Tyhmä kysymys perän lukosta KJ:ssa

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 28.07.2011. 22:30

filler kirjoitti:
Mahtaisiko etuakselille tuollainen olla soiva peli? --> http://www.ringpinion.com/ProductDetail ... _Gear_Posi
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Amerikan Joet osanneet kertoa että kohtalaisen nopeasti kuluisi nuo kitkalevyt loppuun.. siis selvästi nopeammin kuin esim Danan originaalit kitkalukot (jotka kuluu nopeasti :lol: ). No tiedä sitten.. itse kyllä luottaisin enemmän Detroit Truetrackiing mikä on torsen- tyyppinen, pitää aina paitsi jos toinen rengas kokonaan ilmassa -> silloin voi huijata jarrun kanssa pitoa pitävälle renkaalle. Pitäisi toimia erinomaisen hyvin etuperässä jos ei ota kytkettävää. Itse ajattelin Grandin etuperässä koittaa Truetrackia, kun on nyt ylimääräinen aksula mitä rakentaa :)

Mitenkäs tuollaisen lunchbox tyyppisen lukon kanssa pärjää talvella esim. motarille nousu, jossa pitää ajaa joskus tiukkaakin mutkaa, mahdollisesti ylämäkeen, ja samalla pitäisi vielä kiihdyttää muun liikenteen joukkoon?
Tämä on ehkä arveluttavin tilanne, jota vielä epäröin...muutoin lunchbox kiinnostaa kyllä.
Se on kiinteä 100% lukko veto päällä, eli menee niinkuin lukkoperäinen. Takavedolla ajaessa on liukkaalla (lumi, jää) varsin ärhäkkä ja lähtee tietysti heti sivuun jos on kallistusta. Niin tosin tekee kitkalukkokin joka tilanteessa jos on ehjä. Minun mielestäni puhtaasti tottumiskysymys, ja toisaalta 242- jakoaskilla saa aina joko kiinteän tai avoimen nelivedon käyttöön mikä rauhoittaa oleellisesti. Pari talvea ajoin Detroit Locker takana, eikä ollut mitään muuta kuin hyötyä normiliikenteessä.

Jos on liukasta, ajetaan nelikolla, tai jos haluaa leikkiä niin takaveto päälle. Liukkaalla motarin rampilla kiihdyttäessä takavedolla menet taatusti koko mutkan mukavassa sladissa, nelivedolla et edes huomaa perän lukkoa jos et ala älyttömästi kaasulla leikkimään.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 22.08.2011. 16:12

tässä kun noita lukkoja Libertyyn olen nettimaailmasta ihmetellyt, niin tuollainen osui silmään --> http://s300909324.e-shop.info/shop/arti ... 0-0831A%26

Mahtaisikohan sopia Dana 30a perään?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

JeepWH
Viestit: 24
Liittynyt: 01.03.2011. 17:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JeepWH » 24.08.2011. 23:21

Edelliseen autoon olen lukkoa etsinyt ja minun valintani olisi ollut ehdottomasti Aussie Locker positiivinen eli 100% lukko. Käyttäjät kehuvat sitä maasta taivaaseen, se on halpa ja helppo asentaa. Vaan eipä ollut sellaista edelliseen autoon saatavana, joten vaihdoin koko auto lukolliseen Grandiin. :)

Avoimeen Chrysler 8.25” perään sellaisen saa:
http://www.aussielocker.com/index.php/l ... 58229.html
http://www.offroaders.com/reviewbox/sho ... roduct=612
http://www.jeepforum.com/forum/f67/auss ... r-1246750/
WH -06, QDII, OME-korotus, GDE Eco

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 11.11.2011. 22:50

Melkein kyllästymiseen asti nettimaailman väitteitä ja tarinoita tutkittuani, päädyin ratkaisuun Powertrax no-slip corporaation takaperään. Kummajainen on muun rojun mukana nyt tilattuna ihmemaasta ja saas nähdä, kuinka toimii KJ:n perässä talviliukkailla. Etuperään suurella todennäköisyydellä valikoituu Detroitin true-track...btw, alkaa CV:t pitämään ääntelyä n,10000km jälkeen 3" korotuksen KJ:ssa. Osasin tuota ongelmaa odotellakkin, mutta toivottavasti koneistetut uudet akseli-nivel kombo poistaa murheen, lupausten mukaisesti.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 27.11.2011. 14:04

Kuinkas noista OX lukoista löytyy palstalaisilta kokemusta? Näyttäis ilahduttavasti olevan saatavilla myös D30a etuperään (OX-D30-373-27).
Valinnan vapauttakin joko mekaaniseen, sähköiseen, taikka paineilmatoimiseen kytkentään. Itseäni kiinnostaa lähinnä tuo mekaaninen vaijerikytkettävä. Kuinka tarkasti ja huolettomasti tuollainen toiminee meidän talvisissa olosuhteissa? Onko tuskaista asentaa/säätää vaijerikilkkeet? Onko muuten positiivisia/negatiivisia havaintoja & mielipiteitä?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 18.01.2012. 20:36

No niin, nyt on saanut nauttia muutama sata kilometriä PowerTrax No-Slip lukosta korporaation taka-akselilla. Suurista ennakkoluuloistani huolimatta tuo lukko on toistaiseksi osoittautunut erittän positiiviseksi yllätykseksi. Talviliukkaalla käyttäytyminen on johdonmukaisempaa kuin avoimella perällä ja mielestäni paremmin hanskassa kuin avoin perä, joka saattaa yllättää ääritilanteessa. Liukkaisiin risteyksiin ajettaessa KJ:n taipumus pyrkimään puskemaan on mielestäni vaihtununut notkeaan käännökseen kun veto on päällä.
Yhteen jyrkkään linkkitornin huoltotie mäkeen kokeillessani, on eteneminen paljon parempaa kuin avoimella perällä...kumpa lunta tulisi tänne etelään nyt kunnolla, jotta pääsisi enemmänkin möyrimään.
Kuivalla pitävällä pinnalla enole vielä päässyt tuolla ajamaan, joten enemmän raporttia siitä myöhemmin.

Nälkä kuitenkin yltyy ja etuperään on mietittävä vakavasti joku lukko ratkaisu...joko Torsen tyyppinen, taikka kytkettävä.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Kirjoita vastaus