öljynkäry.
öljynkäry.
Grandin vänkärinpuolen pakosarjalle tihkuu öljyä, vuotopaikka en vaan löydä. Venakoppa tiivis, tulisiko kansipahvin välistä? Ehdotuksia? -98 360 kyseessä.
Re: öljynkäry.
Millä olet varmistanut että vuoto ei ole venakopasta? Se on aikalailla tyypillisin paikka mistä pakosarjan päälle tippuu öljyä, itselläkin 5.9 Magnum- koneessa oli ihan samaa vaivaa kunnes vaihdoin alumiinisiin venakoppiin ja FelPro:n metallivahvisteisiin silikonitiivisteisiin. Toinen voi sitten olla öljynpaineanturista, se tosin valuttaa/ roiskii enemmänkin suoraan alas mutta kaipa se voisi pakosarjojen takaosaan tai downpipeille päätyä. Myös imusarjan cross- over tiivisteet falskatessaan voi päästää öljyä koneen etu- tai takapäästä ulos.
Lohkon ja kansien kautta ei mene mitään öljykanavia kansipahvin läpi, keinut ja venakoneisto saa paineistetun voitelun tönäreitä pitkin ja alas se valuu kansien öljyrei'istä keskimmäisten töneiden vierestä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: öljynkäry.
Kuvatussa tapauksessa on kustannustehokkain tapa maksaa pätevälle autokatsastajalle 25€ jälkitarkastusmaksu ja ottaa nosturin alta video ko arvioon jospa vaikka puoliso osaa korjata (lupa kysyttävä)? Myös tarjouspyyntöjä kysellessä ko ”tarkastusvideo” antaa optimaalisen tuloksen sekä omistajalle että sepälle korjauksen suhteen.
Tai sitten perinteisesti kokeillen osia vaihdellen joko omalla- tai vieraalla työllä.
Tai sitten perinteisesti kokeillen osia vaihdellen joko omalla- tai vieraalla työllä.
Jeep on aito jeeppi.
Re: öljynkäry.
Ööh.. vitosella pullo brake cleaneriä, ruiskii sen kaikkialle tarpeellisiin paikkoihin missä on likaista moottorilohkossa/ kansissa, ja pyyhkii puhtaaksi. Sen jälkeen katsoo mistä öljyä alkaa tulla.Tracker kirjoitti: ↑09.11.2022. 17:20Kuvatussa tapauksessa on kustannustehokkain tapa maksaa pätevälle autokatsastajalle 25€ jälkitarkastusmaksu ja ottaa nosturin alta video ko arvioon jospa vaikka puoliso osaa korjata (lupa kysyttävä)? Myös tarjouspyyntöjä kysellessä ko ”tarkastusvideo” antaa optimaalisen tuloksen sekä omistajalle että sepälle korjauksen suhteen.
Tai sitten perinteisesti kokeillen osia vaihdellen joko omalla- tai vieraalla työllä.
Mitään osia ei kannata eikä oikeastaan edes tarvitse vaihtaa summan mutikassa, kun diagnosoi viat kunnolla ennen niiden korjaamista.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: öljynkäry.
Brakekleen tosiaan unohtui vikahaussa. Konttorilla kannattaa käyttää jälkitarkistuksessa tai katsastuksessa jos se sopii myyjälle ja epäilyksiä löytyy. Kerran säästyin romun Tojotan ostosta parinkympin tarkistuksella.
Mitä diesel Jeepin öljyvuotoon tulee, niin XJssä vuodot ovat olleet venttilikopan kovettuneessa tiivisteessä ja kampikammion huohotusputken halkeamassa.
Mitä diesel Jeepin öljyvuotoon tulee, niin XJssä vuodot ovat olleet venttilikopan kovettuneessa tiivisteessä ja kampikammion huohotusputken halkeamassa.
Jeep on aito jeeppi.