Sivu 1/1
VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 01.03.2016. 17:25
Kirjoittaja suokajo
Voitko kertoo vähän tarkemmin ton PA anturin. Onko se toi kuvassa numero 8 merkattu osa (no toi kasi on jäännyt piiloon mut järjestyksessä noi viivat taitaa mennä) Vaikuttas omassa voyagerissa olevan samaa vikaa. Jos seisoo yön yli ja pakkasta on yli 10 niin ei käynnisty webastolla eikä ilman. Sisätilan lämmitintä kun pitää pari tuntia pellin alla niin saa käyntiin.
Re: 2.7 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 01.03.2016. 19:36
Kirjoittaja JAMANT
Eihän noi kuvat oo Mersun koneesta?? Vaikuttaa VM:n koneelta, väärä aihealue??? Eikä muistaakseni Voikussa oo Mesen konetta ollutkaan...
Re: 2.7 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 02.03.2016. 6:09
Kirjoittaja suokajo
Joo, toi on chryslerin 2,5 crd kone. Kysymykseni oli tarkoitettu ketjun aloittaneen pluto64:n "railputken etupään PA anturia" koskevaan juttuun. Eikös tuo crd systeemi ole noissa koneissa melko sammanlainen, nogelma sama ja apuja tarvittais. Mutta sori poistun koneineni takavasemmalle.
Re: 2.7 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 02.03.2016. 11:30
Kirjoittaja JAMANT
suokajo kirjoitti:Joo, toi on chryslerin 2,5 crd kone. Kysymykseni oli tarkoitettu ketjun aloittaneen pluto64:n "railputken etupään PA anturia" koskevaan juttuun. Eikös tuo crd systeemi ole noissa koneissa melko sammanlainen, nogelma sama ja apuja tarvittais. Mutta sori poistun koneineni takavasemmalle.
Älä poistu mihinkään, laitetaan oma ketju tästä, pysyy asiat oikeina, vaikka on samanlainen tekniikka, on osat erilaiset!!
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 02.03.2016. 20:37
Kirjoittaja JAMANT
Jaoin tämän VM:n jutun omaan osioon ja moderoin otsikkoa, että erottuu valmistaja...
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 27.10.2016. 17:14
Kirjoittaja kozel
Commonrail koneiden käynnistysongelmat o hyvä lähtee tutkii eka vikakoodit ja sitten ohivuotomittaukset..
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 04.02.2018. 22:41
Kirjoittaja jeepkotka
Jeep Cherokee 2.8 crd ja tällähetkellä ongelmia riittää. suurin ongelma on että ei käynnisty pakkasella, tänään -11 ja 15min lämmitystä webastolla, starttasin akun tyhjäksi jonka jälkee lisävirtaa emännän autosta ennen kuin käynnistyi.
Polttoaineen seassa ei ollut ilmaa. Lämpöisenä käynnistyy mutta 1 1/2 äivää kun seisoo pakkasessa nii melkoisesti teettää työtä ennen käynnistymistä.
Viime talvenakaan ei käynnistynyt kun -15 ja yritin ilman esilämmitystä.
miten ohivuoto mittaus tapahtuu ja tekeekö sitä joka paja vai pitääkö olla spesiaali vehkeet ja tuntemusta jeepistä?
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 09.02.2018. 19:00
Kirjoittaja MSiekkinen
Onko minkälainen suodatinjalka?
Omassa oli metallinen jalka jossa muovisen korkin tiiviste oli mennyt rikki ja imi sieltä välillä ilmaa.
Asiaan auttoi uusi tiiviste, mutta väliaikainen korjaus tuli kierretiivistemassalla.
Jos on kuulunut metallinen kilinä tai kalkatus voi olla suutin joka vuotaa ohi, mutta lähtisin ensin suodattimen jalkaa tutkimaan.
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 10.02.2018. 10:27
Kirjoittaja JERKKU
Omassa VM crd koneessa oli samanlainen vika.
Välillä käynnistyi ja välillä ei. Laitoin erillisen siirto pumpun ja sillä kun raksutti aikansa, niin kone käynnistyi.
Päätin vaihtaa kokeeksi kaikki paluulinjan letkut (pienet letkut suuttimilta) ja tämän rempan jälkeen ei ole tarvinnut siirto pumppua käynnistää ja auto on käynnistynyt muutoinkin ilman ongelmia.
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 12.03.2018. 21:50
Kirjoittaja jeepkotka
MSiekkinen kirjoitti:Onko minkälainen suodatinjalka?
Omassa oli metallinen jalka jossa muovisen korkin tiiviste oli mennyt rikki ja imi sieltä välillä ilmaa.
Asiaan auttoi uusi tiiviste, mutta väliaikainen korjaus tuli kierretiivistemassalla.
Jos on kuulunut metallinen kilinä tai kalkatus voi olla suutin joka vuotaa ohi, mutta lähtisin ensin suodattimen jalkaa tutkimaan.
Suodatin jalka juurikin mainitsemasi metallinen muovisella korkilla.
Vaihdoin suodatin jalan sekä suodattimen uuteen, vaihdoin tankilta lähtevät muoviputket kumiletkuihin sekä lisäsin sähköisen siirtopumpun tankin lähelle. Näistä ei ollut apua joten vaihdoin suuttimet uusiin Kozelin ehdotuksesta. Usilla suuttimilla käynnistyi -15c ilman lämmitystä. Auto seisoi taas vajaa kolme viikkoa ja suodattimessa oli ilmaa niin että ei meinannut kännistyä.
Onko ehdotuksia kuinka ilmaa voi päästä suodattimeen?
Re: VM 2.8 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat
Lähetetty: 13.03.2018. 16:15
Kirjoittaja MSiekkinen
Onko siirtopumpussa takaiskuventtiili?
Jos ei niin sitten suodattimen jalalle tulevaan letkuun sellainen.
Ei siinä oikein muuta voi olla kun että pääsee valumaan takaisin tankkiin...