Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Terve,
Cherokee XJ 2.5td 1998
+300 000 km
Tuollainen jonkun satkun projekti työn alla. Perinteisesti kansivikaa, joka ostaessa oli tiedossa. Kannet on irti ja ainakin ykköspytyssä näyttää olevan kannessa merkkiä veden vierailusta. Myös kevyttä ruostetta sylinteriputken päässä. Ei tullut ennen purkamista katsottua vesitukin poistamisella, että mikä sylinteri tuottaa kuplaa. Nesteet eivät olleet sekaisin. Paisarista kupli jo startatessa ja vettä hävis huolella. Pari kysymystä:
1. Kuuluuko näissä VM tuotteen kansissa olla imu- ja pakoventtiilien välissä siistit puoliympyrän muotoiset halkeamat vastakkain? Olen törmännyt kuviin uusista? kansista ja osassa tällaisia halkeamia havaittavissa. Aussifoorumilla taas sain sen käsityksen, että nämä halkeamat kehittyvät pikkuhiljaa , jos kone lämmennyt liiaksi ja käyttö muutenkin VM-koneen havaittujen "vaatimusten" vastaista. Halkeamien kohdalla ainevahvuus noin 7mm. Eli halkeama voi olla 1-6mm syvä ja kansi silti pitää penkissä. Tosin käytössä ei tiedä koska taas laukeaa... Ihmeen pitkään ovat kannet kestäneet, kun reilu 300 000 mittarissa. Kansissa ainakin 97 vuoden leimat ja jokaisessa tuollaiset edellä kuvaamani halkeamat. Järjen vastaiselta nuo halkeamat tuntuvat.
2. Käykö Chrysler Voyager/ Grand Voyagerin 2.5td kannet tähän? Ainakin täytyy varmistaa, että keinuvipupukki on kiinni kahdella studilla. Entäs hehkun ja suuttimen sijainti Chryslerin kannessa? Olen siinä käsityksessä, että Chryslerin ja Jeepin 2.5td on peruskoneeltaan sama, Jeepissä jako rattailla ja Chryslerissä (polkupyörän) ketjulla
Cherokee XJ 2.5td 1998
+300 000 km
Tuollainen jonkun satkun projekti työn alla. Perinteisesti kansivikaa, joka ostaessa oli tiedossa. Kannet on irti ja ainakin ykköspytyssä näyttää olevan kannessa merkkiä veden vierailusta. Myös kevyttä ruostetta sylinteriputken päässä. Ei tullut ennen purkamista katsottua vesitukin poistamisella, että mikä sylinteri tuottaa kuplaa. Nesteet eivät olleet sekaisin. Paisarista kupli jo startatessa ja vettä hävis huolella. Pari kysymystä:
1. Kuuluuko näissä VM tuotteen kansissa olla imu- ja pakoventtiilien välissä siistit puoliympyrän muotoiset halkeamat vastakkain? Olen törmännyt kuviin uusista? kansista ja osassa tällaisia halkeamia havaittavissa. Aussifoorumilla taas sain sen käsityksen, että nämä halkeamat kehittyvät pikkuhiljaa , jos kone lämmennyt liiaksi ja käyttö muutenkin VM-koneen havaittujen "vaatimusten" vastaista. Halkeamien kohdalla ainevahvuus noin 7mm. Eli halkeama voi olla 1-6mm syvä ja kansi silti pitää penkissä. Tosin käytössä ei tiedä koska taas laukeaa... Ihmeen pitkään ovat kannet kestäneet, kun reilu 300 000 mittarissa. Kansissa ainakin 97 vuoden leimat ja jokaisessa tuollaiset edellä kuvaamani halkeamat. Järjen vastaiselta nuo halkeamat tuntuvat.
2. Käykö Chrysler Voyager/ Grand Voyagerin 2.5td kannet tähän? Ainakin täytyy varmistaa, että keinuvipupukki on kiinni kahdella studilla. Entäs hehkun ja suuttimen sijainti Chryslerin kannessa? Olen siinä käsityksessä, että Chryslerin ja Jeepin 2.5td on peruskoneeltaan sama, Jeepissä jako rattailla ja Chryslerissä (polkupyörän) ketjulla
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Suosittelen että ET käytä yhtään käytettyä kantta tai saat tehdä sen uudestaan reilun kahden kuukauden kuluttua (pahimmillaan, voihan se olla että kestää, mutta tietäen noiden kannen ominaisuudet...). Onhan ne uudet kannet kalliit, mutta sitten ne on kaikki samanlaisia ja keskenään yhtä vanhat.
Hehkut sopii kummat vaan, kun laitat ne oikeaan paikkaan, suuttimen alapuolella on paikka hehkuille ja samoin on suuttimen yläpuolella...
Halkeamia ei pidä olla, sinne venttiilien väliin on upotettu joku teräspala ja siitähän ne sitten halkeaa, liityntäkohdasta (tai ainakin kaikki ne käytetyt kannet, joita olen nähnyt on ollut halki siitä), uusissa kansissa sen materiaalirajan huomaa, mutta halkeamaa ei näy... Saa tulla hypistelemään uusia kansia, löytyy hyllystä.
Hehkut sopii kummat vaan, kun laitat ne oikeaan paikkaan, suuttimen alapuolella on paikka hehkuille ja samoin on suuttimen yläpuolella...
Halkeamia ei pidä olla, sinne venttiilien väliin on upotettu joku teräspala ja siitähän ne sitten halkeaa, liityntäkohdasta (tai ainakin kaikki ne käytetyt kannet, joita olen nähnyt on ollut halki siitä), uusissa kansissa sen materiaalirajan huomaa, mutta halkeamaa ei näy... Saa tulla hypistelemään uusia kansia, löytyy hyllystä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Vanhat kannet olen tosiaan ajatellut laittaa verkonpainoiksi tai sitten jollekin pikkurahalla kokeiluun.
Eli Voyagerin/Grand Voyagerin kannet on samat ja sopivat päittäin Cherokeehen? Ottamalla huomioon, että keinuvipupukki kiinnittyy kahdella studilla. Yhdelläkin studilla niitä on, mutta ovat vissiin vanhemmissa koneissa?
Eli Voyagerin/Grand Voyagerin kannet on samat ja sopivat päittäin Cherokeehen? Ottamalla huomioon, että keinuvipupukki kiinnittyy kahdella studilla. Yhdelläkin studilla niitä on, mutta ovat vissiin vanhemmissa koneissa?
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Terve.
Mulla on tossa ikkunanalla -97 Gandi johon on jo kaksi käytettyä "ehjää" kantta edellinen omistaja vaihtanut, vaan epäili silti että teke painetta jäähdyttimeen. Kyydissä edelliset kannet myös joissa selvät halkeamat.
Kunhan kevät aurinko rupeaa kunnola lämmittämään niin olis tarkoitus tuota ruveta tutkimaan ja ehjäksi saattamaan.
Voisinkin Jari tulla huomena yhtä uutta kantta katsomaan oikein livenä ja jos oikein kuvan ottaisin siitä kun tulen Kulmaan puoleltapäivin.
t. Ismo Ämmä
Mulla on tossa ikkunanalla -97 Gandi johon on jo kaksi käytettyä "ehjää" kantta edellinen omistaja vaihtanut, vaan epäili silti että teke painetta jäähdyttimeen. Kyydissä edelliset kannet myös joissa selvät halkeamat.
Kunhan kevät aurinko rupeaa kunnola lämmittämään niin olis tarkoitus tuota ruveta tutkimaan ja ehjäksi saattamaan.
Voisinkin Jari tulla huomena yhtä uutta kantta katsomaan oikein livenä ja jos oikein kuvan ottaisin siitä kun tulen Kulmaan puoleltapäivin.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Joo, onhan ne samat, mutta eikös nekin oo sitten käytetyt (= ehkä kaksi kuukautta elinikää)???Grosse kirjoitti:Vanhat kannet olen tosiaan ajatellut laittaa verkonpainoiksi tai sitten jollekin pikkurahalla kokeiluun.
Eli Voyagerin/Grand Voyagerin kannet on samat ja sopivat päittäin Cherokeehen? Ottamalla huomioon, että keinuvipupukki kiinnittyy kahdella studilla. Yhdelläkin studilla niitä on, mutta ovat vissiin vanhemmissa koneissa?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Tuu vaan, olen paikalla, jos olen ehtinyt keikalta takaisin... Mieluummin tuut vähän myöhemmin....ImacInnes kirjoitti: Voisinkin Jari tulla huomena yhtä uutta kantta katsomaan oikein livenä ja jos oikein kuvan ottaisin siitä kun tulen Kulmaan puoleltapäivin.
t. Ismo Ämmä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Ok, Jos et oo paikalla niin, tuun sitten kotiapäin mennessäni uudestaan.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Kävin eilen hinaamassa yhden kerholaisen XJ:n 2,5L TD VM koneella korjamolle kun oli yhtäkkiä meno loppunut ja startatessa vaan imusarjassa paukkui?
Pelättiin kansivauriota, olikin vain venttiilin työntötanko hypännyt pois paikaltaan ja auto taas seuraavana päivänä jo ajossa.
t. Ismo Ämmä
Pelättiin kansivauriota, olikin vain venttiilin työntötanko hypännyt pois paikaltaan ja auto taas seuraavana päivänä jo ajossa.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Tyyppivika kun puuttuu tönärin alapäästä tuo: http://jamant.fi/fi/tuote/2467361-pidin ... m20512670g tai onhan siellä tuommoinen, mutta noi keskipitimet puuttuu alkupään koneista. Noi keskipitimet pitää työntötangon nostajassa... Ainoa hankaluus, että noiden asennus vaatii kansien irroituksen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Kuvia vanhoista kansista jossa halkeamia ja Jamantilla pääsin hipelöimään ihan uutta ja sileätä kantta josta otin muutaman kvan myös.
Kaksi jo vaihdettua vanhaa kantta joissa halkeemia.
Halkeamat venttiilin välissä ja alhaalta ylöspäin tulossa. Sormella tuntee selkeästi kun nuo alumiinin sisällä olevat metallit ovat nousset esiin ja halkeamat syntyneet saumakohtiin ja muualekkin.
Tässä Jamantilla kuvatttu uusi ja sileä kansi vertailun vuoksi.
ja lähempää
Kannetiivistettäkin löytyy suoraan hyllystä ja useampaa paksuutta.
t. Ismo Ämmä
Kaksi jo vaihdettua vanhaa kantta joissa halkeemia.
Halkeamat venttiilin välissä ja alhaalta ylöspäin tulossa. Sormella tuntee selkeästi kun nuo alumiinin sisällä olevat metallit ovat nousset esiin ja halkeamat syntyneet saumakohtiin ja muualekkin.
Tässä Jamantilla kuvatttu uusi ja sileä kansi vertailun vuoksi.
ja lähempää
Kannetiivistettäkin löytyy suoraan hyllystä ja useampaa paksuutta.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Otsikon rakkine on ollut ajossa jo jonkin aikaa.
Uutta osaa tuli:
-Kannet, nostajat, tönärit jne tarvittavat kilkkeet.
-HD lehtijouset ja riipukkeet puslineen
-Kytkin
-Adapterinlevyn tiivistys + kampuran stefa
-Palkkihelmat
-Kaikki nesteet
+ kaikenlaista pientä
Vaihdelaatikko pitäisi vielä vaihtaa. Toki nytkin jokapäiväisessä ajossa/metsästyskäytössä viikonloppuisin.
Uutta osaa tuli:
-Kannet, nostajat, tönärit jne tarvittavat kilkkeet.
-HD lehtijouset ja riipukkeet puslineen
-Kytkin
-Adapterinlevyn tiivistys + kampuran stefa
-Palkkihelmat
-Kaikki nesteet
+ kaikenlaista pientä
Vaihdelaatikko pitäisi vielä vaihtaa. Toki nytkin jokapäiväisessä ajossa/metsästyskäytössä viikonloppuisin.
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Terve.
Mitkäs oli oireet jotta moiseen remonttiin päätit ryhtyä?
Mistäs kansirempan osat hankit?
t. Ismo Ämmä
Mitkäs oli oireet jotta moiseen remonttiin päätit ryhtyä?
Mistäs kansirempan osat hankit?
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Lämmöt nousi ja paisari tulvi kuplien yli. Uudet kannet ovat alkuperäisiä vanhaa varastoa -99 vuoden leimalla. Satuin löytämään Ebaysta "Best Offer" vaihtoehdolla varsin edukkaasti. Tulivat vielä Floridasta
Koko moottorin tiivistesarja 1.62mm paksulla kannentiivisteellä ja uusilla kannenpulteilla posti kulki Latviasta.
Sain puolalaiselta foorumilta hyvää vinkkiä kuvien kera kansiremontista. Esimerkiksi imu- ja pakosarjaa ei tarvitse irroittaa. Lisäksi olikohan 3. sylinterin kohdalla yksi M8 mutteri kannen pinnapulttia varten pako- tai imupuolella aika kinkkisessä paikassa. Tuostakin selviää oikeanlaisella räikkälenkkiavaimella.
Koko moottorin tiivistesarja 1.62mm paksulla kannentiivisteellä ja uusilla kannenpulteilla posti kulki Latviasta.
Sain puolalaiselta foorumilta hyvää vinkkiä kuvien kera kansiremontista. Esimerkiksi imu- ja pakosarjaa ei tarvitse irroittaa. Lisäksi olikohan 3. sylinterin kohdalla yksi M8 mutteri kannen pinnapulttia varten pako- tai imupuolella aika kinkkisessä paikassa. Tuostakin selviää oikeanlaisella räikkälenkkiavaimella.
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Itsellä olisi mahdollisesti samanmoinen homma edessä -95 td. Kantta en ole aukaissut vielä, ensimmäiseltä sylinteriltä vesitukista kuplii. Ei sinulla sattuisi olemaan linkkiä sinne foorumiin mistä sait kuvia miten kannattee edetä. Ensimmäistä kertaa koko konetta auon niin jos jotakin nippelitietoa on niin tulisi tarpeen. Kaksi kantta näkyy olevan vaihdettu jossain vaiheessa, kun on paljon kirkkaampia kuin kaksi muuta. No pitää katsoa mitä on syönyt kun talliin saa auton mahtumaan.
Re: Cherokee -98 2.5td kansiremppaa
Enpä löydä enää sitä sivua. 95 vuosimallin kannet ovat ainakin alkuperäisinä yhdellä studilla. Eli keinuvipupukki kiinnittyy yhdellä pinnapultilla kanteen. Jos epäilet, että kansia on jo vaihdettu, niin ainakin uudemmissa on suuttimen puolella kantta vuosiluku kannen valussa. Esimerkiksi 98 on 1998 valetut kannet. Jos moiseen operaatioon lähdet, niin uusi suosista kaikki kannet. Tarkkana momenttien kanssa kasaamisessa ja kansien pultit pitää uusia.