KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Lähetetty: 25.05.2020. 9:41
fjdc:n topicit luettu ja ihan vastaavaan ongelmaan en törmännyt eli:
Härveli toimii muuten ihan nätisti. Lähtee kylmänä käyntiin, veto on tallella, kulutus sitä normaalia 9.5l/100km, ei nyi muuten eikä sammu vaikka miten vedättää mutta..
Lähes säännönmukaisesti muutaman tunnin sisällä tapahtuneen ajon jäljiltä uudelleen liikkeelle lähdettäessä kone sakkaa noin 3-4 km ajon jälkeen. Tästä pääsee ohi kun osaa varautua ja runttaa kunnolla syöttöä heti kun nykäsee. Harjaantumattomat saavat auton sammumaan.. Ja tästähän ei pääse sitten liikkeelle kuin starttipilotilla koska suodatinjalan käsipumppu + kaikki mahdolliset liitokset on -tiivistetty lopullisesti-. Kun sakkaus on ohitettu / potkaistu kone käyntiin starttipilotilla niin sen jälkeen kone toimii taas ihan normaalisti.
Jo tehtyä: Sakkakupista laskettu suodatin tyhjäksi veden varalta ja mitattu suuttimilta paluupuolen polttoainemäärät jotka kaikissa suuttimissa puolen sentin tarkkuudella samat. Kokeiltu liikkeelle lähtöä näilläkin lämpimillä sekä letkulämmittimen avulla että kylmiltään.. Uusi p-a suodatin tilattu mutta kiinnostaisi muutenkin onko jotain mihin voisi vielä perehtyä? Vika alkoi niin, että sakkasi ensin kuukauden aikana pariin otteeseen mutta nyt käytännössä poikkeuksetta tuommoisen muutaman tunnin seisottamisen jälkeen.
Todella outoa että joku polttoainelinjan ilmavuoto oireilisi noin säännönmukaisesti muttei kuitenkaan loogisesti. Diesel ei haise eikä kj tiputa mitään alleenkaan.. Vikakoodeja en ole avainkikalla onnistunut saamaan koskaan joten sieltä en ole nyt tähän hätään päässyt ronkkimaan mutta eiköhän tuo jostain rail -paineista itke kun ilmaa pääsee linjastoon sen verran ettei ilman eetteriä saa enää käyntiin..
Kuulostaako edes etäisesti tutulta?
-Kiitokset-
-Mika
Härveli toimii muuten ihan nätisti. Lähtee kylmänä käyntiin, veto on tallella, kulutus sitä normaalia 9.5l/100km, ei nyi muuten eikä sammu vaikka miten vedättää mutta..
Lähes säännönmukaisesti muutaman tunnin sisällä tapahtuneen ajon jäljiltä uudelleen liikkeelle lähdettäessä kone sakkaa noin 3-4 km ajon jälkeen. Tästä pääsee ohi kun osaa varautua ja runttaa kunnolla syöttöä heti kun nykäsee. Harjaantumattomat saavat auton sammumaan.. Ja tästähän ei pääse sitten liikkeelle kuin starttipilotilla koska suodatinjalan käsipumppu + kaikki mahdolliset liitokset on -tiivistetty lopullisesti-. Kun sakkaus on ohitettu / potkaistu kone käyntiin starttipilotilla niin sen jälkeen kone toimii taas ihan normaalisti.
Jo tehtyä: Sakkakupista laskettu suodatin tyhjäksi veden varalta ja mitattu suuttimilta paluupuolen polttoainemäärät jotka kaikissa suuttimissa puolen sentin tarkkuudella samat. Kokeiltu liikkeelle lähtöä näilläkin lämpimillä sekä letkulämmittimen avulla että kylmiltään.. Uusi p-a suodatin tilattu mutta kiinnostaisi muutenkin onko jotain mihin voisi vielä perehtyä? Vika alkoi niin, että sakkasi ensin kuukauden aikana pariin otteeseen mutta nyt käytännössä poikkeuksetta tuommoisen muutaman tunnin seisottamisen jälkeen.
Todella outoa että joku polttoainelinjan ilmavuoto oireilisi noin säännönmukaisesti muttei kuitenkaan loogisesti. Diesel ei haise eikä kj tiputa mitään alleenkaan.. Vikakoodeja en ole avainkikalla onnistunut saamaan koskaan joten sieltä en ole nyt tähän hätään päässyt ronkkimaan mutta eiköhän tuo jostain rail -paineista itke kun ilmaa pääsee linjastoon sen verran ettei ilman eetteriä saa enää käyntiin..
Kuulostaako edes etäisesti tutulta?
-Kiitokset-
-Mika