NVG242, hidas neliveto ei kytkeydy
NVG242, hidas neliveto ei kytkeydy
Perän sain juuri korjattua XJ:stä ja ensimmäistä kertaa kun meinasin umpihankeen lähteä mylläämään tänään, totesin että hidas neliveto ei kytkeydy. Kaikki muut pykälät jakovaihteistosta löytyy kaavion mukaan, mutta vapaalta ei jakovaihteiston keppi liiku enää taaksepäin hitaalle nelivedolle.
Eihän tässä ole mitään solenoidia joka estäisi hitaan nelivedon kytkeytymisen esim. jos vaihde on päällä tai seisontajarru ei ole kytketty?
En usko että siirtohaarukassa on vikaa, koska muut pykälät toimivat kuten pitääkin.
t. Olli
Eihän tässä ole mitään solenoidia joka estäisi hitaan nelivedon kytkeytymisen esim. jos vaihde on päällä tai seisontajarru ei ole kytketty?
En usko että siirtohaarukassa on vikaa, koska muut pykälät toimivat kuten pitääkin.
t. Olli
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan
Ei ole mitään solenoidia!! Haarukkavika voi olla silti, koska se on eri haarukka, jolla laitetaan 2wd->4wd kuin millä aluetta vaihdetaan!! Ota vivusto irti viimeisestä liitoksesta ja kokeile, liikkuuko keppi koko valikon silloin!! Jos liikkuu, vika on jakolaatikon sisällä!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ruokatunnilla laskin öljyt jakovaihteistosta, eikä öljyn joukossa tahi magneetilla tyhjennystulpan reiästä onkimalla ainakaan ollut suurempia hampaan palasia/laakerimetallia. Öljyksi laitoin Gulf ATF MVF, lienee ihan passeli (purkin kupeessa luki DEXIIIH/MerconV).
Meinasitko JAMANT että otan jakovaihteiston kyljestä vivuston irti ja kokeilen liikkuuko keppi sisällä silloin kaikkiin asentoihin?
Meinasitko JAMANT että otan jakovaihteiston kyljestä vivuston irti ja kokeilen liikkuuko keppi sisällä silloin kaikkiin asentoihin?
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan
Juu, sitä meinasin, tosin toi JiiPee:n vinkki, se kahva pitää siirtää kulississaan hiukan oikealle ja taakse, jotta menee vapaalle ja sitten lisää taakse... Kokeilitko??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Juu, vapaahan löytyy kanssa sieltä "takaoikealta". Tuossa könysin auton alla ja totesin että vivuston "väliakselilla" oleva klunssi ottaa kiinni korissa kiinni olevaan väliakselin tukiraudan pulttiin melkein heti kun yrittää vapaalta siirtää hitaalle.
Näyttääkö tuo vivusto oikein kasatulta, vai löytyiskö jostain räjäytyskuvaa miten vipujen tulisi olla?
Kuva: http://www.kadotus.org/xj/28022012164.jpg
Näyttääkö tuo vivusto oikein kasatulta, vai löytyiskö jostain räjäytyskuvaa miten vipujen tulisi olla?
Kuva: http://www.kadotus.org/xj/28022012164.jpg
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan
Kyllä se muuten näyttää oikealta, mutta se laatikonpuoleinen saranapiste on liian kaukana vaihteistosta, korinpuoli on kelluva, laatikon puoli määrä etäisyyden korista... onko vaihteiston kumi ehjä vai onko saranapisteen levy taipunut (taivuta takaisin)??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tukilevyä sai väännettyä ehkä millin lähemmäs vaihteistoa, mutta ei siis riittävästi. Kumi mihin väliakselin vaihteiston puoleinen pää tulee kiinni, on ehjä. Täytynee ottaa tuo välitanko käteen ja koittaa vääntää tuota lattaraudan pätkää johon kahvalta tuleva tanko kiinnittyy, en muutakaan keksi.
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan
Itse itselleni vastaten ja 3 tuntia auton alla vietettyäni sain myös hitaan nelivedon kytkeytymään kun käänsin sen lattaraudan palasen S-mutkan toiselle puolelle, nyt ei ota kiinni korin puolen kannakkeeseen.
Ihmettelen vain mikä tuon on aiheuttanut, vaihteistokin/voimansiirtolinja näyttäisi kulkevan suoraan kuten kuuluukin eikä korissa näy vaurioita
Ihmettelen vain mikä tuon on aiheuttanut, vaihteistokin/voimansiirtolinja näyttäisi kulkevan suoraan kuten kuuluukin eikä korissa näy vaurioita
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan