Nykii ja rytkyttää
Nykii ja rytkyttää
Mikä Jeeppiä vaivaa, kun välillä alkaa rytkyttää ja nykiä ajaessa? Alkuun teki vain silloin tällöin ja hetkellisesti, mutta nyt yhtenään. Mitä lämpimämpi keli niin sitä varmemmin rykii. Välillä huomaa kun ilmastointi menee päälle niin pikkasen nyppäsee. Välillä taas alkaa nykiä kun kiihdyttää ja loota vaihtaa kolmoselle, ja rykiminen alkaa kun menee neloselle. Loppuu kun antaa rullata ja sitten varovasti lisää kaasua. Ylämäessa kanssa nykii. Yleensä aina kun moottoria kuormittaa niin alkaa oireilla. Välillä myös tyhjäkäynnillä huomaa kun pätkii.
Vaihdettu tulpat, jakajan kansi sekä pyörijä, ilman- sekä polttoaineen suodatin, pakosarjan vuoto korjattu, seuraavaksi kokeillaan tulpanjohtojen vaihtoa. Tuntuis kuitenkin että olisi anturivika, mutta mikä niistä?
Vaihdettu tulpat, jakajan kansi sekä pyörijä, ilman- sekä polttoaineen suodatin, pakosarjan vuoto korjattu, seuraavaksi kokeillaan tulpanjohtojen vaihtoa. Tuntuis kuitenkin että olisi anturivika, mutta mikä niistä?
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Ei löydy vikaa, ei ota johdot kiinni, kaikki anturit mitattu ja tarkastettu moneen kertaan. Lambdan lämmitysvastus tosin on pimeenä, mutta se tuskin on ongelman ydin koska nykimistä esiintyy useimmiten kun ulkolämpötila on reilusti lämpimän puolelle (yli 20 astetta).
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 23.04.2008. 22:25
- Paikkakunta: nastola
Bensafiltterin vaihdoin, se oli varmaan alkuperäinen osa kun sellaista ruskeaa lientä tuli sieltä. Mutta ei vaikuttanut mitään. Polttoainepaineet voisikin tarkistaa, jos vaikka tuossa paikallisella Jeeppi-edustajalla olis laitteet siihen.
Voiko tuosta kärrystä lukea vikakoodeja jonkun valon kautta, vaiko onko ainoa vaihtoehto kytkeä testeri kiinni?
Voiko tuosta kärrystä lukea vikakoodeja jonkun valon kautta, vaiko onko ainoa vaihtoehto kytkeä testeri kiinni?
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Ei voi, kun noin vanhassa ei ole vikadiagnostiikkaa, vain dataa pystyy lukemaan testerillä!!!4x4_76 kirjoitti:
Voiko tuosta kärrystä lukea vikakoodeja jonkun valon kautta, vaiko onko ainoa vaihtoehto kytkeä testeri kiinni?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Puolavikaa epäilin tuossa myös, mikä on mulla sisällä korjaamolla(kanssa -90 XJ), mutta ei ole, kun ei muu auttanut, täytyi tilata uusi tietokone ja kokeilla sillä, ilmeisesti vanha on rikki!! Katsotaan kunhan se uusi tietsikka tulee (toi on manuaalilla, ja siinä on eri tietokone kuin automaattivaihteisessa, sellaisen tietsikoita oliskin ollu)!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tulpan johdot oli sekundaa mitkä ostin, hajos ku laitto paikalleen. Ei kannata Motonetistä ostaa niitä.
Vaihdoin sen happi-anturin torstaina, ja läksin töistä. Kilometrin ajoa, ja taas alkoi rökeltää, äänet oli tyhjäkäynnillä kuin kuplassa. Seuraavana aamunan toimi taas ihan hyvin. Taas kun töistä läksin niin sama vika. No, ajattelin että käydään korjaamolla tekemässä päästömittaus et jos se kertois jotain. Auto sisään ja huomasin et nyt käy taas ihan nätisti, ja katsastukseen kelpaava lappukin tuli. Huoltomies sitten sanoi että lambda on korkeella, saattaa olla anturissa vika. Sanoin että siel on uus. Kysyi että oliko akkukaapeli irti sen jälkeen, se kai vaikuttaa jotenkin siihen. Kokeiltiin, eikä vaikutusta. Paitsi että auto toimi &%¤%&( hyvin sen jälkeen! Ja seuraavana päivänäkin vaikka olosuhteet oli juuri sellaiset missä se temppuilee. Sunnuntaina sitten alkoi taas renaamaan.
Bensapaineet on vielä mittaamatta, epäilin jo bensapumppua kun ei tuo ulkolämpötila oikeastaan muuhun vaikuta kuin tankkiin ja sitä kautta pumppuun.
Vaikka saattaa se olla tuo puolakin.
Ai niin, leima tuli kehujen kans
Vaihdoin sen happi-anturin torstaina, ja läksin töistä. Kilometrin ajoa, ja taas alkoi rökeltää, äänet oli tyhjäkäynnillä kuin kuplassa. Seuraavana aamunan toimi taas ihan hyvin. Taas kun töistä läksin niin sama vika. No, ajattelin että käydään korjaamolla tekemässä päästömittaus et jos se kertois jotain. Auto sisään ja huomasin et nyt käy taas ihan nätisti, ja katsastukseen kelpaava lappukin tuli. Huoltomies sitten sanoi että lambda on korkeella, saattaa olla anturissa vika. Sanoin että siel on uus. Kysyi että oliko akkukaapeli irti sen jälkeen, se kai vaikuttaa jotenkin siihen. Kokeiltiin, eikä vaikutusta. Paitsi että auto toimi &%¤%&( hyvin sen jälkeen! Ja seuraavana päivänäkin vaikka olosuhteet oli juuri sellaiset missä se temppuilee. Sunnuntaina sitten alkoi taas renaamaan.
Bensapaineet on vielä mittaamatta, epäilin jo bensapumppua kun ei tuo ulkolämpötila oikeastaan muuhun vaikuta kuin tankkiin ja sitä kautta pumppuun.
Vaikka saattaa se olla tuo puolakin.
Ai niin, leima tuli kehujen kans

Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Siis -88 XJ:ssä EI ole vikamuistia ollenkaan!!!! Kun ei ole itsediagnostiikkaakaan!!! Ota vaikka sata kertaa akkukenkä irti, se ei unohda, kun ei ole muistiakaan!!!!4x4_76 kirjoitti:ECM:ssähän on se KAM muisti, joka nollaa vikakoodin kun sitä ei ole esiintynyt tietyn käynnistys määrän aikana. Nollautuuko vikakoodi kun akunkengän käyttää irti?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Taisikin olla se testeriosio tossa manuskassa mistä ton KAMmin löysin. No, silmät ristissä ku illalla lueskelee ni ei kaikkea huomaa.
Tuli mieleen että sillon ku se viime viikolla toimi hyvin, niin tankki oli täytetty. Sitte ku ajo vajaan sata kilsaa niin alkoi renata. Josko sitä ajais vian päälle ja ottaa tankin täyteen...
Tuli mieleen että sillon ku se viime viikolla toimi hyvin, niin tankki oli täytetty. Sitte ku ajo vajaan sata kilsaa niin alkoi renata. Josko sitä ajais vian päälle ja ottaa tankin täyteen...
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
4x4_76: ei se auttanutkaan kuin hetkeksi, mistä sulle soitin, jatkoi rykimistä!!!
Loppupeleissä palasin takaisin perusasioihin (jotka pitäis näköjään tarkistaa joka kerta
, eikä vaan luottaa että asiakas osaa laittaa osia autoonsa oikein
)!!! Jos asiakas osais laittaa edes pyörijän oikein paikoilleen, niin auto toimisi!!!! Pitäis aina tarkistaa asiakkaan jäljiltä kaikki, tai ei myy asiakkaalle osia itse asennettavaksi!!!! Että korpeaa, olis tonkin voinu tarkistaa heti!!!!
Loppupeleissä palasin takaisin perusasioihin (jotka pitäis näköjään tarkistaa joka kerta




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Nyt taidetaan olla jäljillä! Puhelimessa kun sanoit että suutin saattaa olla sökö, niin irrotin jokaisesta suuttimen liittimestä sen metallijousen, ja kävin ajamassa sen verran että vika oli päällä. Sitten tien sivuun ja irrottelin vuorollaan jokaisen liittimen, ja vitos pytyn liittimen irrottelulla ei ollut vaikutusta käyntiin. Tarkistin ennen ajoa jokaisen suuttimen kelan vastuksen, ja se oli 16 ohmia.
Ajatelin piruuttani mitata puristukset, mutta ei se mittari käynyt kun siinä on kierrettä noin 15mm, ja kannessa tulpan kierre alkaa saman mittaisesta syvennyksessä. Moottori oli seissyt vartin, kun laitoin sen käyntiin, ja kävin niin tasaiseen. Nostin kierroksia kahden tonnin paikkeille, sellaisia nopeita painalluksia, ja huomasin että kone alkoi ensin väristä hieman, ja pian oli vitonen taas poissa pelistä.
Kippasin tankkiin STP:n injector cleaneriä, liekkö siitä mitään apua. Tänään ajoin kaupunkiin (25km), ei vaikutusta, koko ajan kävin huonosti. Ajoin työpaikalle ja mittasin vitos pytyn kelan, edelleen 16 ohmia. Irrotin vielä kolmosen liittimen ja varmistin että vika on vitosessa. Sitten vaihdoin vielä nelosen ja vitosen tulpan johdot päittäin (tämä oli tehty aikasemminkin ilman vaikutusta), mutta en huomannut että suuttimen johto oli irti. No, se paikalleen ja kas, kone kehräsi kuin kissa!
Kotiin ajaessa toimi kuin pitikin, pientä nykimistä tuntui silloin kun ilmastoinnin kompura kytkeytyi. Vasta sitten kun 80 alue vaihtui sataseen ja tein kunnon kiihdytyksen, alkoi kone rykiä oikein kunnolla, mutta vajaan kilometrin jälkeen toimi taas hyvin.
Pitää nuo tulpan johdotkin vaihtaa, mutta taitaa vika olla suuttimessa.
Ajatelin piruuttani mitata puristukset, mutta ei se mittari käynyt kun siinä on kierrettä noin 15mm, ja kannessa tulpan kierre alkaa saman mittaisesta syvennyksessä. Moottori oli seissyt vartin, kun laitoin sen käyntiin, ja kävin niin tasaiseen. Nostin kierroksia kahden tonnin paikkeille, sellaisia nopeita painalluksia, ja huomasin että kone alkoi ensin väristä hieman, ja pian oli vitonen taas poissa pelistä.
Kippasin tankkiin STP:n injector cleaneriä, liekkö siitä mitään apua. Tänään ajoin kaupunkiin (25km), ei vaikutusta, koko ajan kävin huonosti. Ajoin työpaikalle ja mittasin vitos pytyn kelan, edelleen 16 ohmia. Irrotin vielä kolmosen liittimen ja varmistin että vika on vitosessa. Sitten vaihdoin vielä nelosen ja vitosen tulpan johdot päittäin (tämä oli tehty aikasemminkin ilman vaikutusta), mutta en huomannut että suuttimen johto oli irti. No, se paikalleen ja kas, kone kehräsi kuin kissa!
Kotiin ajaessa toimi kuin pitikin, pientä nykimistä tuntui silloin kun ilmastoinnin kompura kytkeytyi. Vasta sitten kun 80 alue vaihtui sataseen ja tein kunnon kiihdytyksen, alkoi kone rykiä oikein kunnolla, mutta vajaan kilometrin jälkeen toimi taas hyvin.
Pitää nuo tulpan johdotkin vaihtaa, mutta taitaa vika olla suuttimessa.
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac