Patriot 2,0 crd limb mode ja nykiminen/ratkaisuni.

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Shotgun
Viestit: 13
Liittynyt: 22.04.2015. 19:39
Paikkakunta: Joensuu

Patriot 2,0 crd limb mode ja nykiminen/ratkaisuni.

Viesti Kirjoittaja Shotgun » 24.10.2015. 19:28

2008 patriot 193tkm ajettuna alkoi lykkiä limb modeen ohituksissa. Yliahtoa ilmoitteli vikakoodit. Putsattiin ahdin mr.musclella. Ja rupesi taas ahtimen vnt siivet liikkumaan. Auto toimi taas 198tkm asti. Sitten alkoi nykiminen aina kun kaasua hölläsi kiihdytyksen jälkeen. Ei löytynyt vika koodeja. Korjaamo epäili n 75 venttiliä. Mutta kokeilin tulppaamalla egr: n niin nykiminen loppui. Siitä alkoi perusparannukset. Tilasin delete setin http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... -pipe.html.
Sitten otettiin egr jäähdyttimineen pois. http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... leie1ed6q5
Vika koodiahan sellainen pukkaa ja moottorinhäiriövalo loimottaa. Eli ohjelmointia vailla.
Samalla alkoi ahdin vislailla ja voima tuntui hiipuvan jeepistä.
Yhteydet Joensuun fin- turboon, gt1852v hybridi ahdin pellin alle, uusi ohjelma koneeseen. Nyt ei pala häiriö valot ja 180 hv ja 400N vääntöä auttaa jeeppiä ohituksissa aika hyvin. Muutui auton luonne aika reilusti. 160 vauhdissa lensi orkkis pohjamuovit tien varteen. Kysyin Hartikaiselta muovisuojan hinnan 370Egua. Niin tilasin paremman ja halvemman tuolta : http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3445/jee ... ssari-jeep
Seuraavaksi alustan ja äänieristyksen kimppuun.
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.