Grandi sumahti
Grandi sumahti
Moro
Meidän iso inkkari 2,7 CRDvsammui kesken normi maantieajon.
Sammumisen jälkeen käynnistyi normiajassa ja hörähti, mutta sammui samantien. (samoin tekee koko ajan)
Vikakoodeja oli railpaineesta ilmansaannista turbosta, ECM ja TCM.
Tiivistin PA- järjestelmän, korkeapainepumpun ja vaihdoin solenoidiventtiilin. Tarkistelin sulakkeet. En löytänyt ongelmaa.
Se jokä minua ihmetyttää on mittariston toiminta käynnistäessä. Tankki on täysi, mutta mittari näyttää lähes tyhjää ja moottoriöljynpainemittari näyttää kovaa painetta.
Rupeaa eväät loppumaan, eli AUTTAKAA!!
Meidän iso inkkari 2,7 CRDvsammui kesken normi maantieajon.
Sammumisen jälkeen käynnistyi normiajassa ja hörähti, mutta sammui samantien. (samoin tekee koko ajan)
Vikakoodeja oli railpaineesta ilmansaannista turbosta, ECM ja TCM.
Tiivistin PA- järjestelmän, korkeapainepumpun ja vaihdoin solenoidiventtiilin. Tarkistelin sulakkeet. En löytänyt ongelmaa.
Se jokä minua ihmetyttää on mittariston toiminta käynnistäessä. Tankki on täysi, mutta mittari näyttää lähes tyhjää ja moottoriöljynpainemittari näyttää kovaa painetta.
Rupeaa eväät loppumaan, eli AUTTAKAA!!
Re: Grandi sumahti
Mitäs vikakoodeja sieltä tulee? Millä luettu?
Mittaristo, ajonesto ( Tai käynnistyksen esto ettei jotku ala pilkkua viilaamaan ) sun muut kannattas lukea samalla.
Mittaristo, ajonesto ( Tai käynnistyksen esto ettei jotku ala pilkkua viilaamaan ) sun muut kannattas lukea samalla.
kozel@ircnet
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: Grandi sumahti
Mulla oli kerran wjssä sama ongelma tuon bensamittarin kanssa. Ei suostunut näyttään vikakoodejakaan avainkikalla eli yhteys tietokoneen ja mittariston välillä oli kateissa. Loppuviimeksi ongelma oli löysällä ollut liitin (siinä tietokoneen päällä oleva liitin).
Kun asiaa ensin kuuklailin niin törmäsin aika usein sellaiseen ongelmaan että ASD rele oli kaput ja teki kaiken näköistä käynnistyshäröä. Ei välttämättä mitään tekemistä sun ongelman kanssa mutta on yksi asia joka on helppo tarkistaa ja sulkea pois.
Kun asiaa ensin kuuklailin niin törmäsin aika usein sellaiseen ongelmaan että ASD rele oli kaput ja teki kaiken näköistä käynnistyshäröä. Ei välttämättä mitään tekemistä sun ongelman kanssa mutta on yksi asia joka on helppo tarkistaa ja sulkea pois.
Re: Grandi sumahti
koodit, joita tulee avaimenkääntökikalla ovat:
P0190 Fuel rail pressure sensor circuit malfunction
P0100 Mass air flow Malfunction
P2125 throttle position sensor,
P1608 A/D CONVERTER ERROR VOLTAGE FAILURE
Tarkistin myös suuttimien ohivuodot ja näytti tasaisesti tulevan kaikista.
Tankki mittari on käynnistyksen yhteydessä noussu jo 3/4 tankkiin, mutta ei vielä näytä oikeaa tulosta.
P0190 Fuel rail pressure sensor circuit malfunction
P0100 Mass air flow Malfunction
P2125 throttle position sensor,
P1608 A/D CONVERTER ERROR VOLTAGE FAILURE
Tarkistin myös suuttimien ohivuodot ja näytti tasaisesti tulevan kaikista.
Tankki mittari on käynnistyksen yhteydessä noussu jo 3/4 tankkiin, mutta ei vielä näytä oikeaa tulosta.
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: Grandi sumahti
kandee kuuklailla jenkkifoorumeita jos sieltä löytyis sopivaa mätsiä. Hyvin pikaisesti kuuklattuna tuo 1608 viittaa kompuutteri ongelmiin tahi sitten johonkin hankautuneeseen johtonippuun. Mutta aika monta eri variaatiota löytyy....Kompuutteri on sen verran kallis että kannattanee kaikki muut sulkea ensin pois
Re: Grandi sumahti
Vaikka vikakoodit on paljolti samat bensa- ja dieselvehkeiden välillä, niin jenkkifoorumeilta ei kannata paljon apuja pyytää dieselvehkeisiin. Käytännössä niille on tullut dieselit vasta WKII- mallin Grandiin, muissa Jeepeissä niitä sitten ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Näinollen myöskään apuja ei ole tiedossa..Ralusa2006 kirjoitti:kandee kuuklailla jenkkifoorumeita jos sieltä löytyis sopivaa mätsiä. Hyvin pikaisesti kuuklattuna tuo 1608 viittaa kompuutteri ongelmiin tahi sitten johonkin hankautuneeseen johtonippuun. Mutta aika monta eri variaatiota löytyy....Kompuutteri on sen verran kallis että kannattanee kaikki muut sulkea ensin pois
Kyllä nämä kotimaan, Australian, Saksan yms. foorumit on dieselvehkeille oikea paikka etsiä apuja.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: Grandi sumahti
No eipä näytä hirveästi tulleen apuja itse ongelmaan.
Vaikka diesel versiota ei jenkkilään ole juurikaan viety niin siitä huolimatta näkyy jenkkifoorumilla olevan lähemmäs 20 000 postausta kiisseliin liittyen. Ainakin itselle se on tarjonnut hyvän lähtökohdan lähteä etsimään vikakoodien perusteella josko jollakulla muulla on ollut samanlainen ongelma.
Pahoittelut aloittajalle topikin sotkemisesta.
Vaikka diesel versiota ei jenkkilään ole juurikaan viety niin siitä huolimatta näkyy jenkkifoorumilla olevan lähemmäs 20 000 postausta kiisseliin liittyen. Ainakin itselle se on tarjonnut hyvän lähtökohdan lähteä etsimään vikakoodien perusteella josko jollakulla muulla on ollut samanlainen ongelma.
Pahoittelut aloittajalle topikin sotkemisesta.
Re: Grandi sumahti
No vika ei ole löytynyt ja korkeapainepumppu tuli sitten vaihdettua, eli olisi tiivistetty korkeapainepumppu myytävänä sopuhintaan 300€/tarjous(toimivuustakkuulla).
Seuraavana pohdinta listalla on ECU, ja onko kenelläkään kokemusta ECU:n vikatilasta, kuinka käyttäytyy ja onko korjattavissa.
Seuraavana pohdinta listalla on ECU, ja onko kenelläkään kokemusta ECU:n vikatilasta, kuinka käyttäytyy ja onko korjattavissa.
Re: Grandi sumahti
Onko foorumilla tietoa, kuinka virtalukon pohjan rikkuminen oireilisi. Jostain luin että WK grandissa olisi virtalukon pohjassa ollut ongelmia ja ne olisi näkyneet mittariston toiminnassa.
Minulla mittaristo ilmoittelee PA ja öljynpaineissa mitä sattuu, kun avain on III-asennossa.
Minulla mittaristo ilmoittelee PA ja öljynpaineissa mitä sattuu, kun avain on III-asennossa.
Re: Grandi sumahti
Aiheuttaa käynnistymättömyyttä tai myös starttaamattomuutta (eli ekassa starttaa, muttei käynnisty, tokassa ei edes starttaa), sähköikkunoiden lakkoilua tai toimintaa väärään aikaan, outoja vikakoodeja ja outoja laitteiden toimimattomuuksia tai toimimisia...
Pohjaa hyllyssä, samoinkuin sitä virtalukon tyyppivian osaa, avainpesän ja pohjan välisen käyttöakseli murtuu, sitä varten on uutta käyttöakselia, molemmat löytyy nettikaupasta...
Pohjaa hyllyssä, samoinkuin sitä virtalukon tyyppivian osaa, avainpesän ja pohjan välisen käyttöakseli murtuu, sitä varten on uutta käyttöakselia, molemmat löytyy nettikaupasta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grandi sumahti
Grandi käypi jälleen ja syy oli ECU.
ECU oli epäilyksen kohde heti alussa, mutta tuli kuitenkin kokeiltua kaikkea muuta mahdollista.
Merkkikorjaamo teki sen mihin pystyi, kun halusin OBD-luennan, niin isain ison laskun ja oletuksen vikakohteesta ja kaiken kruunasi ylimielinen suhtautuminen.
Eri foorumien kautta syylliseksi tuli ECU ja ostin briteistä avaimen, lukkopesän, käynnistyksen eston ja ECU:n. Emmeet paikoilleen ja käynnistämään. Ei lähteny, niin tutkinnan jälkeen oli merkkihuolto unohtanu nokka-akselin töpselin irti ja kolmos suuttimen liitin oli höpöllään. Sitten kävikin ihan nätisti.
Aino ropsi oli se, että turvatyynyn ja vyön valo paloi ja tankin anturi oli ilmeisesti rikki.
Huomioitavaa oli se, että merkkihuollon vianluku ei saannu parempaa infoa ulos, kuin auton mittaristo. Samat vikakoodit kummastakin pihalle. Eli auton oma diagnostiikka on kai aikas hyvä.
Kahtellaan eteenpäin ja raportoin lisäongelmista
Olikohan airbagin ja turvavyön valo ite hoidettavissa, vai vaatiiko taas merkkihuoltamon ylevää palvelua??
ECU oli epäilyksen kohde heti alussa, mutta tuli kuitenkin kokeiltua kaikkea muuta mahdollista.
Merkkikorjaamo teki sen mihin pystyi, kun halusin OBD-luennan, niin isain ison laskun ja oletuksen vikakohteesta ja kaiken kruunasi ylimielinen suhtautuminen.
Eri foorumien kautta syylliseksi tuli ECU ja ostin briteistä avaimen, lukkopesän, käynnistyksen eston ja ECU:n. Emmeet paikoilleen ja käynnistämään. Ei lähteny, niin tutkinnan jälkeen oli merkkihuolto unohtanu nokka-akselin töpselin irti ja kolmos suuttimen liitin oli höpöllään. Sitten kävikin ihan nätisti.
Aino ropsi oli se, että turvatyynyn ja vyön valo paloi ja tankin anturi oli ilmeisesti rikki.
Huomioitavaa oli se, että merkkihuollon vianluku ei saannu parempaa infoa ulos, kuin auton mittaristo. Samat vikakoodit kummastakin pihalle. Eli auton oma diagnostiikka on kai aikas hyvä.
Kahtellaan eteenpäin ja raportoin lisäongelmista
Olikohan airbagin ja turvavyön valo ite hoidettavissa, vai vaatiiko taas merkkihuoltamon ylevää palvelua??
Re: Grandi sumahti
Vielä air bagin merkkivalo palaa, eli onko jossain joku liitin irti? en tiedä ja olisiko vinkkiä mistä tarkistella.
Polttoaine mittarin toimimattomuus läytyi, kun vaihdoin takajarru palat ja siellä oli liitin V...u revittynä kiinnikkeestään ja auki.
t Mess
Polttoaine mittarin toimimattomuus läytyi, kun vaihdoin takajarru palat ja siellä oli liitin V...u revittynä kiinnikkeestään ja auki.
t Mess
Re: Grandi sumahti
Yllättikö tuo jotenkin? Ainakin autokeskusksessa tuntui olevan pelkästään osaamattomia, kusipäisiä tumpeloita oman kokemuksen mukaan..Messier kirjoitti:Merkkikorjaamo teki sen mihin pystyi, kun halusin OBD-luennan, niin isain ison laskun ja oletuksen vikakohteesta ja kaiken kruunasi ylimielinen suhtautuminen.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: Grandi sumahti
Minkä ikäinen tää oli ja olikos tähän voimassa se recall liittyen noihin airbag antureihin? Tästä on ollut täällä juttua joten haulla löytynee.Messier kirjoitti:Vielä air bagin merkkivalo palaa, eli onko jossain joku liitin irti? en tiedä ja olisiko vinkkiä mistä tarkistella.
Polttoaine mittarin toimimattomuus läytyi, kun vaihdoin takajarru palat ja siellä oli liitin V...u revittynä kiinnikkeestään ja auki.
t Mess
Itellä rupes kanssa airbagi valo palamaan, kuittautin sen testerillä ei merkkiliikkeessä, nyt palaa taas ja odottanut yli vuoden että saavat merkkiliikkeeseen osat tilattua ja ottavat yhteyttä....
Re: Grandi sumahti
Recall tuli tehtyä reilu vuosi sitten ja sen jälkeen alko valo vilkkua aika ajoin. Kävin kysymässä asiaa autokeskuksessa, etää kuuluuko asiaan. Vastaus oli, että ei osoiteta sormella heitä syylliseksi, vaan se tulee tarkistaa heillä ja.sitten katsotaa mikä syy. Tämän hienon vastauksen jälkeen annoin vilkkua.
Nyt on todennäköisesti jokin liitin irti.
Nyt on todennäköisesti jokin liitin irti.