Jahas, ehdin taas tutkia tätä vähän lisää. Turbiini tosiaan taitaa jostain syystä luistaa kun auto valuu mäkeä taaksepäin mutta se ei liity tähän pätkimiseen vaan tämä on kyllä ihan moottorin hyytymistä.
Yritin tarkastaa vielä ettei ole muita imuvuotoja ja kun niitä ei löytynyt tuli mieleen kokeilla mitenköhän auto kävisi ilman MAPin johtoa, joten nyppäsin sen irti. Auto sammui ja check engine valo syttyi. Uudelleen käynnistyksen jälkeen kävi erittäin huonosti joten laitoin johdon takaisin kiinni ja hain sitten obd2 lukijan jotta saan vikakoodit nollattua. Sieltähän löytyikin sitten MAPin lisäksi vikakoodi etummaisesta O2 sensorista. Nollasin koodit ja pistin auton käyntiin, tuntui kuin olisi käynyt vähän tasaisemmin tyhjäkäyntiä. Lähdin pienelle koeajolle ja autohan toimi taas ihan normaalisti. Tuolla lukijalla saa näköjään katsottua livedataa melkein kaikista moottorin antureista ja tuo etummainen lambda ei kyllä taida toimia, näytti vaan tasaista 1v jännitettä kokoajan kun toinen lambda vaihteli noin 0.2v ja 1v välillä.
Nyt vähän harmittaa ettei tullut katsottua noita koodeja heti kättelyssä, samalla ihmetyttää miksei check engine valo palanut aiemmin jos tuo lambdan koodi oli siellä jo aiemmin (vai tulikohan se samalla kun käytin MAPia irti?) ja erityisesti ihmetyttää miksi auto toimii nyt kun koodit on nollattu.
Pitänee varmaan jatkaa tilanteen tarkkailua ja vaihdella tuo lambda jossain vaiheessa

(editoitu MAF->MAP)