Alumiininen velttiilikoppa

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Juraus
Viestit: 7
Liittynyt: 17.08.2023. 14:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Alumiininen velttiilikoppa

Viesti Kirjoittaja Juraus » 01.03.2024. 15:43

Olisiko tietoa löytyisiko jostakin alumiinisia (tai yleensäkin metallisia) venttiilikoppia Grand Cherokeehin? Alkuperäiset muoviset eivät ehkä ole enää muodossaan, kun oljyä tihkuilee väilistä. Tiivisteet vaihdettu mutta eivät tunnu ihan tiiviiltä kuitenkaan. Auto on siis 2005 vuoden Jeep Grand Cherokee 4.7.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6421
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Alumiininen velttiilikoppa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.03.2024. 15:55

Sopiiko sinne vanhemman korimallin alumiiniset, niitä on yksi käytetty pari hyllyssä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Juraus
Viestit: 7
Liittynyt: 17.08.2023. 14:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alumiininen velttiilikoppa

Viesti Kirjoittaja Juraus » 02.03.2024. 18:56

Jaa, enpä tiedä ihan suoralta kädeltä sopisiko, mutta pitää yrittää jotenkin selvitellä. Muutoin kyllä kuulostaisi juuri siltä mitä haetaan.

Pari kuvaa (tosin eivät varmaankaan paljoa selvennä sopivuutta):
https://photos.app.goo.gl/szwszaSDQBt1aUuj8

Täällä tietoa tämän Jeeppi-mallin moottorista (Chrysler PowerTech 4.7L):
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=181

Tuolla kyllä sanotaan että ko. moottori olisi ollut käytössä mm. näissä Jeepeissä vuodesta 1999 alkaen...
The Chrysler 4.7L V8 PowerTech is an eight-cylinder gasoline engine that firstly appeared in the 1999 Jeep Grand Cherokee and then (in 2000-2002) in Dodge vehicles (Ram, Dakota, Durango). The 4.7L V8 was the first of the PowerTech family and was developed as a replacement for the 4.0L inline-six engine designed by AMC and 316 V8s of Chrysler's LA family. For some period, the new 4.7-liter V8 in Dodge models was being named as a 4.7L Magnum engine, although it has nothing to do with the previous 5.2L Magnum. In 2002, the PowerTech family replenished with a 3.7-liter V6 version, which had a very similar design with the V8 version.

Kirjoita vastaus