Tervehdys,
Onko jollain kokemusta VM Motorin dieselin vapaavirtausvaimentamisesta pakoputken osalta?
Vaihdettiin kesällä pojan 2.0 Commonrail TD Bemariin takapöntön paikalle Motonetin kuudenkympin rosterivaimennin ja eron huomasi heti koeajon alussa. Vääntö löytyi heti pintakaasulla ja isommilla kierroksilla konetta vedättäessä. Aiemmin tumppasi tukkoisella takapöntöllä ja muutos oli merkittävä. Äänet eivät juurikaan muuttuneet, kun etuvaimennin oli alkuperäinen. Kulutus putosi puolisen litraa pidemmällä aikavälillä, eli 4.5 litraa naftaa satasella.
Mites tuo turbojeeppi toimisi, jos asentaisi ison vaimentimen tilalle jonkin läpivirtausvaimentimen? Jeep XJ.ssä on ainoastaan yksi pitkä vaimennin, joten melua voi syntyä liikaa, mutta onko toiveita moottorin optimoinnista vanhaan 400 kiloa ajetulle koneelle huomioiden karstan määrän vaimentimessa. Vastapainetta turbo ei kuulemma tarvitse ja liene kyseessä muuttuvasiipinen turbo, joten alakierrosten väännönkin pitäisi toimia normaalisti?
Mitään suoraputkisen kasin äänimaailmaa en etsi, mutta parempi polttoainetalous voisi palauttaa investoinnin tarvikevaimentimeen tulevaisuudessa? Väännöllähän tuolla ajellaan, sillä neljälitraisessa bensakutosessa on samat väännöt ja se riittää mainiosti kevyelle XJ.lle.
TD.n suorituskyky pakovastusta alentamalla
TD.n suorituskyky pakovastusta alentamalla
Jeep on aito jeeppi.
Re: TD.n suorituskyky pakovastusta alentamalla
Ei oo muuttuvasiipinen turbo 2.5TD:ssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1