3.1 TD öljynsuodatin
3.1 TD öljynsuodatin
Vaihdoin juuri öljyt ja suodattimen jeeppiini. Tai siis uudet öljyt on vielä laittamatta. Rupesin miettimään , ett'ä laitoinkohan suodatin pahvipatruunan oikeinpäin. Suodattimen mukana tuli 2 o-rengastiivistettä, mutta en kyllä tarvinnut kuin sen ison , joka tulee muovisen suodatinkotelon tiivisteuraan. Pystyyköhän suodattimen laittamaan väärin päin ja olisiko pikku tiiviste pitänyt laittaa jonnekin? Olen monta kertaa ennenkin vaihtanut tuon suodattimen, mutta nyt tuli ekaa kertaa mieleen virheasennuksen mahdollisuus.
Re: 3.1 TD öljynsuodatin
Mikähän suodatin sulla on, mun myymissä tulee vain yksi o-rengas ja suodatin sopii kumminpäin vaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 3.1 TD öljynsuodatin
tuo on JapanParts -merkkinen suodatin , numero 1118500300.
Re: 3.1 TD öljynsuodatin
Terve, yleensä toimitetaan vain isompi suodatinkannen O-rengastiiviste öljynsuodattimen mukana.
Se pienempi O-rengastiiviste taas tulee, siis ainakin 2.0 Crd Bemarin tapauksessa, jossa on samanlainen rakenne kuin kuvauksessa, siihen suodattimen pidikkeen rungon päässä olevaan tiivisteuraan.
Pienemmän O-rengastiivisteen tehtävänä on pitää öljyt suodatinkotelossa ja näin välttää pidemmän seisonnan jälkeinen "öljytön käynnistys", joka kuulostaa korvaan vahingolliselta. Sekin tiiviste on siis syytä vaihtaa aika-ajoin, jotta öljyt pysyvät pystyyn asennetussa öljysuodattimen kotelossa alkuperäisellä tavalla.
Se pienempi O-rengastiiviste taas tulee, siis ainakin 2.0 Crd Bemarin tapauksessa, jossa on samanlainen rakenne kuin kuvauksessa, siihen suodattimen pidikkeen rungon päässä olevaan tiivisteuraan.
Pienemmän O-rengastiivisteen tehtävänä on pitää öljyt suodatinkotelossa ja näin välttää pidemmän seisonnan jälkeinen "öljytön käynnistys", joka kuulostaa korvaan vahingolliselta. Sekin tiiviste on siis syytä vaihtaa aika-ajoin, jotta öljyt pysyvät pystyyn asennetussa öljysuodattimen kotelossa alkuperäisellä tavalla.
Jeep on aito jeeppi.