Moottorin lämpö

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
vesku61
Viestit: 39
Liittynyt: 02.12.2023. 17:36
Paikkakunta: Vaajakoski

Moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja vesku61 » 12.12.2023. 18:58

Moro , missä asennossa moottorin lämpömittarin neulan kuuluu olla normaalilämmössä. Omassa 2007 GC 3.0 CRD ajamalla nousee ja pysyy n. 2 neulan leveyttä alle sen keskimerkin. Termostaatti ongelma ei olisi kai suuri yllätys tässä laitteessa .Lämpöä on mutta joutuu odottamaan saapumista. Ja käynnistys kylmästä . Hehkuvalo sammuu ja sitten starttaus ja n. 3sek,¨. ennen kuin käynnistyy. -10 ja lohkolämmitys 2 h, onko ok.
2007 Grand Cherokee 3.0 CRD Quadra Drive II

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.12.2023. 19:08

Kuulostaa oikealta kaikkinensa... Noin se meidän Commaderissa lämpömittari tekee, paitsi, kun meni aikoinaan hihna poikki, sitten lämmöt nousi yli keskiviivan ja laitoin pelin seis ja hinurin lavalle...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

vesku61
Viestit: 39
Liittynyt: 02.12.2023. 17:36
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja vesku61 » 13.12.2023. 14:45

Siis lämmöt on ilmeisesti oikein, en rupea vielä termostaatin vaihtoon. Millä tuota termostaatin toimintaa varmistelis, lähinnä että sulkeutuu varmasti? Ja onko näissä tapana keulalle laittaa peittoa talveksi?
2007 Grand Cherokee 3.0 CRD Quadra Drive II

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.12.2023. 14:48

No jos näyttää toimivan oikein, en tekis mitään, jos taas epäilyttää, niin saahan sen termarin vaihtaa jos siltä tuntuu...

Ei ole ainakaan meidän Commanderissa ollut tarvetta kaulaa peitellä... Mutta saahan sitä kokeilla...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus