Sivu 1/1
Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 19.11.2021. 18:58
Kirjoittaja 88sj
Tarvii varmaan nostaa tuo 5.2 jeepin moottori pois ja samoten voisi nokan ja kannet tai männät vaihtaa.en oikeen haluasi vaihtaa isompaan koneeseen.mikähän olisi sopiva rulla nokka ehken männät ja kansiakin voisin harkita.voisin taipua vaihtamaan moottorin ohjauksen myös.niin sekä imusarjan ja kaasuläppä kotelon vaihtoa myös meinasin.
.
Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 21.11.2021. 19:02
Kirjoittaja Timo L
Kysytään nyt ensi hätään että mikä on budjetti, niin voi alkaa sen perusteella hahmottelemaan mitä voi tai kannattaa tehdä.
Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 22.11.2021. 19:37
Kirjoittaja 88sj
Täytyy tässä yrittää pysyä 3 tonnin hujakoilla.koneistus tarpeet ei vielä selvillä.
Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 22.11.2021. 20:52
Kirjoittaja Timo L
Magnumien osat ei ole ihan ilmaisia.. Kannet ~1100-1200€ kappale, imusarja Suomeen toimitettuna reilu 1000€, avarammaksi koneistettu läppärunko kotimaahan toimitettuna 300-500€, nokka 400-500€, moottorinohjaukseen uusi softa (jos '96-'98) n.500-600€, tiivistesatsit + äljypumppu vähintään 200€, yms. muut pikkuhilppeet jne. helposti muutama satku- tonni päälle. Minulla on mennyt omaan koneeseen käytännössä yli 5000€, ja se siis ihan vain bolt- on osilla. Kone on nyt purettu osiin ja siitä rakentuu 408cid. stroker, siihen osat + koneistukset on helposti se 2500-3000€

Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 23.11.2021. 0:31
Kirjoittaja Jpe61
Onko käryä paljonko tuolla sait lisää hepoisia?
Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 23.11.2021. 11:48
Kirjoittaja 88sj
Täytyy pidentää rakentelu aikaa ja venyttää budjettia.täytyy kattoa saisinko tehtyä tuon kaasuläppä homman itse.ainakin wranglerissa tuntuu toimivan vielä.koneistuksissa mulla aina menee vaikeimman kautta ainakin jeepeissä.
Re: Zj 5.2 koneeseen voimaa lisää.?
Lähetetty: 23.11.2021. 16:50
Kirjoittaja Timo L
Jpe61 kirjoitti: ↑23.11.2021. 0:31
Onko käryä paljonko tuolla sait lisää hepoisia?
En käyttänyt penkissä missään välissä, mutta etenkin custom- softan jälkeen sekä moottori että laatikko toimi huomattavasti paremmin ja kiihtyvyydessä oli ihan mitattava ero

5.9- koneeseen saa pelkällä softalla yli 30 hevosta ja varsin reilusti vääntöä lisää, Moparin oma performance- ohjainkin (ts. sama ohjain missä on eri softa sisällä) mitä aikanaan sai lisäsi muistaakseni n.20 hevosta ja 30Nm.
88sj kirjoitti: ↑23.11.2021. 11:48
Täytyy pidentää rakentelu aikaa ja venyttää budjettia.täytyy kattoa saisinko tehtyä tuon kaasuläppä homman itse.ainakin wranglerissa tuntuu toimivan vielä.koneistuksissa mulla aina menee vaikeimman kautta ainakin jeepeissä.
Tämän satsin laitoin aikanaan omaani ja samalla custom- softa, sitä ennen oli vaihtunut jo alukannet, nokka, pakoputkisto tehty uusiksi yms. reilu pari vuotta aiemmin. Softa + imusarja + koneistettu läppärunko toi isomman eron kuin aiemmat muutokset ilman softausta.
