Sivu 1/1

CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 2:33
Kirjoittaja Mato
Auto on Jeep patriot crd 2.0 2008. Auto toimii ihan normaalisti mutta aina moottoritiellä 100km/h nopeuksissa tulee tuo P0299 vikakoodi ja auto puottaa tehoja. Vaikka ajais 60km/h tai 80km/h samoilla kieroksilla ku 100km/h silti vain 100km vauhissa tulee tuo vika.

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 10:00
Kirjoittaja Maastis
Tuo kaiketi tarkoittaa että ahtopaine jää matalemmaksi kuin moottoriohjaus haluaisi. Tulee varmaankin esille suuremmissa nopeuksissa siksi kun silloin tarvitaan tehoakin enemmän... vika voisi olla anturissa itsessään tai sitten mekaanisempi ahtimessa tai mahdollisesti EGR järjestelmäs. Eikös näis Volsuis ole VNT ahdin? Sen säätösiivikkö voisi ainakin jumittaa eli liikkuisi, mutta ei riittävästi... tai sitten EGR vuotaisi ahtoja pakopuolelle, tai sitten ahdin olis muutenvaan ehtoopuolella...

TJ

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 12:34
Kirjoittaja JAMANT
Joko ahtoletku halki (tyyppivika, uutta letkua/putkea löytyy muistaakseni ihan mulla hyllyssä, kunhan keksit mikä letku/putki on halki, se yleisin halennut löytyy) tai ahtopainetunnistin (sitäkin muistaakseni löytyy heti hyllystä)...

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 12:37
Kirjoittaja Maastis
Ja VNT säätösiivikön ohjainlaite vois myös olla. Noi ahtoletkut varmasti kannattaa kattoa ihan ekana jos myös ollu tyyppuvika.

Tuossa esitellään yksi "piece of shit" :)

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Wkl2hC1HEz

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 12:50
Kirjoittaja Mato
Kiitoksia vastauksista. Täytyypi sukeltaa moottorin sekaan tutkimaan.

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 13:02
Kirjoittaja JAMANT
Maastis kirjoitti:
14.12.2020. 12:37
Ja VNT säätösiivikön ohjainlaite vois myös olla. Noi ahtoletkut varmasti kannattaa kattoa ihan ekana jos myös ollu tyyppuvika.

Tuossa esitellään yksi "piece of shit" :)

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Wkl2hC1HEz
Mun mielestä Jeepin VW turbossa ei oo mitään muuttuvasiipisyyttä...

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 14:30
Kirjoittaja Maastis
JAMANT kirjoitti:
14.12.2020. 13:02
Maastis kirjoitti:
14.12.2020. 12:37
Ja VNT säätösiivikön ohjainlaite vois myös olla. Noi ahtoletkut varmasti kannattaa kattoa ihan ekana jos myös ollu tyyppuvika.

Tuossa esitellään yksi "piece of shit" :)

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Wkl2hC1HEz
Mun mielestä Jeepin VW turbossa ei oo mitään muuttuvasiipisyyttä...
Eiköhän sieläkin "juuttuvasiipinen" ahdin ole. En ole itse fyysisesti perehtynyt mutta pikaisella vilkaisulla ainakin varaosakuvis on VNT ohjaus.

https://en.turbolader.net/Car/Jeep/Patr ... arger.aspx

TJ

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 14:38
Kirjoittaja JAMANT
Aijuu, ainakin 2010-mallissa on... 2007:ssa ei ole... Ollaan siis molemmat oikeassa... Eikä 2008:ssa ole, eikä 2009:ssä ole...

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 15:05
Kirjoittaja Maastis
Moi

Tuntematta Jeeppejä juuri ollenkaan, niin silti rohkenisin väittää että kaikissa VW 2.0 dieseleis 2000 luvulla olis aina VNT ahdin riippumatta missä automerkissä konetta käytetty. Se kuitenkin on aika oleellinen toiminnallisuus saada paketti toimimaan "modernissa" dieselissä. Se että onko siivikön ohjauksia erilaisia eri vuosimalleissa, niin varmaan saattaa olla.

TJ

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 15:29
Kirjoittaja JAMANT
Maastis kirjoitti:
14.12.2020. 15:05
Moi

Tuntematta Jeeppejä juuri ollenkaan, niin silti rohkenisin väittää että kaikissa VW 2.0 dieseleis 2000 luvulla olis aina VNT ahdin riippumatta missä automerkissä konetta käytetty. Se kuitenkin on aika oleellinen toiminnallisuus saada paketti toimimaan "modernissa" dieselissä. Se että onko siivikön ohjauksia erilaisia eri vuosimalleissa, niin varmaan saattaa olla.

TJ
No tuskin sitä kuitenkaan alipaineella ohjataan, kun noissa vanhemmissa siellä turbolla ei ole kuin öljyletkut/putket ja alipaineletku. 2010 on varaosakuvan mukaan se samanlainen sähkömoduli, kuin mersun 3.0CRD:ssä joka löytyy 2005--> Grand Cherokeissa. Mitäs muita tapoja ohjata siipiä olis?? Mutta mistäs minä mitään näistä tiedän...

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 17:55
Kirjoittaja Maastis
Joo'o, niin kun mainitsinkin niin en tunne sinänsä näitä patriootteja, mitä nyt yhtä käyny joskus kokeilemas kun näitä kattelin, mutta silloin päädyin Cherokeehin. Eli vahva epäilys että olis vain VNT ahtimia liittyy puhtaasti VW kokemuksiin ja yleiseen moottoritekniikan kehitykseen. VW käytti jo 1.9 koneissa 2000 luvulla VNT ahtimia ja 2.0 edustaa kuitenkin uudempaa sukupolvea. Olis erikoista jos sitten olis Jeepille tehty hukkaportillisella "vanhanliiton" puhaltimella. No silloinkin olis sitte hukkaportin kello...

Kun plaraa noita eri nettivaraosaliikkeiden sivuja niin en ainakaan löydä kuin VNT ahtimia. Joko pelkästään alipaineohjattua tai sitten sellaista jossa painelinjan lisäksi sähköjohto samaan mokkulaan... Mutta sinulla tietysti on pääsy Jeepin varaosajärjestelmiin niin kai se totuus sieltä löytyy.

Kuva

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 18:04
Kirjoittaja JAMANT
Hukkaporttia ohjataan alipaineella... Ei oo muuttuvasiipisiä Compass/Patrioteissa ennenkuin 2010...

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.12.2020. 18:14
Kirjoittaja Maastis
Ok, no sitten menee ehkä niin että ne joissa on kellon päällä töpselin paikka myös on VNT:llä. Jenkki ei ole uskaltanut ottaa VNT käyttöön ja halunnu perinteisellä föönillä :)

Mutta tässähän tuli sitten topicin aloittajalle yks vikapaikka lisää, eli jos hukkaportti falskais ja ei ahda sen takia riittävästi.

TJ

Re: CRD 2.0 P0299 vikakoodi?

Lähetetty: 14.07.2021. 5:22
Kirjoittaja Mato
Turbo oli paskanen ja siivet oli jumissa ja ahdinletkussa reikä. Ei sen kummempaa. Nyt on käyny ja kukkunu täydellisesti.