Sivu 1/1
Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 8:52
Kirjoittaja apupoika
Vuotamaanhan se kävi...
Mutta ei kun uutta keulille metsästämään, elikkäs saa antaa Vinkkiä/Linkkiä uudesta kennosta mikä on sattuva ja toimii..
Mites oliskos tuolla samalla mitään muuta joka kannattaa tilata/vaihtaa samalla... tai löytyykös tuo jäähyn irroituksessa jotain spesial juttuja joihin tarvii taas jokun spesiaali työkalun jolla ihan spesialHinta... vai homma hoituu ihan perus kaluilla..
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 10:49
Kirjoittaja Gary Grand
Vuotaako kenno, pääty, vai niiden välistä?
Omasta Grandista korjasin aikanaan syylärin vuodon puristamalla sitä liitosta tiukemmaksi ja vuoto pysyi ainakin kaksi vuotta pois.
Ihan normi työkaluilla sen saa irti ja paikalleen.

Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 11:07
Kirjoittaja apupoika
En vielä kerrennyt tutkimaan tarkemmin mistä vuotaa,, muutakun että ei tule ainankaan letkuliitoksista .. Tutkitaan.
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 11:32
Kirjoittaja Timo L
Jos haluat ns. parhaimman, niin Radiator expressin täysalumiinen. Hintaa tulee Suomeen toimitettuna n.500€. Ei tarvitse ihmetellä vuotavia päätyjä yms..
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 17:55
Kirjoittaja JERKKU
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 20:07
Kirjoittaja motoman
Mä tilasin joku 5v sitten täältä
http://www.automobiles.de/epages/617371 ... ucts/17013
Vieläkin on kunnossa.
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 18.10.2016. 20:34
Kirjoittaja pstj
Jäähdytinkorjaamo otti 70e, kun oman käytin paikattavana. Oli kuulemma jo aika surullisessa kunnossa.
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 03.01.2017. 21:40
Kirjoittaja apupoika
jäähykennon vaihto tarkoitus aloittaa loppuviikosta ja samalla tietysti liemet,,, kunnon suolihuuhtelua ajattelin suorittaa samalla, mutta millä konstilla saisin mahdollisimman suuren osan vanhasta kurasta ulos.. hyviä niksejä saa kertoa.
- Mitäs nesteitä olette näihin laittaneet.?
- kuinka mukavasti nuo vaihteiston letkut tykkää irrota,, lähinnä se alempi "pikaliitos" vai varaudunko tekemään jotain väliaikaispysyvä virityksiä.
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 04.01.2017. 0:44
Kirjoittaja Timo L
apupoika kirjoitti:jäähykennon vaihto tarkoitus aloittaa loppuviikosta ja samalla tietysti liemet,,, kunnon suolihuuhtelua ajattelin suorittaa samalla, mutta millä konstilla saisin mahdollisimman suuren osan vanhasta kurasta ulos.. hyviä niksejä saa kertoa.
Jotkut käyttää tiskikoneen pesuainetta hetken systeemin sisällä kiertämässä pelkän veden kanssa, mutta ei oikein ole toimiva idea talvella. Tulikuumalla vedellä ainakin lämppärin kenno takaperin huuhdellen, eikait siinä muuten ole kun termarikoppa irti, syylari pois ja letkut irti, ja sitten kunnolla kuumaa vettä koneen läpi.
- Mitäs nesteitä olette näihin laittaneet.?
Tavallista vihreää veden kanssa, eipä nämä muuta kaipaa. Jos hifistelee, niin käyttää tislattua vettä
- kuinka mukavasti nuo vaihteiston letkut tykkää irrota,, lähinnä se alempi "pikaliitos" vai varaudunko tekemään jotain väliaikaispysyvä virityksiä.
Ainakin omasta lähti erittäin helposti. Jos on reilusti skeidaa välissä niin sitten ei välttämättä ollenkaan helposti ennen puhdistusta, aherrusta, pynnerrystä ja liukkarin käyttöä..
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 04.01.2017. 10:28
Kirjoittaja apupoika
No juu huuhtelut ja tuo neste olikin kuten ajattelin, varmistelin vaan kun rupesi pienipää menemään sekaisin kun lueskelin noista jäähynesteistä ja niiden eroista ja vaikutuksista. ja tutkailin noita kaikenmaailman eri tapoja ja myrkkyjä joilla ovat kiertoa huuhdelleet maailmalla.

mutta mennään ihan tällä perinteisellä tyylillä nyt. hieman vaan jänskättää se laatikon alaletku, mutta eiköhän sekin tavalla tai toisella sieltä antaudu.

Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 04.01.2017. 11:07
Kirjoittaja Kojootti324
Sopivasti laimennettu fosforihappo toimii! Ajelee hetken hapot sisällä, huuhtelu ja jäähdytin nesteet sisälle.
Tietysti talvella vähän huono konsti, kun menee jäähän!
Re: Zj 4.0 jäähdyttäjän kenno
Lähetetty: 07.01.2017. 19:42
Kirjoittaja apupoika
Syyläri vaihdettu onnistuneesti, ja kylläpä oli kertynyt kaikkee herkkuu ihan per###sti sinne kennojen väliin,, tietysti aikanaan hieman tihrunnut laatikon lisäkenno oli mukavasti öljynnyt pintaa johon kaikki tarttui kiinni kuin kärpäspaperiin..
Vanha kenno nousi aika nätisti pois, enemmän teetti hommia uuden takaisin asennus, alaletkun lähtö ja öljykierron liitosputki olivat aavistuksen pidemmät kuin vanhassa.
Nestekierron huuhtelua myötä ja vastavirtaan runsaasti ja kaikkee herkkuu tuli sieltä myös Reilusti..!

mutta nyt tyrkkää kabiiniin taas kunnolla sitä kuumaa,
Ja se niin sanottu kennon öljykierron pikaliitos tsydeemi aukesi aivan kivuttomasti, jopa hieman ihmettelin että kuinka tälläiseen kohteeseen kuin automaattivaihteiston öljykiertoon rakennetaan tälläinen liitin, itse jos kyseistä linjaa tekisin niin enpä olisi edes ajatellut tämän tyyppistä ratkaisua, mutta hienostihan tuo on kohta 20v kestänyt.
Noh,, tämä huoli hoidettu niin johan siellä tänään rupesi jokin laakeri kirkumaan nokalla, löysätään huomenna hihna ja tutkitaan rullat ja muut.
