä vuotoa.
Tänään sieni/marjareissulla alkoi taas pukata nestettä ja kotiin kun pääsin niin oli jo paisari alarajassa.
Yläletkusta kun puristaa niin kuuluu pihinä, ihan kuin tulisi ilmaa pihalle syyläristä, mutta nestettä ei?
Se tuntuu kuuluvan ihan ylävesiletkun vierestä, mutta letkun juuresta ei kuitenkaan näytä vuotavan.
Kunnolla tuonne ei näe, mutta syylärissä saattaa olla sillä kohdalla vuotojälki..
Millanen rojekti tuo syylärin vaihto on? etenkin tuo vaihteistoöljyn kierto mietityttää.. tuleeko sieltä paljonkin öljyä ulos/täytyykö jotenkin ilmata kun uusi syyläri paikoillaan?
Tänään sieni/marjareissulla alkoi taas pukata nestettä ja kotiin kun pääsin niin oli jo paisari alarajassa.
Yläletkusta kun puristaa niin kuuluu pihinä, ihan kuin tulisi ilmaa pihalle syyläristä, mutta nestettä ei?
Se tuntuu kuuluvan ihan ylävesiletkun vierestä, mutta letkun juuresta ei kuitenkaan näytä vuotavan.
Kunnolla tuonne ei näe, mutta syylärissä saattaa olla sillä kohdalla vuotojälki..
Millanen rojekti tuo syylärin vaihto on? etenkin tuo vaihteistoöljyn kierto mietityttää.. tuleeko sieltä paljonkin öljyä ulos/täytyykö jotenkin ilmata kun uusi syyläri paikoillaan?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Aaamusta ajettu normilämpöiseksi ja paikat pysyi kuivana 



Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Voi hyvinkin olla syylari mikä vuotaa, on se sitten alkuperäinen tai vaihdettu. Tosin tuo ihmetyttää että miksi vuotaa välillä, ei koko ajan..
Ilmaus on helppo, härveli ilmaa itse itsensä muutaman (2-4) lämpimäksikäyttösyklin aikana. Syylarin vaihdon jälkeen korkista nestettä täyteen, ja paisari Full- merkkiin. Sieltä se sitten aikanaan imee itsensä kuntoon, nestettä täytyy lisätä yleensä jokaisen lämpimäksikäytön jälkeen jonkin verran kunnes on kondiksessa. Laatikkoöljyä tulee ulos hieman, sitä ei tarvitse ilmata mitenkään. Tarkistaa vaihdon jälkeen paljonko tarvitsee lisätä, ja lisää mittatikun putken kautta..
Sitä en nyt muista tarkkaan, pitääkö ilmastoinnista ottaa aineet ulos syylarinvaihdon ajaksi, mutta joku hämärä muistikuva on että onnistuu ilmankin.
Ilmaus on helppo, härveli ilmaa itse itsensä muutaman (2-4) lämpimäksikäyttösyklin aikana. Syylarin vaihdon jälkeen korkista nestettä täyteen, ja paisari Full- merkkiin. Sieltä se sitten aikanaan imee itsensä kuntoon, nestettä täytyy lisätä yleensä jokaisen lämpimäksikäytön jälkeen jonkin verran kunnes on kondiksessa. Laatikkoöljyä tulee ulos hieman, sitä ei tarvitse ilmata mitenkään. Tarkistaa vaihdon jälkeen paljonko tarvitsee lisätä, ja lisää mittatikun putken kautta..
Sitä en nyt muista tarkkaan, pitääkö ilmastoinnista ottaa aineet ulos syylarinvaihdon ajaksi, mutta joku hämärä muistikuva on että onnistuu ilmankin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Kävin katsomassa 25min parkkeerauksen jälkeen ja taas oli alaosa kostea.. ei kuitenkaan valumalla tullut nyt.
Maantieajon jälkeen se ei ole vuotanut valumalla, mutta eilenkin ajoin metsäteillä jne..
Tällasta pihinää kuuluu: https://vimeo.com/135331583
EDIT: kävin vielä uudelleen tutkimassa ja ylävesiletkun vierestä se syyläri vuotaa.. nestettäkin tulee kun puristaa letkusta ja se valuu syylärin kylkeä pitkin.
Perhana kun on taas rahat tiukilla niin täytyy yrittää edukkaita osia kaivella jostain..
Termostaatti ja vesipumppu pitäisi varmaan samalla laittaa.
Olisko tuossa ok setti?
http://www.nimark.fi/buy/WAHLER_300090_249/
http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D7Y006TT_249/
http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D1Y023TT_249/
Kumpi kannattaa ottaa 80 vai 90C aukeava termari?
Maantieajon jälkeen se ei ole vuotanut valumalla, mutta eilenkin ajoin metsäteillä jne..
Tällasta pihinää kuuluu: https://vimeo.com/135331583
EDIT: kävin vielä uudelleen tutkimassa ja ylävesiletkun vierestä se syyläri vuotaa.. nestettäkin tulee kun puristaa letkusta ja se valuu syylärin kylkeä pitkin.
Perhana kun on taas rahat tiukilla niin täytyy yrittää edukkaita osia kaivella jostain..
Termostaatti ja vesipumppu pitäisi varmaan samalla laittaa.
Olisko tuossa ok setti?
http://www.nimark.fi/buy/WAHLER_300090_249/
http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D7Y006TT_249/
http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D1Y023TT_249/
Kumpi kannattaa ottaa 80 vai 90C aukeava termari?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Timo jo vastailikin offipalstan puolella että se 90 asteinen kannattaa laittaa..
Syyläriä vielä mietitään..
206e lähtisi alusyyläri.
usavaraosat.fi taitaa olla se paikka mistä osat tilailen.. jotenkin tuo Nimark hieman epäilyttää..
Syyläriä vielä mietitään..
206e lähtisi alusyyläri.
usavaraosat.fi taitaa olla se paikka mistä osat tilailen.. jotenkin tuo Nimark hieman epäilyttää..
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Tsekkaappa tuolta kanssa osien hintoja. Itse tilasin kaikenlaista varaosaa omaan Jeeppiin ja tulivat kolmessa päivässä kotiin kannettuna.
https://eshop.rbs-handel.de/en/
Lähes kaikki RBS:n myymistä varaosista on Crown Automotiven tekeleitä, joten tarkemmat tiedot itse osista löytyy sitten heidän sivuiltaan http://www.crownautomotive.net
Esimerkkinä tuo alumiinisyylari on nyt tarjouksessa 107 euroa, kun normaalihinta on 295 euroa.
https://eshop.rbs-handel.de/en/
Lähes kaikki RBS:n myymistä varaosista on Crown Automotiven tekeleitä, joten tarkemmat tiedot itse osista löytyy sitten heidän sivuiltaan http://www.crownautomotive.net
Esimerkkinä tuo alumiinisyylari on nyt tarjouksessa 107 euroa, kun normaalihinta on 295 euroa.
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Kiitos vinkistä.. alta 200e lähti tuolta syyläri, vesipumppu, termari + tiivisteetGeneralJ kirjoitti:Tsekkaappa tuolta kanssa osien hintoja. Itse tilasin kaikenlaista varaosaa omaan Jeeppiin ja tulivat kolmessa päivässä kotiin kannettuna.
https://eshop.rbs-handel.de/en/
Lähes kaikki RBS:n myymistä varaosista on Crown Automotiven tekeleitä, joten tarkemmat tiedot itse osista löytyy sitten heidän sivuiltaan http://www.crownautomotive.net
Esimerkkinä tuo alumiinisyylari on nyt tarjouksessa 107 euroa, kun normaalihinta on 295 euroa.

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Samasta paikasta minäkin olen osia tilannut, mm. syylarin joka on ollut ZJ:n nokalla viimeiset 40 000km ilman mitään ongelmia. Kotiovelle kannettuna maksoi 120€.GeneralJ kirjoitti:Tsekkaappa tuolta kanssa osien hintoja. Itse tilasin kaikenlaista varaosaa omaan Jeeppiin ja tulivat kolmessa päivässä kotiin kannettuna.
https://eshop.rbs-handel.de/en/
ZJ 4.0 -96
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Olisikko suositeltavaa hommata muita tiivisteitä kuin vesipumpun ja termostaattikotelon tiiviste?
Meinasin vielä sipasta jotakin tiivisteliimaa tiivesteen kaveriksi pumppuun ja termostaattikoteloon.
Onko noissa vaihdelaatikkoöljyn jäähdytysletuissa tiivisteet ja millainen kinnitys niissä liittimissä yleensä on?
Onko se vain ruuvvattava syyläristä irti? ylempi putki näytti simppelille, mutta alempi ei..
Nyt ne ko letkut on öljystä kosteat, ei kuitenkaan tiputa alle, joten lie nuo liitokset vuotaa?
EDIT:
Letkujen irroitukseen tarviaa ilmeisesti erikoistyökalut?
http://www.autozone.com/test-scan-and-s ... 91413_0_0/
Meinasin vielä sipasta jotakin tiivisteliimaa tiivesteen kaveriksi pumppuun ja termostaattikoteloon.
Onko noissa vaihdelaatikkoöljyn jäähdytysletuissa tiivisteet ja millainen kinnitys niissä liittimissä yleensä on?
Onko se vain ruuvvattava syyläristä irti? ylempi putki näytti simppelille, mutta alempi ei..
Nyt ne ko letkut on öljystä kosteat, ei kuitenkaan tiputa alle, joten lie nuo liitokset vuotaa?
EDIT:
Letkujen irroitukseen tarviaa ilmeisesti erikoistyökalut?
http://www.autozone.com/test-scan-and-s ... 91413_0_0/
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Huomenna kokeillaan punoa paikolleen..


Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Nestettä pukkaa pihalle?
Sinneppä se uusi syyläri meni + hilut..

vanhassa olikin aika selvät vuotojäljet:

Purkaminen ei vaatinut paljoa, eli puskuria yms ei tarvinnut irroittaa.
Lisävalot pois, maski pois ja sitten kaikki olikin näkyvillä mitä tarvitsi irroitella.
Ilmastoinnin kenno ja jäähdytin oli liimautuneet kiinni kumitiivisteistä, joten siihen piti hetki etsiä työkalua ja rvalinnaksi koitui rautaviivoitin
Vaihdelaatikon letkut oli mallia muoviklipsi, joten helppo oli irroittaa.
Piti vain liuottimella ensin pestä että sai liitokset näkyviin kunnolla.
Jos joku tekee samaa remonttia tai vaihtaa vesipumppua, niin suosittelen ostamaan ne vesipumpun pinnapultit, niin ei tartte tapella niiden kanssa.
Liekkö joku tuumakierre niissä, kun ei mikään normaali pultti käynyt?

No.. uusi syyläri, nesteet, vesipumppu, termostaatti.. toistaiseksi ei vuotoja paitsi etuperästä alko tiputtamaan eilisen reissun päätteeksi
Pimeä kerkis tulla vaikka päivällä alotin


vanhassa olikin aika selvät vuotojäljet:

Purkaminen ei vaatinut paljoa, eli puskuria yms ei tarvinnut irroittaa.
Lisävalot pois, maski pois ja sitten kaikki olikin näkyvillä mitä tarvitsi irroitella.
Ilmastoinnin kenno ja jäähdytin oli liimautuneet kiinni kumitiivisteistä, joten siihen piti hetki etsiä työkalua ja rvalinnaksi koitui rautaviivoitin
Vaihdelaatikon letkut oli mallia muoviklipsi, joten helppo oli irroittaa.
Piti vain liuottimella ensin pestä että sai liitokset näkyviin kunnolla.
Jos joku tekee samaa remonttia tai vaihtaa vesipumppua, niin suosittelen ostamaan ne vesipumpun pinnapultit, niin ei tartte tapella niiden kanssa.
Liekkö joku tuumakierre niissä, kun ei mikään normaali pultti käynyt?

No.. uusi syyläri, nesteet, vesipumppu, termostaatti.. toistaiseksi ei vuotoja paitsi etuperästä alko tiputtamaan eilisen reissun päätteeksi
Pimeä kerkis tulla vaikka päivällä alotin


Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)