Sivu 1/1

CRD

Lähetetty: 21.04.2008. 22:55
Kirjoittaja Hunter
Mulla kun on jeeppi crd-koneella niin kyselen sellaista asiaa että: kun kylmänä koneen hehkuttaa ja käynnistää niin käy ensimmäiset 10 sekuntia kehnosti hörsköttämällä ja savuttaakin riisseli-savua mutta jos esilämmittää
hetken 10 min webastolla tai verkkovirralla niin lähtee käymään heti nätisti ilman savutusta+hörsköttämistä.
Itse epäilin että olisi yks hehku pimiänä ja vein yhteen puljuun tutkittavaksi ja siellä sanoivat että hehkut on ok kun olivat tutkineet .
Mikäpä sen sitten aiheuttaisi :?: Vieläkin epäilen hehkuja. Muuten pelaa crd vallan mainiosti ja kilsoja on pian 100tkm.

Lähetetty: 22.04.2008. 8:49
Kirjoittaja JAMANT
Tarkastivatko varmasti kaikki hehkut?? Hehkuvikaa epäilisin myös!!

Lähetetty: 22.04.2008. 12:35
Kirjoittaja hentpe
Samaa mieltä asiasta. Tulpan vastus voi mitattaessa olla vielä sinne päin mutta kun kokeilee irto hehkua ulkoisella virta lähteellä, niin ei lämpene kunnolla tai aivan sairaan hitaasti. Hehkujen uusiminen ei mielestäni ole hukkaan heitettyä rahaa jos mittarissa on yli 100tkm.

no joo

Lähetetty: 22.04.2008. 23:19
Kirjoittaja Hunter
Kiitosta vaan, itsekkin olen hehkuvian kannalla vahvasti . Pulju joka hehkut ainakin muka tutki ,sanoi että varmaankin ruiskutuspuolen vika. Pitääpä tutkituttaa uudelleen ja eri paikassa tai sitten vaan suosista vaihtaa kaikki hehkut -eri paikassa. Samassa kun hehkuvikaa tutkittiin niin vaihtoivat nokkaremmen kiristäjineen ja aikaa kului 12h .. aika paljon mielestäni ja laskukin oli runsas :evil: suullisesti sanoi kaveri että 3h homma ja sitten joku kesämies tai mikälie oli auto ruuvannut tosiaankin 12h, nooh rahaahan se vaan.

Lähetetty: 23.04.2008. 9:26
Kirjoittaja JAMANT
Oletkos oikeasti tutustunut sen jakopään rakenteeseen?? Ei ole maailman yksinkertaisin tehtävä. Varmasti kestää tehdä yli kome tuntia, jos sen tekee kunnolla ja vaihtaen kaikki osat. Ei ole vain etukäteen tiennyt, mistä puhuu!!

crd remmenvaihto

Lähetetty: 24.04.2008. 22:49
Kirjoittaja Hunter
Niin jakoremmen vaihdolle sanoi kirja 2h ja asentaja joka ei hommaa tehnyt sanoi että tohon 2h joutuu 1h lisätä ja 3h.ssa homman tekee.Kait tämä tiesi mistä puhui mutta eri heebo sen teki 12 tunnissa johon sisältyi hehkujen tarkistus..jos tarkisti-miten tarkisti.

Hehkut taas tarkistettu.

Lähetetty: 23.10.2008. 18:31
Kirjoittaja Hunter
No niin Bosch ketjuun kuuluva autokorjaamo tarkisti CRD-jeepistäni hehkut ja vikakoodit ja kaikki oli Ok. Eli vikaa ei löytynyt. Kylmäkäynnistys ongelmat ovat entisellään. Täytynee nähtävästi mennä jonnekkin mittauttamaan ruiskutuspaineet, josko jokin suutin vuotaa? Vai voisiko jokin ilmavuoto aiheuttaa edellämainitut oireet?

Lähetetty: 24.10.2008. 20:40
Kirjoittaja hentpe
Jamant korjatkoon, jos ajatus karkaa väärään suuntaan.............tuli vaan mieleen, että jos hehkut on kunnossa ja oireet on kuin hehku viassa niin mikä niitä ohjaa??

Eli jos lämmität konetta 10min niin ei ongelmaa. Yleensä 10min lämmitys ei juurikaan vielä muuta moottorin lämpötilaa niin, että sillä olisi noin paljoa vaikutusta esim. vialliseen suuttimeen. Ja kun kyseessä on vielä common rail kone niin viallinen suutin kyllä oireilee läpi kierrosalueen. Toisaalta moottorin lämpötila tunnistin saattaa muuttaa jo jotain asetusta tuon ajan jälkeen. Pitäisi päästä PCM:n (ECU:n) sisään tutkimaan millaista signaalia lämpötila tunnistin antaa ja verrata sitä todelliseen lämpötilaan. Jos anturi väittää lämpötilan olevan jotain ihan muuta kuin todellisuus, voi hehkutus aika olla väärä tai sitä ei tapahdu lainkaan. Väärä lämpötila signaali vaikuttaa myös ruiskutus aikaan ja ennakkoon mikä saattaa aiheuttaa myös kuvaamasi käynti ongelman.

Mainitsit mahdollisesti ilma viasta. Jos polttoaineeseen pääsee ilmaa on yleisin oire pitkä käynnistysaika seisomisen jälkeen. Tähän ei esilämmityksellä ole mitään vaikutusta.

Joskus aikanaan vanhempi TD Transitti kaasutteli itsekseen kun ko. anturi oireili. Anturin PCM:lle välittämä signaali väitti nesteen lämpötilan olevan miinuksen puolella kun todellisuus oli 60 astetta plussan puolella.

Re: Hehkut taas tarkistettu.

Lähetetty: 24.10.2008. 20:45
Kirjoittaja hentpe
Hunter kirjoitti:No niin Bosch ketjuun kuuluva autokorjaamo tarkisti CRD-jeepistäni hehkut ja vikakoodit ja kaikki oli Ok. Eli vikaa ei löytynyt. Kylmäkäynnistys ongelmat ovat entisellään. Täytynee nähtävästi mennä jonnekkin mittauttamaan ruiskutuspaineet, josko jokin suutin vuotaa? Vai voisiko jokin ilmavuoto aiheuttaa edellämainitut oireet?
Common railin ruiskutuspaineita voi olla vähän paha mitata. Joutokäynnillä luokaa 200-400bar ja maksimissaan luokkaa 1400bar. Mömmönreilin suutinvikoja tutkitaan yleensä mittaamalla paluuvirtoja. Näiden pitäisi olla alle 20% sisällä toisistaan määrä ajan sisällä mitattuna.

Hehkut yms.

Lähetetty: 26.10.2008. 12:14
Kirjoittaja Hunter
Niin tuskin ovat tuollakaan korjaamolla irtohehkuina hehkuja kokeilleet.
Siellä tämä vanhin huoltomies puhui ilmavuodosta ja paluupaineiden mittauksista joita kehotti jossain diesel-huollossa teettämään. En tiedä pitääkö vaan tilata uudet hehkut ja ne suosista vaihdattaa. Mitähän mahtavat maksaa? Viimmeisen tutkimuksen tehnyt pulju lupasi asian selvittää mutta asia jäi auki. Kun tilasin ajan korjaamolle niin kehotin tilaamaan uudet hehkut jotka olis olleet Bosch Duratermit jos niitä jeeppiin saa ja vaihtamaan ne joka tapauksessa mutta niin ei nyt kumminkaan tehty. Muutenkin suhtautuminen oli koko asiaan jotenkin
ei kiinnostava kun automerkki oli heille tuntemattomampi eli Jeep. Saakohan tähän niitä duraterm hehkuja? Sekin kun jäi epäselväksi.

Duraterm hehkut

Lähetetty: 27.10.2008. 14:03
Kirjoittaja Hunter
Bosch maahantuojalle soitin ja Crd -jeeppiin saa duraterm hehkuja.

Hehkut vaihdettu

Lähetetty: 27.12.2008. 12:58
Kirjoittaja Hunter
Nyt on hehkut vaihdettu uusiin duraterm hehkuihin. Eipä poistunut epätasainen käynti kylmäkäynnistyksessä. Ompa ainakin tuo hehkuvika pois-suljettu...kaiketi.