XJ 2.5 TD egr-venttiilin huolto,
Lähetetty: 10.03.2018. 1:14
Terve, tässä pohdiskelin Cherokeen kasvanutta kulutusta näin sydäntalven pakkasilla. Voisiko 1999 2.5 TD.n egr olla huoltokunnossa, tai mahtaako sitä edes löytyä koko autosta, kun ei ole vielä vastaan tullut?
Lumettomaan aikaan, myös takavedolla, tosin sutimatta Jeeppini on tyytynyt nurkka-ajossa n. 8,5 l/100 km, kun nykyisin kulutus (-5-25C) pyörii yhdentoista litran hujakoilla. Onkohan tilanne normaalia vaihtelua vanhan mallisissa dieseleissä, vai pitäisikö huoltaa? Äskettäin katsastuksessa savut olivat 1,5- kun vuosi sitten vastaava arvo oli 1.0 yksikköä. Autolla on ajettu yli 390 th. Tiedustelinkin asiaa katsastajalta, joka sanoi myös päästömittareissa olevan aika lailla heittoa keskenään (30%?).
Egr-venttiili kiinnostaisi siis tarkastaa, kun vanhoissa 6,2 litraisissa Detroit-dieseleissä GM.n autoissa egr.n vikaantuminen vanhemmiten oli enempi sääntö kuin poikkeus.
Lumettomaan aikaan, myös takavedolla, tosin sutimatta Jeeppini on tyytynyt nurkka-ajossa n. 8,5 l/100 km, kun nykyisin kulutus (-5-25C) pyörii yhdentoista litran hujakoilla. Onkohan tilanne normaalia vaihtelua vanhan mallisissa dieseleissä, vai pitäisikö huoltaa? Äskettäin katsastuksessa savut olivat 1,5- kun vuosi sitten vastaava arvo oli 1.0 yksikköä. Autolla on ajettu yli 390 th. Tiedustelinkin asiaa katsastajalta, joka sanoi myös päästömittareissa olevan aika lailla heittoa keskenään (30%?).
Egr-venttiili kiinnostaisi siis tarkastaa, kun vanhoissa 6,2 litraisissa Detroit-dieseleissä GM.n autoissa egr.n vikaantuminen vanhemmiten oli enempi sääntö kuin poikkeus.