2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
Lähetetty: 11.11.2024. 13:31
Tuolla voimansiirtopuolella viimeksi kirjoittelin tästä autosta. Niihin ongelmiin on lykitty tonni rahaa ilman että vika on korjaantunut.
Noh, en tiedä liittyykö tärinöihin vai ei, mutta tässä eräänä päivänä kesken ajon alkoi vilkkumaan ihan uusi punainen valo kojetaulussa, Electronic Throttle Control. Ei muita valoja. Kävin seuraavalla korjaamolla pyytämässä vikakoodit, ja sieltähän löytyi:
PCM (Powertrain Control Module) P1270 Intake Manifold Runner (Swirl) Performance Stored
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää vilkkunut, mutta palasi sitten taas jossain kohtaa vilkkumaan. Eilen sitten sytytti samalla myös moottorin vikavalon ja meni limp-modeen. Kaasun kun lyö pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään, mutta rauhaksiin saa kyllä nostettua ajonopeuden tuonne sataseenkin.
Mitähän tässä nyt on todennäköisiä ongelmia?
Kyseessä siis 2006 CRD 3.0 Jeep Grand Cherokee, mittarissa 300tkm. Pelkään tietty, että imusarja on jo niin tukossa, että sen joutuu putsaamaan auki, vai mahtaisiko päästä pelkällä Swirl-moottorin vaihdolla tai sitten tuolla 4.7kOhm ohituksella... Voiko vika olla yksinkertaisempi, esim. ihan ilmanputsarin tukkoisuus? En muista koska se olisi vaihdettu. Kone käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytys on kyllä viime aikoina ollut tahmaavaa ja nykivää, jo ennen tuon valon ilmaantumista.
Noh, en tiedä liittyykö tärinöihin vai ei, mutta tässä eräänä päivänä kesken ajon alkoi vilkkumaan ihan uusi punainen valo kojetaulussa, Electronic Throttle Control. Ei muita valoja. Kävin seuraavalla korjaamolla pyytämässä vikakoodit, ja sieltähän löytyi:
PCM (Powertrain Control Module) P1270 Intake Manifold Runner (Swirl) Performance Stored
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää vilkkunut, mutta palasi sitten taas jossain kohtaa vilkkumaan. Eilen sitten sytytti samalla myös moottorin vikavalon ja meni limp-modeen. Kaasun kun lyö pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään, mutta rauhaksiin saa kyllä nostettua ajonopeuden tuonne sataseenkin.
Mitähän tässä nyt on todennäköisiä ongelmia?
Kyseessä siis 2006 CRD 3.0 Jeep Grand Cherokee, mittarissa 300tkm. Pelkään tietty, että imusarja on jo niin tukossa, että sen joutuu putsaamaan auki, vai mahtaisiko päästä pelkällä Swirl-moottorin vaihdolla tai sitten tuolla 4.7kOhm ohituksella... Voiko vika olla yksinkertaisempi, esim. ihan ilmanputsarin tukkoisuus? En muista koska se olisi vaihdettu. Kone käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytys on kyllä viime aikoina ollut tahmaavaa ja nykivää, jo ennen tuon valon ilmaantumista.