Sivu 1/2

Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 28.08.2016. 19:35
Kirjoittaja erauspentu
Tere!
Nyt iski ajaessa moottorin vikavalon päälle ja lopulta kun aikani vääntelin avainta eeskahtaalle niin sain sen vikakoodinkin sieltä tulemaan. P0010 äkikseltään kuukletettuani olisi vissiin nokka-akselin asentoanturi. Mutta onko muita ehdotuksia ja kenties, missä se anturi tai siihen liittyvä elektroniikka on?

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 28.08.2016. 22:47
Kirjoittaja kozel
Nokan asentoanturin virtapiirin häiriö autodatan mukaan.
Mahdollisia vikapaikkoja tarjoaa. Anturi, Johtosarja, PCM.

Mulla tuo 2.5CRD itki samanlaisia vikakoodeja satunnaisesti.. Loppui itkeminen kun laitoin tukevan maadoituskaapelin akun navalta moottorin runkoon.
Ei ole enää temppuillu 120tkm aikana mitä olen itse ajanut tuolla tuon parannuksen jälkeen. Alkuperäistä maakaapelia en ole edes löytänyt tuosta.

Kyseessä 2002 vuosimalli.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 9:52
Kirjoittaja erauspentu
Täytyy kokeilla myös maadoitus.
Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa? ja mikä on PCM?

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 10:14
Kirjoittaja kozel
erauspentu kirjoitti:Täytyy kokeilla myös maadoitus.
Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa? ja mikä on PCM?

PCM = Powertrain Control Module = Moottorin ohjainlaite. Ja yllätti ihan tuo lisämaan vetäminen. Laturin pultin alta akun napaan laitoin 25mm2 kaapelin ja laitoin käyntiin ja siinä tyhjäkäynnillä lähivalot päällä mittasin et menee 40A tuon lisämaan kautta.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 10:24
Kirjoittaja JAMANT
erauspentu kirjoitti: Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa?
Lähellä nokka-akselia, miten se muuten lukis nokan asentoa, sijaitsee siis venttiilikopassa, oikeanpuoleisen nokan päällä, pystyssä (oikea katsotaan kuskin paikalla istuen)!!!

Tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471626-asenn ... am45962070 , no höh, ei mulla olekkaan kuvaa, vaikka on niitä hyllyssä... Tosin et kerro vuosimallia, joten voi olla vääräkin sulle...

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 11:50
Kirjoittaja erauspentu
Jepa!
Tsekkaan ensin tuon maadoituksen ja etsin tuon anturin ja sen jälkeen katsotaan lisää.
Kiitokset vinkeistä.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 15:20
Kirjoittaja erauspentu
JAMANT kirjoitti:
erauspentu kirjoitti: Tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471626-asenn ... am45962070 , no höh, ei mulla olekkaan kuvaa, vaikka on niitä hyllyssä... Tosin et kerro vuosimallia, joten voi olla vääräkin sulle...
Niin tosiaan, 2005 on KJ. Jos olisi sama tuote. Mutta testaan nyt ensin sen maadoituksen.
Foorumeilta olen lukenut, että huono maadoitus voi tosiaan aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 16:13
Kirjoittaja JAMANT
On sitten oikea osa mun linkissä!!

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 16:54
Kirjoittaja kozel
Tuossa sitten vähän sen anturin sijaintia vinkkaava kuva.
Kuva

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 29.08.2016. 19:44
Kirjoittaja erauspentu
kozel kirjoitti:Tuossa sitten vähän sen anturin sijaintia vinkkaava kuva.
Kuva
Kuva on enemmän kuin useampi sana. Hyvä juttu. Tuossa näkyy myös tuo huohottimen tötterö joka syytää öljyä turboo ja sitä kautta välijäähdyttimeen jne. Sen öljyn meinasin myös ohjata toisaalle.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 01.09.2016. 11:46
Kirjoittaja erauspentu
Eli maakaapeli on kiinni.
Ei oo enää p0010 koodia mutta nyt kun luettiin koodit laitteella niin seuraavat ovat:

P0069, P0101 ilmeisesti viittaavat imuilmaan/ ahtimen jälkeiseen ilmaan jotenkin.

Olen putsannut tuon nro 3:n (intake air pressure/boost pressure sensorin) Break cleanerillä useasti kun menee ihan tukkoon öljymönjää.
Olisikohan se särkynyt tässä oheistoiminnassa? mahdollisesti. ...kele.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 13.09.2016. 20:02
Kirjoittaja kozel
Missä se alkuperäinen maakaapeli on? :D
Muutenkin aika onnettomia nämä alkuperäiset maakaapelit.. Varmasti kun hapettuu niin ongelmia tulee..

Niin ja omassa putsasin sen map anturin mutta ei siitä hyvä tullu. Omassa on sellane pieni reikä siellä sellasen montun pohjalla ja vissii ei lähteny auki putsaamalla.. uusin sitten vaan sen ni alko toimimaan.. Tarvikkeena löytyi sillä Boschin numerolla..

Massamittarista ja autodata ehdottaa seuraavaa vikapaikkaa - Vuoto tai tukos ilmakanavissa tai sitten anturi viallinen.. Joskus oli jollai sivustolla sellane että välijäähy oli hiertyny puhki.

Sit taas tuo map anturi että ois arvot pielessä ja mahdollinen vikapaikka et anturi o viallinen


Kytkiksen mukaan noi ei olis samaan virransyöttöön edes kytketty..

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 14.09.2016. 10:02
Kirjoittaja erauspentu
Itse asiassa, en nähnyt alkuperäistä kaapelia, eli en tiedä missä se on ;)
Mutta se Boschin numerolla oleva anturi on tilattu/tulossa.
Sitten olen sen vikakoodin lukijan tilannut.
Kun ne saan ja nollaan ja luen viat uudelleen niin sitten tietää lisää.
Ilmaputkiston EI pitäisi vuotaa. Mutta eihän siitä varmuutta ole.
Täytyy tutkia lisää mutta ensin tuo anturi.

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 14.09.2016. 10:17
Kirjoittaja kozel
erauspentu kirjoitti:Itse asiassa, en nähnyt alkuperäistä kaapelia, eli en tiedä missä se on ;)
Joo.. itsekkään en koskaa ole löytäny sitä alkuperäistä. Laitoin siis uuden maakaapelin tuohon akun - navasta laturin pultin alle.
Juuri tuollaisten sekalaisten antureihin epämääräisten koodien takia. Loppu ne häiriöt siihen..

Vai meinaakko että laitoit sen uuden maadoituksen siihen :) Jos, niin miten tukevan?

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Lähetetty: 14.09.2016. 10:32
Kirjoittaja erauspentu
kozel kirjoitti:
Vai meinaakko että laitoit sen uuden maadoituksen siihen :) Jos, niin miten tukevan?
Juu, kaapeli juurinkin samaan paikkaan. 35neliöinen kaapeli. Oli aika jämäkkä.
Sen jälkeen nollattiin ja seuraavana päivänä tuli koodi uudelleen mutta eri koodit.
Eli maadoitus pitäisi olla ok mutta tuon ilmanoton/ ahdetun ilman mittaus ilmaisee nyt häröä.