vaihteisto ongelma

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 22.03.2013. 19:47

paso kirjoitti:
Timo L kirjoitti:Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.
3.1 turbo dieseli .. vaihteiston jäähdytin ainaki näyttäs olevan kunnossa ja öljyä on tarpeeksi ...käyn huomenna hakemas kärrin kotia mutten omalla jeepillä kun en ole vielä kerinny tutkimaan vikaa ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
siis eikö tossa tule vaihteiston yli kuumenemisen sattuessa mitään tekstiä näyttöön ?? kuitenkin on vaihteiston lämpötilan tunnistin ...

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 23.03.2013. 8:26

paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.

Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen. :D
Raha ja romut rauhottaa.

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 23.03.2013. 11:10

WinChester kirjoitti:
paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.

Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen. :D
no siis ongelmat alkavat jo tyhjällä kärrillä !! siis minulla on teli kärri minkä oma paino on 700kg ..kun alku syksystä sai vetää sitä ja kilpaauto vielä kyydissä eikä ollut mitään ongelmaa mutta nyt tosiaan tyhjän kärrin kun perään laittaa niin ei vedä !! tiellä max nopeus siinä jotain 80kmh ja moottori huutaa n 3000-4000rpm... ei minun mielestä ole normaalia

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 23.03.2013. 11:13

paso kirjoitti:
WinChester kirjoitti:
paso kirjoitti: ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!
No kahta enemmän epäilyn aiheuttaa kuumeneminen tai ihan pelkästään rasitus. Mitä ylipäätään tarkoittaa: "...kovassa vedossa..."? Perässä maksimi- saati ylikuormainen kärri? Eihän silloin pitäisi edes käyttää ylivaihdetta! Moottorissa ei riitä kunnolla potkua vetää raskasta kärriä 80km/h ylivaihteella. Sikäli loota toimii ihan oikein ja pitää pykälän pienemmällä, jolloin koneesta löytyy enemmän tehoa, eikä laatikkoon tule kohtuuttomia rasituksia. Turbiinilukko on myös herkkä särkymään, joten veikkaan sen olevan pois päältä.

Nämä kommentit perustuu maalaisjärkeen, ei absoluuttiseen WJ:n laatikonohjaustietokoneen sielunelämän tuntemukseen. :D
no siis ongelmat alkavat jo tyhjällä kärrillä !! siis minulla on teli kärri minkä oma paino on 700kg ..kun alku syksystä sai vetää sitä ja kilpaauto vielä kyydissä eikä ollut mitään ongelmaa mutta nyt tosiaan tyhjän kärrin kun perään laittaa niin ei vedä !! tiellä max nopeus siinä jotain 80kmh ja moottori huutaa n 3000-4000rpm... ei minun mielestä ole normaalia
siis tarkoitan tolla <siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!< että ilman kärriä toimii niikun pitää mutta heti kun laittaa kärrin perään alkaa ongelmat ...

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 23.03.2013. 19:17

No kieltämättä nuo oireet ei kuulosta hyvältä, mutta yhtäkaikki myös omituisilta. Sanoisin että merkkihuoltoon meno, kun vaikuttaa tietokoneen ohjausvialta tms. varsinkin jos kerran on aiemmin toiminut OK ja öljyä oikea määrä oikealla tavalla mitattuna.

Oma tietämykseni rajoittuu pitkälti XJ/ZJ-malleihin, joten enempää en voi auttaa, kun jo näidenkin saati uudempien tietokoneet toimii eri tavalla.
Raha ja romut rauhottaa.

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 23.03.2013. 20:18

WinChester kirjoitti:No kieltämättä nuo oireet ei kuulosta hyvältä, mutta yhtäkaikki myös omituisilta. Sanoisin että merkkihuoltoon meno, kun vaikuttaa tietokoneen ohjausvialta tms. varsinkin jos kerran on aiemmin toiminut OK ja öljyä oikea määrä oikealla tavalla mitattuna.

Oma tietämykseni rajoittuu pitkälti XJ/ZJ-malleihin, joten enempää en voi auttaa, kun jo näidenkin saati uudempien tietokoneet toimii eri tavalla.
dam :( no pitää nyt vielä vaihtaa ne öljyt /suod kun tuli ne hommattua ja kokeilla sitten ..

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 24.03.2013. 17:20

Oletko kokeillut vetää niin että pistoke ei ole kiinni. Onko tuonikäisessä Jeepissä tehtävä perävaunun sähköjen ohjelmointi ?. Jos perävaunu jotenkin sotkee sähköjä.....

jussi
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 24.03.2013. 22:27

ZJussi kirjoitti:Oletko kokeillut vetää niin että pistoke ei ole kiinni. Onko tuonikäisessä Jeepissä tehtävä perävaunun sähköjen ohjelmointi ?. Jos perävaunu jotenkin sotkee sähköjä.....

jussi
no empä ole ...pitääkin kokeilla tota mutta vedin kärrin kotia emännän jeepillä vm 07 ja hyvin tuli :D

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 23.06.2013. 5:33

Minullakin 3,1 TD. Kerran työmatkalla tasaisessa 80 km/h vauhdissa yhtäkkiä syttyi trans overheat - valo ja vaihtoi 3-vaihteelle. Sekunnin murto-osan päästä valo sammui ja ajo jatkui 4-vaihteella. Se oli oikeastaan vain nykäys, ei tainnut ehtiä vaihtaa kolmoselle. Ei ole toistunut, tapahtui pari kk. sitten.

Kirjoita vastaus