Cherokee -89 nykii

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
MatoFako
Viestit: 1
Liittynyt: 12.11.2016. 8:44
Paikkakunta: Harjavalta

Cherokee -89 nykii

Viesti Kirjoittaja MatoFako » 12.11.2016. 10:43

Tervehdys,

Ongelmana on jeepin nykiminen noin 100km/h 2000rpm kohdilla.
Eli tasakaasulla ajaessa ja kierrosten ollessa noin 2000 ja siitä yli alkaa häiritsevä nykiminen/pätkiminen.
Muuten auto toimii mielestäni ihan normaalisti ja tehotkin tuntuu olevan tallella.
Edellinen omistaja vaihtanut pa-tankin, pumpun, suodattimen, IAC;n, TPS:n, tulpat, johdot, jakajankannen ja pyörijän sekä syylärin.
TPS:n arvot säädetty kohdilleen ja sytytysosat tarkistettu.
Olisko lambda viallaan vai joku muu, mikä?

Auto on -89 Cherokee 4.0 automaatilla.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Cherokee -89 nykii

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.11.2016. 10:41

Minkä väristä tulppaa mahtaa olla? Onko tasasen värisiä vai jotku tummempia ja jotku vaaleampia.

Päästömittaus kertois myös paljon että meneekö laihalle tai rikkaalle kierroksilla.. Usein joku imuvuoto niin menee laihalle tai sitten kierroksilla syttykatkoksia yms. niin menee rikkaalle..
kozel@ircnet

Markus_82
Viestit: 1
Liittynyt: 17.02.2018. 15:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Cherokee -89 nykii

Viesti Kirjoittaja Markus_82 » 17.02.2018. 16:03

Melkoisen vanha lanka, mutta pakko kysyä että saitko ongelman korjattua ja jos sait, niin miten?
Itse meinaan tappelen tasan tarkkaan saman ongelman kanssa tuon oman -90 Renixin kohdalla ja samat asiat käynyt läpi koneesta.

Markus

Tracker
Viestit: 127
Liittynyt: 03.04.2017. 13:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cherokee -89 nykii

Viesti Kirjoittaja Tracker » 04.03.2018. 13:36

Terve, yleisvastausta samankaltaiseen ongelmaan oli se, että aiemmin Fleetsiden 4.3 TPi.n kuljettajan penkin alla oleva polttoainesuodatin oli tukossa. Ongelma ilmeni tehovajauksena, tosin moottorin ylitehon takia sitä oli hankala havaita kuin jälkikäteen, sekä huonona käynnistyksenä lämpimällä moottorilla, sekä huonona polttoainetaloutena.

Suodatin oli Suomessa kallis, 35€, Yhdysvaltalaisena, mutta muuntokoodausten jälkeen muistaakseni Mahlen vastaava oli 16€ ja meno maistui jälleen. Bensaa kului yllättävästi vähemmän riittävällä polttoaineen saannilla. Vaihdoin turhaan tankin pumpun, mutta polttoainepumpun esisuodatin oli rikki ja roskat ruosteineen pääsivät tukkimaan pohjan alla sijainneen suodattimen ajoittaan kokonaan.

Toivottavasti oli apua, sillä melko samanlaisia ja samojen toimittajien osilla ainakin vanhemmat amerikkalaiset autot kulkivat (1988 Chevrolet Fleetside vs. 1989 Jeep Cherokee), jollei sitä iän ikuista GM vs. Mopar vääntöä huomioida tällä vuosituhannella, niin kannatta hakea harvemmin esiintyviä vikoja muidenkin autojen käyttäjäfoorumeilta. Tai voihan sitä aina viedä pajalle ja maksaa satasen tunti asentajan selaimenkäytöstä pahimmillaan?
Jeep on aito jeeppi.

Kirjoita vastaus