siis eikö tossa tule vaihteiston yli kuumenemisen sattuessa mitään tekstiä näyttöön ?? kuitenkin on vaihteiston lämpötilan tunnistin ...paso kirjoitti:3.1 turbo dieseli .. vaihteiston jäähdytin ainaki näyttäs olevan kunnossa ja öljyä on tarpeeksi ...käyn huomenna hakemas kärrin kotia mutten omalla jeepillä kun en ole vielä kerinny tutkimaan vikaa ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!Timo L kirjoitti:Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.
vaihteisto ongelma
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen.

Raha ja romut rauhottaa.
no siis ongelmat alkavat jo tyhjällä kärrillä !! siis minulla on teli kärri minkä oma paino on 700kg ..kun alku syksystä sai vetää sitä ja kilpaauto vielä kyydissä eikä ollut mitään ongelmaa mutta nyt tosiaan tyhjän kärrin kun perään laittaa niin ei vedä !! tiellä max nopeus siinä jotain 80kmh ja moottori huutaa n 3000-4000rpm... ei minun mielestä ole normaaliaWinChester kirjoitti:No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen.
siis tarkoitan tolla <siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!< että ilman kärriä toimii niikun pitää mutta heti kun laittaa kärrin perään alkaa ongelmat ...paso kirjoitti:no siis ongelmat alkavat jo tyhjällä kärrillä !! siis minulla on teli kärri minkä oma paino on 700kg ..kun alku syksystä sai vetää sitä ja kilpaauto vielä kyydissä eikä ollut mitään ongelmaa mutta nyt tosiaan tyhjän kärrin kun perään laittaa niin ei vedä !! tiellä max nopeus siinä jotain 80kmh ja moottori huutaa n 3000-4000rpm... ei minun mielestä ole normaaliaWinChester kirjoitti:No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
No kieltämättä nuo oireet ei kuulosta hyvältä, mutta yhtäkaikki myös omituisilta. Sanoisin että merkkihuoltoon meno, kun vaikuttaa tietokoneen ohjausvialta tms. varsinkin jos kerran on aiemmin toiminut OK ja öljyä oikea määrä oikealla tavalla mitattuna.
Oma tietämykseni rajoittuu pitkälti XJ/ZJ-malleihin, joten enempää en voi auttaa, kun jo näidenkin saati uudempien tietokoneet toimii eri tavalla.
Oma tietämykseni rajoittuu pitkälti XJ/ZJ-malleihin, joten enempää en voi auttaa, kun jo näidenkin saati uudempien tietokoneet toimii eri tavalla.
Raha ja romut rauhottaa.
damWinChester kirjoitti:No kieltämättä nuo oireet ei kuulosta hyvältä, mutta yhtäkaikki myös omituisilta. Sanoisin että merkkihuoltoon meno, kun vaikuttaa tietokoneen ohjausvialta tms. varsinkin jos kerran on aiemmin toiminut OK ja öljyä oikea määrä oikealla tavalla mitattuna.
Oma tietämykseni rajoittuu pitkälti XJ/ZJ-malleihin, joten enempää en voi auttaa, kun jo näidenkin saati uudempien tietokoneet toimii eri tavalla.

Minullakin 3,1 TD. Kerran työmatkalla tasaisessa 80 km/h vauhdissa yhtäkkiä syttyi trans overheat - valo ja vaihtoi 3-vaihteelle. Sekunnin murto-osan päästä valo sammui ja ajo jatkui 4-vaihteella. Se oli oikeastaan vain nykäys, ei tainnut ehtiä vaihtaa kolmoselle. Ei ole toistunut, tapahtui pari kk. sitten.